Elektronikus bevallás - lépésrõl lépésre
Meddig érvényes a regisztráció? * Hogyan tudom a rám bízott cég adóbevallásait benyújtani? * Bevallások kitöltése * Bevallások elküldése ügyfélkapun keresztül * Javítás, helyesbítés, önellenõrzés /Ízelítõ a KÖNYVELÕK KÉZIKÖNYVÉBÕL/
KÖNYVELÕK KÉZIKÖNYVE
Ára: 9.900,- Ft + postaköltség. Szerzõk: az Önadózó újság szerzõi. A könyv hagyományos nyomdai elõállítású, terjedelme kb. 576 oldal. Kiadó: ADÓNET.HU Zrt. A könyv kereskedelmi forgalomba nem kerül. www.kezikonyvek.hu
M E G R E N D E L É S: info@onadozo.hu
***
Az adóbevallás és az adatszolgáltatás interneten történõ benyújtása elektronikus közigazgatási ügyintézésnek minõsül, melynek során fõ szabály szerint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. Törvény (Ket.) szabályait kell alkalmazni. A gyakorlati lebonyolításhoz személyes ügyfélkapu létesítése szükséges. Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptetõ és azonosító rendszere, a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található, a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu oldalon.
Az Ügyfélkapu használatához személyes ügyfélkaput kell létre hozni, ehhez regisztrációt kell kezdeményezni. Ügyfélkapu létesítését természetes személy kezdeményezhet. Elsõ lépés tehát az okmányirodai regisztráció. Itt azonnal felmerül a kérdés:
Ki regisztráltassa magát az okmányirodában, a könyvelõ, vagy a vállalkozó?
A legjobb megoldás, ha mindkettõ. A regisztráció ugyanis minden magánszemély részére ajánlott, segítségével az „Ügyfélkapu”-n keresztül hivatalos magánjellegû ügyeinket is intézhetjük, megkímélhetjük magunkat felesleges sorban állásoktól, illetve idõrabló telefonos „beszélgetésektõl”.
Hol és hogyan kell regisztrálni?
Az elsõ lépés tehát a számunkra legszimpatikusabb okmányiroda felkeresése, ahol csak a személyi igazolványunkra, egy felhasználói névre és az e-mail címünkre lesz szükségünk. 1 személyes ügyfélkapu létrehozása ingyenes, azonban több ügyfélkapu létesítése is kezdeményezhetõ. A második és minden további személyes ügyfélkapu létesítéséért kapunként az általános tételû eljárási illetékkel megegyezõ összegû regisztrációs díjat kell fizetni (jelenleg ez 2200 Ft). Amennyiben nincs szükség tovább az ügyfélkapura, a regisztrációs adatok törlését a regisztráció iránti kérelemmel azonos módon lehet kezdeményezni.
A regisztrációs adatlap kitöltéséhez meg kell adnunk személyes adatainkat, e-mail címünket, valamint egy felhasználó nevet, melyet magunk is szerkeszthetünk, de talán a legegyszerûbb, ha nevünk rövidítését használjuk. A felhasználói névben nem lehet szóköz az elején és végén, minimum 4 karakter hosszúnak kell lennie, és legalább 3 eltérõ karaktert kell tartalmaznia.
Amennyiben a választott név már létezik az adatbázisban, másikat kell választanunk.
Néhány perces ügyintézés után megkapjuk a „Regisztrációs adatlap”-ot. Rövid idõn belül megérkezik a megadott e-mail címünkre az egyszer használatos kód, melyet a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu oldalon aktiválva létre jön a személyes ügyfélkapu. Ekkor az egyszer használatos kód helyett új jelszót kell képezni. A jelszó minimum 8 karakterbõl áll, nem lehet benne ékezetes betû, "@" karakter, tartalmaznia kell legalább két számot, valamint kis- és nagybetût egyaránt. A jelszó nem lehet azonos a felhasználói azonosítóval.
Amennyiben az e-mailben kapott kódot nem aktiváljuk 5 napon belül, úgy az "elfelejtett jelszó" menüben kérhetünk újat az Ügyfélkapu oldalán található adminisztrációs részben. Ez a kód újabb 5 napig lesz érvényes.
Ha valaki elfelejtette a jelszavát, lehetõség van egy új jelszó megszerzésére. Ehhez ki kell töltenie az Elfelejtett jelszó ûrlapot . Az ûrlapon meg kell adnia felhasználói nevét és azt az e-mail címet, amelyet a regisztrációkor megadott, vagy azt, amelyre azóta megváltoztatta. Az e-mail címre kap egy új egyszer használatos kódot, amellyel bejelentkezhet.
Minden további belépéshez a felhasználói névre és a választott jelszóra lesz majd szükségünk.
Meddig érvényes a regisztráció?
Aktiválás után a regisztráció 5 évig (vagy az általunk megadott rövidebb ideig) érvényes, ez az érvényesség a regisztrációs adatlap megfelelõ pontjának kitöltésével meghosszabbítható. Ezt vagy személyesen bármelyik okmányirodában megtehetjük, vagy az Ügyfélkapu oldalán - bejelentkezés után - ki kell töltenie a Regisztrációs adatlap megfelelõ részét!....
Hogyan tudom a rám bízott cég adóbevallásait benyújtani?..
Bevallások kitöltése...
Bevallások elküldése ügyfélkapun keresztül...
Javítás, helyesbítés, önellenõrzés...
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja