Gyorskérdés
ÁFA - Általános forgalmi adó
Új üzlet nyitás,pénztárgép.
Címkék: pénztárgép
A Gyorskérdés szolgáltatás igénybevétele az Önadózó újság előfizetői részére biztosított. Az összes hozzászólás megtekintéséhez regisztráljon vagy lépjen be előfizetőként!
Az Önadózóval könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. A Gyorskérdés menüpontban pedig előfizetőként szakmai konzultációt kérhet.
Összesen: 3 db hozzászólás
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft -
Adószámos tevékenység, másodállás, mellékfoglalkozás
Bruttó ár: 9 900 Ft
Akciós ár: 4 950 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja
Több éve működő cég tevékenységét bővíti, egy online pénztárgép használatára kötelezett kereskedelmi tevékenységet szeretne indítani, melynek minden feltétele meg van csupán a pénztárgép még nincsen meg. A pénztárgép megvan rendelve a NAV. rendszeren keresztül .A NAV -tól a vissza igazolás megérkezett, mely szerint a megrendelést rögzítették és azt továbbították a forgalmazók felé. Az üzlet tervezett nyitása március hó eleje.
Kérdésünk,hogy amennyiben nem lesz meg a pénztárgép,milyen formában tudjuk biztosítani a nyugta adási kötelezettségünket. Kézi nyugta, vagy számla mindenkinek. Egyáltalán pénztárgép nélkül meg kezdhető a tevékenység?
Köszönöm a segítséget. K.M
Témanyitó hozzászólás
A 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 1.§/2/-/5/ bekezdése szerinti mentesülés szabályait lehetne alkalmazni - bár a kérdés szerinti eset, (szállítási késedelem) a rendeletben nem szerepel. A kényszerhelyzetet - kizárólag személyes véleményem szerint - a mentesülés szabályai oldhatják fel. Az online pénztárgép megérkezéséig kézi nyugta - és ezek első tételként lesznek beütve
Szakértői hozzászólás
Köszönjük a választ, mi is így gondoltuk,talán meg próbáljuk.
K.M
Felhasználói hozzászólás
Esetleg az alábbi KÖZLEMÉNY alkalmazható volna a mi esetünkben?
2013.09.19.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal közleménye az online pénztárgépekre való átállásról
NAV KÖZLEMÉNY
" 2. Azok a pénztárgép használatra kötelezett adóalanyok, akiknek (amelyeknek) új tevékenység megkezdése miatt vagy egyéb okból pénztárgépet kell beszerezniük, nyugtaadási kötelezettségüknek az új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép üzembe helyezéséig kézi kibocsátású nyugtával vagy hagyományos pénztárgéppel is (ideértve az elektronikus naplóval rendelkező és az elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgépet is) eleget tehetnek.
Ebben az esetben az adóalany az esetleges szankció alól akkor mentesül, ha a pénztárgép beszerzését kiváltó ok bekövetkezésétől számított 8 napon belül a PTGREG nyomtatványon a NAV-tól üzembe helyezési kódot kér és az üzembe helyezési kód igénylésére előírt határidőt megelőzően kötött, az új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződéssel vagy a pénztárgép forgalmazója által a bejelentésre előírt határidőt megelőzően visszaigazolt megrendeléssel rendelkezik."
Van még tovább is.
Szerintem a közleményben foglaltak még hatályosak, vagy talán már nem? Ha igen akkor ez alapján -a meg rendelt pénztár gép üzembe helyezéséig -kézi nyugta adásával is teljesíthetnénk a nyugta adási kötelezettségünket.
Új tevékenység megkezdése miatt szükséges a pénztár gép be állítása!
Várom a véleményeket. Köszönettel: K.M
Felhasználói hozzászólás