Elektronikus kézbesítés cégkapu regisztrációra kötelezett gazdálkodó szervezet részére

ART

Nyomtatás
Forrás: www.nav.gov.hu | Szerző: NAV

Címkék: elektronikus kézbesítés


Kinek a cégkapujára kézbesít a NAV? Az ügyfélére, vagy a meghatalmazottéra? Mi van, ha nincs neki?

1. Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek nincs meghatalmazottja
 
 Amennyiben gazdálkodó szervezet ügyfélnek nincs meghatalmazottja, akkor elektronikus úton az ügyfél saját cégkapus tárhelyére történik a kézbesítés.
 
Amennyiben az ügyfél nem rendelkezik cégkapus tárhellyel, akkor részére hagyományos úton, azaz papír alapon történik meg az irat kézbesítése. Ez az utóbbi lehetőség azonban nem mentesíti a gazdálkodó szervezet adózót az alól, hogy eleget tegyen cégkapu regisztrációs kötelezettségének.
 
Az elektronikus ügyintézési kötelezettség megszegése (cégkapu hiánya) esetén a NAV az Eüsztv. 14. § (8) bekezdés alapján jár el, kezdeményezi az elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyféllel szemben a törvényességi felügyeleti eljárás lefolytatását az illetékes cégbíróságnál.

2. Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek meghatalmazottja van
 
a. Elektronikus ügyintézésre nem kötelezett természetes személy meghatalmazott (pl. nagykorú alkalmazott)
 
Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek elektronikus ügyintézésre nem kötelezett természetes személy meghatalmazottja van, akkor elektronikus úton az ügyfél saját cégkapus tárhelyére történik a kézbesítés.
 
Amennyiben az ügyfél nem rendelkezik cégkapus tárhellyel, akkor részére hagyományos úton, azaz papír alapon történik meg az irat kézbesítése. Ez az utóbbi lehetőség azonban nem mentesíti a gazdálkodó szervezet adózót az alól, hogy eleget tegyen cégkapu regisztrációs kötelezettségének.
 
b. Elektronikus ügyintézésre kötelezett egyéni vállalkozó természetes személy meghatalmazott
 
Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek elektronikus ügyintézésre kötelezett egyéni vállalkozó természetes személy meghatalmazottja van, akkor a meghatalmazott részére elektronikus úton a saját KÜNY tárhelyére történik a kézbesítés.
 
Amennyiben a meghatalmazott nem rendelkezik tárhellyel, akkor részére hagyományos úton, azaz papír alapon történik meg az irat kézbesítése. Ez az utóbbi lehetőség azonban nem mentesíti a gazdálkodó szervezet adózót az alól, hogy eleget tegyen saját cégkapu regisztrációs kötelezettségének. Nem mentesíti továbbá az alól sem, hogy – amennyiben nem saját maga kíván kapcsolatot tartani az adóhatósággal – olyan egyéni vállalkozó természetes személy meghatalmazott bejelentéséről gondoskodjon, aki képes az elektronikus kapcsolattartásra.
 
Az elektronikus ügyintézési kötelezettség megszegése esetén (KÜNY tárhely hiánya) a NAV az Eüsztv. 14. § (8) bekezdés alapján jár el, hatósági ellenőrzés lefolytatását kezdeményezi az elektronikus ügyintézésre kötelezett meghatalmazottal szemben a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szervnél.
 
Az a. vagy b. eset közül a NAV azt a meghatalmazottat veszi figyelembe, aki az adott ügyre eseti meghatalmazással rendelkezik vagy időben a legkésőbb került bejelentésre. Az eljárni jogosult meghatalmazottak közüli a NAV egyetlen személyt választ[1].
 
c. Elektronikus ügyintézésre kötelezett képviselő szervezet alkalmazottja, tagja, törvényes képviselője meghatalmazott
 
Amennyiben a gazdálkodó szervezet ügyfélnek elektronikus ügyintézésre kötelezett képviselő szervezet alkalmazottja, tagja, törvényes képviselője meghatalmazottja van (akkor is, ha egyidejűleg van az a. vagy b. pont szerinti meghatalmazott is), akkor a szervezet részére elektronikus úton a saját cégkapus tárhelyére történik a kézbesítés.
 
Amennyiben a szervezet nem rendelkezik cégkapus tárhellyel, akkor részére hagyományos úton, azaz papír alapon történik meg az irat kézbesítése. Ez az utóbbi lehetőség azonban nem mentesíti a szervezetet az alól, hogy eleget tegyen cégkapu regisztrációs kötelezettségének. Nem mentesíti a gazdálkodó szervezet adózót sem az alól, hogy eleget tegyen saját cégkapu regisztrációs kötelezettségének. Nem mentesíti továbbá az alól sem, hogy – amennyiben nem saját maga kíván kapcsolatot tartani az adóhatósággal – olyan szervezet bejelentéséről gondoskodjon, amely képes az elektronikus kapcsolattartásra.
 
Az elektronikus ügyintézési kötelezettség megszegése (cégkapu hiánya) esetén a NAV az Eüsztv. 14. § (8) bekezdés alapján jár el, kezdeményezi az elektronikus ügyintézésre kötelezett meghatalmazottal szemben a törvényességi felügyeleti eljárás lefolytatását az illetékes cégbíróságnál.

 


[1] 78. § (2) bek. alapján ha az adózónak több meghatalmazott képviselője van, az adóhatóság az iratot az adózó által az iratok átvételére írásban kijelölt képviselőnek kézbesíti, ilyen kijelölés hiányában az adóhatóság az iratot az adózó általa választott meghatalmazott képviselőjének kézbesíti.

FIZESSEN ELŐ 2025-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!

Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek!  Velünk 2025-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2025 Cafetéria szabályzat 2025 Pénzmosás elleni szabályzat csomag GDPR Segédlet, Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó WebáruhgázbanElőfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/ 


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra