Gyorskérdés
ÁFA - Általános forgalmi adó

Új üzlet nyitás,pénztárgép.

Címkék: pénztárgép


A Gyorskérdés szolgáltatás igénybevétele az Önadózó újság előfizetői részére biztosított. Az összes hozzászólás megtekintéséhez regisztráljon vagy lépjen be előfizetőként!

Az Önadózóval könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. A Gyorskérdés menüpontban pedig előfizetőként szakmai konzultációt kérhet.

kpesmtbt 2014-02-15 21:17:00

Több éve működő cég tevékenységét bővíti, egy online pénztárgép használatára kötelezett kereskedelmi tevékenységet szeretne indítani, melynek minden feltétele meg van csupán a pénztárgép még nincsen meg. A pénztárgép megvan rendelve a NAV. rendszeren keresztül .A NAV -tól a vissza igazolás megérkezett, mely szerint a megrendelést rögzítették és azt továbbították a forgalmazók felé. Az üzlet tervezett nyitása március hó eleje.
Kérdésünk,hogy amennyiben nem lesz meg a pénztárgép,milyen formában tudjuk biztosítani a nyugta adási kötelezettségünket. Kézi nyugta, vagy számla mindenkinek. Egyáltalán pénztárgép nélkül meg kezdhető a tevékenység?

Köszönöm a segítséget. K.M

Témanyitó hozzászólás

dr. Szabó Tibor Önadózó szakértő 2014-02-18 13:03:56

A 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 1.§/2/-/5/ bekezdése szerinti mentesülés szabályait lehetne alkalmazni - bár a kérdés szerinti eset, (szállítási késedelem) a rendeletben nem szerepel. A kényszerhelyzetet - kizárólag személyes véleményem szerint - a mentesülés szabályai oldhatják fel. Az online pénztárgép megérkezéséig kézi nyugta - és ezek első tételként lesznek beütve

Szakértői hozzászólás

kpesmtbt 2014-02-18 15:25:47

Köszönjük a választ, mi is így gondoltuk,talán meg próbáljuk.
K.M

Felhasználói hozzászólás

kpesmtbt 2014-02-19 20:28:39

Esetleg az alábbi KÖZLEMÉNY alkalmazható volna a mi esetünkben?
2013.09.19.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal közleménye az online pénztárgépekre való átállásról

NAV KÖZLEMÉNY
" 2. Azok a pénztárgép használatra kötelezett adóalanyok, akiknek (amelyeknek) új tevékenység megkezdése miatt vagy egyéb okból pénztárgépet kell beszerezniük, nyugtaadási kötelezettségüknek az új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép üzembe helyezéséig kézi kibocsátású nyugtával vagy hagyományos pénztárgéppel is (ideértve az elektronikus naplóval rendelkező és az elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgépet is) eleget tehetnek.
Ebben az esetben az adóalany az esetleges szankció alól akkor mentesül, ha a pénztárgép beszerzését kiváltó ok bekövetkezésétől számított 8 napon belül a PTGREG nyomtatványon a NAV-tól üzembe helyezési kódot kér és az üzembe helyezési kód igénylésére előírt határidőt megelőzően kötött, az új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződéssel vagy a pénztárgép forgalmazója által a bejelentésre előírt határidőt megelőzően visszaigazolt megrendeléssel rendelkezik."

Van még tovább is.
Szerintem a közleményben foglaltak még hatályosak, vagy talán már nem? Ha igen akkor ez alapján -a meg rendelt pénztár gép üzembe helyezéséig -kézi nyugta adásával is teljesíthetnénk a nyugta adási kötelezettségünket.
Új tevékenység megkezdése miatt szükséges a pénztár gép be állítása!
Várom a véleményeket. Köszönettel: K.M

Felhasználói hozzászólás

Összesen: 3 db hozzászólás


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra