Digitális könyvelő? Nem elég annak lenni, annak is kell látszani!

Forrás: Önadózó | Szerző: Turay Dia

Címkék: könyvelő


Pár éve még az volt a fontos a vállalkozóknak, hogy a könyvelőjük a közelben legyen - nem csoda, hiszen minden hónapban el kellett juttatni neki a papír alapú számlákat és egyéb könyvelési anyagokat. Manapság már egyre kevesebb vállalkozó találkozik rendszeresen a könyvelőjével - sok esetben egyáltalán nem is találkoznak.

A Facebook csoportokban egyre több vállalkozó zárja a könyvelőt kereső posztját azzal a mondattal, hogy “helyileg mindegy hol van a könyvelő, gondolom úgyis mindent meg lehet oldani online”. Meg lehet - vagy meg lehetne. De nem minden könyvelő tart lépést az egyre újabb eszközökkel, megoldásokkal. Az idősebb könyvelők közül sokan már nem szeretnének digitálisan működni, újabb szoftvereket megtanulni használni. A nagy többség azonban próbál megfelelni annak a digitalizációs elvárásnak, amit részben a NAV határoz meg, részben az ügyfelek, részben pedig a könyvelők a saját munkájukat szeretnék egyszerűbben és hatékonyabban végezni az okos megoldások segítségével. 

Digitális könyvelőnek lenni tehát versenyelőny, mind a szűken vett könyvelési és a kapcsolódó munkaszervezési feladatokat, folyamatokat tekintve, mind az ügyfélszerzés kapcsán. 

Hogyan lehet egy könyvelő “digitális”? 

Első lépésként jelen kell lenni az online térben. Természetesen honlap nélkül is lehet működtetni egy papírmentes, digitális könyvelő irodát - de lássuk be, ez a suszter esete lenne a lyukas cipővel.

Egy jó minőségű, informatív honlap ma már alapvető elvárás - már azok a vállalkozók is nagyon nagy arányban keresnek rá Google-ben az adott könyvelőre, akit egyébként egy ismerős ajánlott. Hozzászoktunk, hogy minden információ elérhető pár kattintással - már 2006-ban bekerült az Oxford szótárba a “to Google” (“guglizni”) ige -, szinte gyanús, ha valamiről vagy valakiről nem találunk semmilyen adatot online. 

Az online jelenlét és az online marketing eszközök használata azonban nem csupán egy a sok csatorna közül, ahol el lehet érni az ügyfeleket. (És itt halkan jegyezném meg, hogy online marketing már az is, ha blog cikkeket ír a weboldalára a könyvelő, nem kell kizárólagosan a Google vagy Facebook hirdetésekre gondolni.) Nem, annál sokkal több. 

Online marketing és a célzott ügyfélszerzés 

Az online marketing révén célzottan lehet elérni bizonyos típusú ügyfeleket. Ez pedig a specializáció miatt kiemelten fontos: nincs olyan könyvelő, aki minden iparághoz egyformán értene - nem is elvárható, nem is cél. Ha pedig egy könyvelőiroda csak személyes ajánlás útján szerez ügyfeleket, akkor nincs befolyása arra, hogy milyen típusú ügyfelek találják meg, így sokkal lassabban alakulhat ki az “ideális” ügyfélkör. Az “ideális ügyfélkör” ebben az értelmezésben azt jelenti, hogy nincsenek már olyan ügyfelei, akikkel indokolatlanul sok időt kell foglalkozni, mert egy számukra ismeretlen iparág részlet-szabályozásait kell bogarászni hónapról hónapra. 

Mit is jelent az, hogy egy könyvelő “digitális”? 

Tehát az, hogy egy könyvelő “digitális”, nem korlátozódik csupán a könyvelési feladatok ellátásához kapcsolódó megoldásokra: az is ide tartozik, hogy milyen csatornákon keresztül és milyen ügyfeleket ér el, velük hogyan kommunikál, illetve hogyan, milyen megoldásokkal segíti az ügyfelek vállalkozását. 

Például küld-e hírleveleket az ügyfeleknek az őket érintő aktualitásokról, készít-e rendszeresen riportokat a könyvelési anyagokból. Segíti-e az ügyfeleket annak kapcsán, hogy a könyvelési anyagokat minél inkább digitálisan tudják eljuttatni hozzá (pl. milyen online számlázót érdemes használniuk, hova töltsék fel a dokumentumokat, hogyan tudnak könyvelői hozzáférést adni a saját programjaikhoz).  A “kompatibilis” megoldások, programok használata egyébként igazi win-win helyzetet eredményezhet: egyrészt a könyvelő egyszerűbben, gyorsabban, automatizáltan tudja feldolgozni az anyagokat, másrészt az ügyfél is profitál mindebből, hiszen olyan visszajelzést, olyan riportokat kaphat a könyvelőtől, ami az üzletmenetetet, az üzleti döntéseket támogatja. Ilyen riport lehet a vállalkozás likviditásának előrejelzése, vagy webshop esetén, ha a főkönyvi számlák megfelelően kerültek kialakításra, a bevételek megbontása értékesítés helye - webshop vagy üzlet -, illetve fajtája - termékértékesítés vagy szállítási díj - szerint, különböző módon alábontott bevételi, költség, illetve profit elemzések. 

Létezik olyan minősítés, ami mindezt kifejezi az ügyfelek felé? 

Igen! A jó hír, hogy egyre több ilyen kezdeményezés van a piacon. A legátfogóbb talán a Digitális Könyvelő Minősítés, amit a Könyvelő-Net a szamlazz.hu PARK alapítók (köztük a Smartbooks, Riport, Quick programok mögött álló cégek) szakmai támogatása mellett hozott létre. Az önbevallásos minősítés kérdései nem csupán a könyvelés során használt eszközökre térnek ki, de az ügyfélszerzés módjára, az ügyfelekkel való kommunikációra és a velük való együttműködésre is. 

Bizonyos részterületekre fókuszálva léteznek más minősítések is, például a Quick “pénzügyi nyilvántartó” megoldás fejlesztői létrehozták saját képzésüket, amelynek elvégzését követően megszerezhetik az “Igazolt Kvikker” címet. Ezt könyvelőirodák, illetve a Quick bevetését támogó virtuális asszisztensek szerezhetik meg, akik a sikeres vizsgát követően felkerülnek a minősítés weboldalára is. 

Biztos vagyok benne, hogy a közeljövőben egyre több hasonló “badge”-et lehet majd szerezni, hiszen nem csak a könyvelőirodák, de az őket kiszolgáló szolgáltatók is felismerték az ügyfelek igényét - és egyelőre sok esetben sötétben tapogatózását - az őket szinte tanácsadóként támogató, személyes találkozást nem igénylő digitális könyvelőkre.

***

MUNKÁLTATÓI ADATKEZELÉS KÉZIKÖNYVE ÉS IRATMINTÁI

Kiadványunk a munkavállalók személyes adatainak jogszerű és bizalmas kezeléséhez ad gyakorlati segítséget és megoldásokat, ezzel kialakítható és fenntartható a jogszerű munkáltatói adatkezelés rendje. Kiadványunkkal a munkáltatók tesztelhetik, hogy eddigi gyakorlatuk és adatkezelésük biztonsági szintje mennyiben felel meg a hatályos jogi előírásoknak. ● Tartalom: A munka törvénykönyve adatkezelési szabályai ● Munkáltatók a GDPR hatálya alatt ● Munkaügyi-személyzeti nyilvántartás és adatkezelés ● A munkáltató által biztosított e-mail fiók, számítógép és mobiltelefon ellenőrzése ● Munkahelyi kamerás megfigyelés alkalmazásának feltételei ● A munkáltató kötelező adatkezelései ● Útmutató az iratminták alkalmazásához További infó és megrendeléés: Önadózó Webáruház

FIZESSEN ELŐ 2025-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!

Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek!  Velünk 2025-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2025 Cafetéria szabályzat 2025 Pénzmosás elleni szabályzat csomag GDPR Segédlet, Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó WebáruhgázbanElőfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/ 


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra