Elektronikus bevallás - lépésrõl lépésre

ART

Nyomtatás
Forrás: Önadózó

Meddig érvényes a regisztráció? * Hogyan tudom a rám bízott cég adóbevallásait benyújtani? * Bevallások kitöltése * Bevallások elküldése ügyfélkapun keresztül * Javítás, helyesbítés, önellenõrzés /Ízelítõ a KÖNYVELÕK KÉZIKÖNYVÉBÕL/

KÖNYVELÕK KÉZIKÖNYVE
Ára: 9.900,- Ft + postaköltség. Szerzõk: az Önadózó újság szerzõi. A könyv hagyományos nyomdai elõállítású, terjedelme kb. 576 oldal. Kiadó: ADÓNET.HU Zrt. A könyv kereskedelmi forgalomba nem kerül. www.kezikonyvek.hu

M E G R E N D E L É S: info@onadozo.hu

***

Az adóbevallás és az adatszolgáltatás interneten történõ benyújtása elektronikus közigazgatási ügyintézésnek minõsül, melynek során fõ szabály szerint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. Törvény (Ket.) szabályait kell alkalmazni. A gyakorlati lebonyolításhoz személyes ügyfélkapu létesítése szükséges. Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptetõ és azonosító rendszere, a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található, a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu oldalon.

Az Ügyfélkapu használatához személyes ügyfélkaput kell létre hozni, ehhez regisztrációt kell kezdeményezni. Ügyfélkapu létesítését természetes személy kezdeményezhet. Elsõ lépés tehát az okmányirodai regisztráció. Itt azonnal felmerül a kérdés:

Ki regisztráltassa magát az okmányirodában, a könyvelõ, vagy a vállalkozó?

A legjobb megoldás, ha mindkettõ. A regisztráció ugyanis minden magánszemély részére ajánlott, segítségével az „Ügyfélkapu”-n keresztül hivatalos magánjellegû ügyeinket is intézhetjük, megkímélhetjük magunkat felesleges sorban állásoktól, illetve idõrabló telefonos „beszélgetésektõl”.

Hol és hogyan kell regisztrálni?

Az elsõ lépés tehát a számunkra legszimpatikusabb okmányiroda felkeresése, ahol csak a személyi igazolványunkra, egy felhasználói névre és az e-mail címünkre lesz szükségünk. 1 személyes ügyfélkapu létrehozása ingyenes, azonban több ügyfélkapu létesítése is kezdeményezhetõ. A második és minden további személyes ügyfélkapu létesítéséért kapunként az általános tételû eljárási illetékkel megegyezõ összegû regisztrációs díjat kell fizetni (jelenleg ez 2200 Ft). Amennyiben nincs szükség tovább az ügyfélkapura, a regisztrációs adatok törlését a regisztráció iránti kérelemmel azonos módon lehet kezdeményezni.

A regisztrációs adatlap kitöltéséhez meg kell adnunk személyes adatainkat, e-mail címünket, valamint egy felhasználó nevet, melyet magunk is szerkeszthetünk, de talán a legegyszerûbb, ha nevünk rövidítését használjuk. A felhasználói névben nem lehet szóköz az elején és végén, minimum 4 karakter hosszúnak kell lennie, és legalább 3 eltérõ karaktert kell tartalmaznia.
Amennyiben a választott név már létezik az adatbázisban, másikat kell választanunk.

Néhány perces ügyintézés után megkapjuk a „Regisztrációs adatlap”-ot. Rövid idõn belül megérkezik a megadott e-mail címünkre az egyszer használatos kód, melyet a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu oldalon aktiválva létre jön a személyes ügyfélkapu. Ekkor az egyszer használatos kód helyett új jelszót kell képezni. A jelszó minimum 8 karakterbõl áll, nem lehet benne ékezetes betû, "@" karakter, tartalmaznia kell legalább két számot, valamint kis- és nagybetût egyaránt. A jelszó nem lehet azonos a felhasználói azonosítóval.

Amennyiben az e-mailben kapott kódot nem aktiváljuk 5 napon belül, úgy az "elfelejtett jelszó" menüben kérhetünk újat az Ügyfélkapu oldalán található adminisztrációs részben. Ez a kód újabb 5 napig lesz érvényes.

Ha valaki elfelejtette a jelszavát, lehetõség van egy új jelszó megszerzésére. Ehhez ki kell töltenie az Elfelejtett jelszó ûrlapot . Az ûrlapon meg kell adnia felhasználói nevét és azt az e-mail címet, amelyet a regisztrációkor megadott, vagy azt, amelyre azóta megváltoztatta. Az e-mail címre kap egy új egyszer használatos kódot, amellyel bejelentkezhet.
Minden további belépéshez a felhasználói névre és a választott jelszóra lesz majd szükségünk.

Meddig érvényes a regisztráció?

Aktiválás után a regisztráció 5 évig (vagy az általunk megadott rövidebb ideig) érvényes, ez az érvényesség a regisztrációs adatlap megfelelõ pontjának kitöltésével meghosszabbítható. Ezt vagy személyesen bármelyik okmányirodában megtehetjük, vagy az Ügyfélkapu oldalán - bejelentkezés után - ki kell töltenie a Regisztrációs adatlap megfelelõ részét!....

Hogyan tudom a rám bízott cég adóbevallásait benyújtani?..
Bevallások kitöltése...
Bevallások elküldése ügyfélkapun keresztül...
Javítás, helyesbítés, önellenõrzés...

info@onadozo.hu


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra