Gyorskérdés
MUNKAJOG - Munka Törvénykönyve

Munkaügyi iratok megőrzése


A Gyorskérdés szolgáltatás igénybevétele az Önadózó újság előfizetői részére biztosított. Az összes hozzászólás megtekintéséhez regisztráljon vagy lépjen be előfizetőként!

Az Önadózóval könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. A Gyorskérdés menüpontban pedig előfizetőként szakmai konzultációt kérhet.

TICU 2020-06-24 13:00:36

Tisztelt Önadózó!
Számomra az elvileg tiszta sor, hogy a Mt.-s munkavállalóknak a munkaviszony létesítéshez és megszüntetéshez szükséges iratait meg kell őrizni.
Viszont a kérdésem arra irányulna, hogy meg kell őrizni vagy sem azokat az iratokat amelyeken az alkalmi munkavállalót bejelentem (T1042E) valamint az ügyfélkapura visszaérkező nyugtát?
Továbbá a táppénz, Csed, Gyes igényléshez szükséges iratokat meddig kell tárolnom?Végezetül ha valakit munkaügyi központon keresztül veszek fel bértámogatással azokkal az iratokkal mi a teendőm? Meddig kell őket őrizni?
Köszönöm válaszukat.

Témanyitó hozzászólás

Pap Attila Önadózó szakértő 2020-06-25 15:24:25

Ami az efo-s bejelentéseket illeti és a hozzájuk tartozó ebev nyugtát, azok bármikor letölthetők az ügyfélkapu segítségével, alapvetően az 5 éves általános adójogi elévülést indokolt alkalmazni a megőrzésre. A további iratokra pedig azt a szabályt kell alkalmazni, hogy ami kapcsolatban van a nyugdíjjal, az nyugdíj korhatár+5 év (Tny. 99/A.§), a számvitelben könyvelt bizonylatok 8 év, többi 5 év.
papattila

Szakértői hozzászólás

Összesen: 1 db hozzászólás


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra