Elektronikus értesítések az APEH-tól
A jelenleg hatályos jogszabályok és törvényi rendelkezések miatt elengedhetetlenné vált, hogy az APEH is megvalósítsa az elektronikus ügyintézést. Ez azt jelenti, hogy az Adóhatóságnak nem csak befogadnia kell az elektronikus bevallásokat, a befogadás tényét vissza kell tudni igazolni, hanem az egyéb nyomtatványokat és azok csatolmányait is be kell tudni fogadni és az elektronikusan megkezdett ügyeket elektronikus dokumentumok kibocsátásával kell folytatni. Fenti esetekben az elektronikusan kiküldött dokumentum hiteles, ezért a megfelelõ elektronikus aláírásokkal is el kell látni azokat.
Szükségesnek tartjuk közölni és újra hangsúlyozni, hogy az elektronikus levelezés – felszólítások, értesítések – nem e-mail formájában kerülnek kiküldésre. Az Adóhatóság tehát nem csak fogadni, hanem kézbesíteni is tud elektronikus dokumentumokat. Az EBEV rendszer nem e-mail-t küld, hanem magánszemélyek tárhelyeire továbbítja az elektronikus dokumentumokat. A tárhellyel nem rendelkezõ vállalkozók, vállalkozások esetén a meghatalmazottjaik, képviselõik tárhelyére történik az elektronikus levél kézbesítése. Ahhoz, hogy valakinek közigazgatási ügyek elektronikus ügyintézéséhez nyitott Ügyfélkapuja, ezzel összefüggésben elektronikus tárhelye legyen, a lakcíme szerint illetékes Okmányirodákban kell regisztrálnia.
Tehát a legtöbb dokumentum esetén a törvényes képviselõk (akik a regisztrációs lapokon, illetve SBANK adatbejelentõ lapokon lettek bejelentve), egyéb esetekben a regisztrációs lapok speciális jogosultságokkal felruházott meghatalmazottak lesznek az elektronikus címzettek.
Az Adóhivatal tehát azon személy tárhelyére küld értesítést, elektronikus levelet, aki az Ügyfélkapun keresztül történt elektronikus bevallást megelõzõen regisztrált. Amennyiben az ügyfél adóügyeit nem személyesen, hanem meghatalmazottja útja (pl. könyvelõjén) keresztül kívánja rendezni, illetve bevallásait nem személyesen, hanem meghatalmazottja útján nyújtja be az APEH-hoz, úgy nem kellett az Okmányirodában személyesen regisztrálnia magát. Ilyen esetekben a meghatalmazottnak (a könyvelõ) kellett regisztrálnia magát az Okmányirodában, ahol egyúttal felhasználói azonosítót, valamint jelszót is kapott. Ezt követõen a könyvelõ az Adóhatóságnál is regisztrálja magát, ahol meghatalmazotti státuszát is igazolnia szükséges. Ezt követõen tud a meghatalmazott a saját felhasználói azonosítójával és jelszavával az adózók nevében elektronikus bevallást benyújtani, illetve ügyet intézni.
Amennyiben a magánszemély regisztrálta önmagát az Okmányirodán, úgy az adóügyeivel összefüggésben küldött elektronikus levelet is az õ tárhelyére küldi meg az Adóhivatal, függetlenül attól, hogy bevallását a meghatalmazottja nyújtja be.
Az elõzõekben közölt adatok miatt szükséges, hogy az adózók, a törvényes képviselõk, illetve az érvényes bejegyzéssel rendelkezõ meghatalmazottak folyamatosan figyelemmel kísérjék a tárhelyekre érkezõ elektronikus leveleket. A tárhelyeket rendszeresen meg kell nyitni. Ahhoz, hogy a tárhely folyamatosan fogadni tudja az APEH által küldött elektronikus leveleket, illetve a tárhellyel rendelkezõ személy zökkenõmentesen használni tudja tárhelyét (bevallások beküldése, nyomtatványtovábbítás) azt folyamatosan – havonként legalább egyszer – frissíteni szükséges.
Felhívjuk továbbá a Tisztelt Adózók figyelmét, hogy az Okmányirodában kapott regisztráció során kapott felhasználói azonosítót és jelszót kezeljék bizalmasan, tekintettel arra, hogy az illetéktelen felhasználásból eredõ következményekért a regisztrációval rendelkezõ személy lesz a felelõs. Az Adóhatóság kockázatosnak tartja azt a gyakorlatot, mely szerint az adózók a meghatalmazottaknak (pl. könyvelõknek) a saját felhasználói azonosítójukat és jelszavukat átadják adóügyeik rendezése céljából.
Forrás: www.apeh.hu
APEH Észak-alföldi Regionális Igazgatósága
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja