Gyorskérdés
SZÁMVITEL - Számvitel, könyvelés, könyvvizsgálat
Átcsomagolás
Címkék: csomagolás, saját termelésű készletek, készletek
A Gyorskérdés szolgáltatás igénybevétele az Önadózó újság előfizetői részére biztosított. Az összes hozzászólás megtekintéséhez regisztráljon vagy lépjen be előfizetőként!
Az Önadózóval könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. A Gyorskérdés menüpontban pedig előfizetőként szakmai konzultációt kérhet.
Összesen: 6 db hozzászólás
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja
Kedves Fórumozók!
Az alábbi érdekes problémával találkoztam:
Logisztikai szolgáltatást (raktározást) végző vállalkozás azt a feladatott kapta, hogy az ott konténerben tárolt nagyobb mennyiségű (nem saját tulajdonú) árút kisebb kiszerelésű egységekbe ellenérték fejében csomagolja át és az árut így szállítsa ki a megrendelő(k)nek.
Az átcsomagoláshoz szükséges anyagot és más erőforrást a logisztikai vállalkozás biztosítja és végzi az átcsomagolást a megbízó által adott előírás alapján.
Közeleg az év vége. Többször előfordul, hogy a hónap végén átcsomagolt árú csak a következő hónapban kerül kiszállításra. A megbízó csak a kiszállítás után fizet az átcsomagolásért.
Van-e ezzel kapcsolatban az év végén teendő? Az anyagfelhasználást és a munkabéreket a szokásos módon könyveljük az 5-ös számlaosztályban.
Felmerül(het)-e egyáltalán a saját teljesítések értékének fogalma, hiszen ez az alapszolgáltatáshoz (raktározás) tartozó szolgáltatás? Az árú értékén semmit sem változtat.
Az átcsomagolás ellenértékét elhatárolnám.
Kiváncsian várom véleményeteket.
Témanyitó hozzászólás
Érdekes megközelítés, de sajnos nincs törvényi alapja. Az átcsomagolási költségek kizárólag a felmerülés időszakában számolhatók el a tárgy évi eredmény terhére. Ha az átcsomagolásra külön szerződést kötöttek, akkor ellentétes a polgári joggal, ha olyan feltételhez kötik (kiszállítás) a teljesítés megtörténtét, amire a teljesítésre kötelezettnek nincs ráhatása. Ha az átcsomagolásra a raktározási/logisztikai szerződés keretén belül kerül sor, akkor a teljesítés kiszállításhoz való rögzítése nem kifogásolható, így valóban előfordulhat olyan eset, amikor a decemberben átcsomagolt áru szolgáltatási díja csak januárban, a kiszállítást követően válik árbevétellé.
papati
Szakértői hozzászólás
Kedves Papati!
Nem értem a válasz első mondatát. Mi az érdekes megközelítés?
Valószínűleg pontatlanul fogalmaztam a probléma felvetésben.
A válasz második részében megfogalmazottak teljesülnek, az átcsomagolásra a raktározási/logisztikai szerződés kiegészítése keretén belül kerül sor. Vagyis fennáll az, hogy lesz olyan eset ahol a bevételt csak a következő évben realizálhatjuk.
A dilemma éppen az, hogy az átcsomagolás minek számít. Erre eddig sehol sem találtam definíciót.
Az esemény rövid leírása: a bérraktárba beérkezik egy csomagban 100 db azonos áru. A tulajdonos kérésének megfelelően a logisztikai vállalkozás 3 doboz 20 db és 1 doboz 40 darab árut befogadó egység elkészítése után a 100 db-os csomagot megbontja és az elkészült dobozokba az árut átrakja. Ezután a tulajdonos a kisebb kiszerelésű árut a megrendelőjének kiszállíttatja.
Ha a fent leírt eseménysor csak szolgáltatás, akkor:
Az anyagfelhasználást és a munkabéreket a szokásos módon - a felmerüléskor - könyveljük az 5-ös számlaosztályban. Mivel később kerülhet csak számlázásra, ezért az átcsomagolásból származó, addig ki nem számlázott bevételt év végén elhatárolnám (AIE) szerződéses ár alapján. (összemérés elve)
Ha az átcsomagolásnál a szolgáltatáshoz kapcsolódó "termék" előállítását (tároló dobozok, kalodák) számvitelileg külön kell kezelnem, akkor belép a saját teljesítések értéke.
Ebben a megközelítésben - ami szerintem nagyon bonyolítaná az adminisztrációt - év végén készletre venném az elkészült "dobozokat", mint saját teljesítések értékét. A következő évben pedig a számlázással együtt kivezetném.
Ez így talán érthetőbbé teszi a probléma felvetésemet.
Felhasználói hozzászólás
Az "érdekes megközelítés" az elhatárolási szándékra vonatkozott, amelyet jelen esetben nem tesz lehetővé a Sztv. Saját előállításról, termelésről nem lehet szó, annak a feltételei nem állnak fenn, hiszen szolgáltatásról van szó. Az összemérés elvéből sem vezethető le a kérdésbeli esetben a költségek elhatárolhatósága, mert azok "gazdaságilag" 2013-ban merülnek fel. Az viszont igaz, hogy azon termékek (pl.csomagolószer), amelyeket az átcsomagoláshoz szereztek be, kiszámlázásig készletre veendők.
papati
Szakértői hozzászólás
Kedves Papati!
Köszönöm, hogy így ÁFA bevallás idején foglalkoztál a problémámmal.
A költségek elhatárolása nekem nem jutott eszembe, csak a várható bevétellel tenném ezt esetleg.
A logisztikai vállalkozásnál a készleteket nyilvántartják, felhasználáskor kerülnek át az 5-ös számlaosztályra.
Ha jól értem, akkor az átcsomagolást teljes egészében szolgáltatásnak fogjuk fel. (nekünk ez lenne a jó!!!).
Azért közeledünk a megoldáshoz. Próbálom összegezni az eddigieket.
Az áru nem a logisztikai vállalkozásé. A logisztikai vállalkozás vásárolt alapanyagokból (karton, pántolószalag, fólia ...) "dobozokat" készít és abba átrakja (csomagolja) az árut. Ezekből a "dobozokból" az áruhoz tartozó göngyöleg lesz. Ezt alátámasztja az is, hogy a nyilvántartásainkban idegen aru szerepel a fenti példa szerint 100, 40 és 20 darabos kiszerelésben.
Ebből azt a következtetést vonom le, hogy a már elkészült "dobozokat" nem is kell (lehet) a logisztikai vállalkozásnak nyilvántartásba vennie. Nem élnek önálló életet, nem tudjuk leltározásnál elkülöníteni a göngyöleget a benne lévő idegen árutól.
Úgy gondolom továbbra is, hogy a már elkészült és el nem szállított (számlázott) "dobozok" "szolgáltatási" árát elhatárolnám az összemérés elve miatt.
Felhasználói hozzászólás
Kedves Papati!
Köszönöm, hogy így ÁFA bevallás idején foglalkoztál a problémámmal.
A költségek elhatárolása nekem nem jutott eszembe, csak a várható bevétellel tenném ezt esetleg.
A logisztikai vállalkozásnál a készleteket nyilvántartják, felhasználáskor kerülnek át az 5-ös számlaosztályra.
Ha jól értem, akkor az átcsomagolást teljes egészében szolgáltatásnak fogjuk fel. (nekünk ez lenne a jó!!!).
Azért közeledünk a megoldáshoz. Próbálom összegezni az eddigieket.
Az áru nem a logisztikai vállalkozásé. A logisztikai vállalkozás vásárolt alapanyagokból (karton, pántolószalag, fólia ...) "dobozokat" készít és abba átrakja (csomagolja) az árut. Ezekből a "dobozokból" az áruhoz tartozó göngyöleg lesz. Ezt alátámasztja az is, hogy a nyilvántartásainkban idegen aru szerepel a fenti példa szerint 100, 40 és 20 darabos kiszerelésben.
Ebből azt a következtetést vonom le, hogy a már elkészült "dobozokat" nem is kell (lehet) a logisztikai vállalkozásnak nyilvántartásba vennie. Nem élnek önálló életet, nem tudjuk leltározásnál elkülöníteni a göngyöleget a benne lévő idegen árutól.
Úgy gondolom továbbra is, hogy a már elkészült és el nem szállított (számlázott) "dobozok" "szolgáltatási" árát elhatárolnám az összemérés elve miatt.
Felhasználói hozzászólás
Az elhatárolást továbbra sem látom törvényileg alátámasztottnak. A csomagolószerek csak a felhasználásukig maradhatnak készleten, amikor a dobozok elkészültek, gyakorlatilag beépültek a megbízó árujába, így az év végén nem felleltározhatók, nem lehet őket készletre venni.
papati
Szakértői hozzászólás