Gyorskérdés
SZÁMVITEL - Számvitel, könyvelés, könyvvizsgálat
Könyvelés javitása
Címkék: könyvelés, jelentős összegű hiba
A Gyorskérdés szolgáltatás igénybevétele az Önadózó újság előfizetői részére biztosított. Az összes hozzászólás megtekintéséhez regisztráljon vagy lépjen be előfizetőként!
Az Önadózóval könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. A Gyorskérdés menüpontban pedig előfizetőként szakmai konzultációt kérhet.
Összesen: 2 db hozzászólás
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja
Nemrég vettem át egy Kft könyvelését. A vevő és szállitó folyószámlák az előző könyvelő által nem lettek sem a vevőkkel és a szállítókkal egyeztetve sem pedig az ügyvezetővel. Kiderült ugyanis, hogy a kiállitott vevői számlák a helyszinen ki lettek egyenlitve készpénzben a Kft helyszini nyilvántartása szerint és az utólag kiküldött folyószámla értesitések szerint is,mármint amit visszaküldtek/pénztárgépben szerepelnek/, de a könyvelésből úgy látszik, hogy kiegyenlitetlen. Mivel az éves záráskor követelésként szerepel papiron a valóságban pedig nem, hogyan rendezhető?
VLné
Témanyitó hozzászólás
VLné,
Egy kis papolás: gondolom, abban egyetértünk, hogy nem lehet mindent a hajdani könyvelőre hárítani. Jóllehet a könyvvezetés szabályossága a könyvelő szakmai hatáskörébe tartozik, ugyanakkor az ügyvezetés felelőssége, hogy a beszámoló elfogadásakor legyen tisztában vele, mit ír alá. Jól látható, hogy jelen esetben semmiféle leltározás nem történt, ami a beszámoló(k) hitelességét joggal kérdőjelezi meg.
A lehetséges megoldás: mindenképp húzni kell egy vonalat, eddig a múlt, innen meg a fényes jövő nagy reményekkel. Az elmaradt vevő/szállító leltár elkészítéséhez minden kifizetési bizonylatot be kell szerezni (ez lehet kétoldalú nyilatkozat is, amelyet a partner cégek ügyvezetői írnak alá). Ennek alapján kell az elmaradt pénzmozgást a pénztárban a könyvelés átvételének napjával szerepeltetni. Ha a hiba nagysága indokolja (Szt.), akkor háromoszlopos beszámolót kell 2013-ra készíteni és a kieg.mellékletben szövegesen indokolni. Szerencsére az ismételt közzététel kötelezettsége 2013. január 1-jétől megszűnt, tehát ezzel nem kell vacakolni.
papati
Szakértői hozzászólás
Válaszát köszönöm.Csak még egy megjegyzés, hogy sok ügyvezető természetesen tisztelet a kivételnek azt sem tudja mit ir alá csak ne kelljen sok adót fizetni.
VLné
Felhasználói hozzászólás