Elektronikus kézbesítés cégkapu regisztrációra kötelezett gazdálkodó szervezet részére
Címkék: elektronikus kézbesítés
Kinek a cégkapujára kézbesít a NAV? Az ügyfélére, vagy a meghatalmazottéra? Mi van, ha nincs neki?
1. Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek nincs meghatalmazottja
Amennyiben gazdálkodó szervezet ügyfélnek nincs meghatalmazottja, akkor elektronikus úton az ügyfél saját cégkapus tárhelyére történik a kézbesítés.
Amennyiben az ügyfél nem rendelkezik cégkapus tárhellyel, akkor részére hagyományos úton, azaz papír alapon történik meg az irat kézbesítése. Ez az utóbbi lehetőség azonban nem mentesíti a gazdálkodó szervezet adózót az alól, hogy eleget tegyen cégkapu regisztrációs kötelezettségének.
Az elektronikus ügyintézési kötelezettség megszegése (cégkapu hiánya) esetén a NAV az Eüsztv. 14. § (8) bekezdés alapján jár el, kezdeményezi az elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyféllel szemben a törvényességi felügyeleti eljárás lefolytatását az illetékes cégbíróságnál.
2. Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek meghatalmazottja van
a. Elektronikus ügyintézésre nem kötelezett természetes személy meghatalmazott (pl. nagykorú alkalmazott)
Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek elektronikus ügyintézésre nem kötelezett természetes személy meghatalmazottja van, akkor elektronikus úton az ügyfél saját cégkapus tárhelyére történik a kézbesítés.
Amennyiben az ügyfél nem rendelkezik cégkapus tárhellyel, akkor részére hagyományos úton, azaz papír alapon történik meg az irat kézbesítése. Ez az utóbbi lehetőség azonban nem mentesíti a gazdálkodó szervezet adózót az alól, hogy eleget tegyen cégkapu regisztrációs kötelezettségének.
b. Elektronikus ügyintézésre kötelezett egyéni vállalkozó természetes személy meghatalmazott
Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek elektronikus ügyintézésre kötelezett egyéni vállalkozó természetes személy meghatalmazottja van, akkor a meghatalmazott részére elektronikus úton a saját KÜNY tárhelyére történik a kézbesítés.
Amennyiben a meghatalmazott nem rendelkezik tárhellyel, akkor részére hagyományos úton, azaz papír alapon történik meg az irat kézbesítése. Ez az utóbbi lehetőség azonban nem mentesíti a gazdálkodó szervezet adózót az alól, hogy eleget tegyen saját cégkapu regisztrációs kötelezettségének. Nem mentesíti továbbá az alól sem, hogy – amennyiben nem saját maga kíván kapcsolatot tartani az adóhatósággal – olyan egyéni vállalkozó természetes személy meghatalmazott bejelentéséről gondoskodjon, aki képes az elektronikus kapcsolattartásra.
Az elektronikus ügyintézési kötelezettség megszegése esetén (KÜNY tárhely hiánya) a NAV az Eüsztv. 14. § (8) bekezdés alapján jár el, hatósági ellenőrzés lefolytatását kezdeményezi az elektronikus ügyintézésre kötelezett meghatalmazottal szemben a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szervnél.
Az a. vagy b. eset közül a NAV azt a meghatalmazottat veszi figyelembe, aki az adott ügyre eseti meghatalmazással rendelkezik vagy időben a legkésőbb került bejelentésre. Az eljárni jogosult meghatalmazottak közüli a NAV egyetlen személyt választ[1].
c. Elektronikus ügyintézésre kötelezett képviselő szervezet alkalmazottja, tagja, törvényes képviselője meghatalmazott
Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek elektronikus ügyintézésre kötelezett képviselő szervezet alkalmazottja, tagja, törvényes képviselője meghatalmazottja van (akkor is, ha egyidejűleg van az a. vagy b. pont szerinti meghatalmazott is), akkor a szervezet részére elektronikus úton a saját cégkapus tárhelyére történik a kézbesítés.
Amennyiben a szervezet nem rendelkezik cégkapus tárhellyel, akkor részére hagyományos úton, azaz papír alapon történik meg az irat kézbesítése. Ez az utóbbi lehetőség azonban nem mentesíti a szervezetet az alól, hogy eleget tegyen cégkapu regisztrációs kötelezettségének. Nem mentesíti a gazdálkodó szervezet adózót sem az alól, hogy eleget tegyen saját cégkapu regisztrációs kötelezettségének. Nem mentesíti továbbá az alól sem, hogy – amennyiben nem saját maga kíván kapcsolatot tartani az adóhatósággal – olyan szervezet bejelentéséről gondoskodjon, amely képes az elektronikus kapcsolattartásra.
Az elektronikus ügyintézési kötelezettség megszegése (cégkapu hiánya) esetén a NAV az Eüsztv. 14. § (8) bekezdés alapján jár el, kezdeményezi az elektronikus ügyintézésre kötelezett meghatalmazottal szemben a törvényességi felügyeleti eljárás lefolytatását az illetékes cégbíróságnál.
FIZESSEN ELŐ 2025-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!
Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek! Velünk 2025-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2025 ● Cafetéria szabályzat 2025 ● Pénzmosás elleni szabályzat csomag ● GDPR Segédlet, ● Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,● Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek ● Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó Webáruhgázban ● Előfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft -
Adószámos tevékenység, másodállás, mellékfoglalkozás
Bruttó ár: 9 900 Ft
Akciós ár: 4 950 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja