Elektronikus ügyintézési lehetőségek a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál.

ART

Nyomtatás
Forrás: www.nav.gov.hu

Az állami adóhatóság – szolgáltató jellegének erősítése érdekében – egyre gyorsabb és kényelmesebb, elektronikus ügyfélkapcsolati megoldásokat biztosít az adózók számára.

Az adózók az alábbi adóügyeiket intézhetik elektronikusan az ügyfélkapun keresztül:
 
-bevallási és adatszolgáltatási kötelezettség,
-bejelentési- és változás-bejelentési kötelezettség,
-általános-, nemleges-, együttes adóigazolás, jövedelemigazolás és illetőségigazolás kiadása,
-köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel,
-a személyi jövedelemadó1 %-áról rendelkező nyilatkozat benyújtása,
-fizetési könnyítési és adómérséklési tárgyú kérelem előterjesztése,
-adófolyószámla megtekintése,
-az adózó által bejelentett, az adóhatóság nyilvántartásában szereplő adatok elektronikus úton történő megtekintése és ezek letöltése,
-elektronikus árverés.

Az Ügyfélkapun keresztül a magánszemély egyedileg azonosított módon, biztonságosan léphet kapcsolatba az elektronikus ügyintézést és szolgáltatást nyújtó közigazgatási szervekkel, melynek létrehozásához ügyfélkapu regisztráció szükséges.
 
Az adózók személyesen, a személyazonosításra alkalmas okmánnyal és egy működő email-cím megadásával regisztrálhatnak, első esetben ingyenesen.
 
Az ügyfélkapu regisztrációval intézhető egyéb ügyek és szolgáltatások a honlapon érhetőek el.
 
A fentieken túlmenően lehetőségük van az adózóknak ügyfél azonosító szám birtokában egyes adóügyeik telefonon történő intézésére is:
 
-adózói folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, ehhez kapcsolódó adónemek közötti átvezetés,
-ügyfélkapu nyitásához szükséges regisztrációval, állandó meghatalmazással kapcsolatos felvilágosítás, tájékoztatás,
-bevallási adatokkal, hibás bevallással kapcsolatos tájékoztatás, papíralapú bevallás esetén - az adózó személyes jelenlétét nem igénylő - javítás,
-adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, bejelentésekkel-, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés,
-közösségi adószám igénylése,
-meggyőződés az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről, a megbízólevél számáról, az ellenőrzés alá vont adónemekről és időszakról,
-meggyőződés közösségi adószám érvényességéről,
-értékhatár túllépése esetén történő bejelentés,
-jövedelemigazolás iránti kérelemmel kapcsolatos ügyintézés.

A telefonos ügyintézéshez szükséges ügyfél-azonosító számot díjmentesen lehet kérni az adóhatóságtól a 12UK30 számú nyomtatványon levélben, vagy az ügyfélkapu regisztrációt követően elektronikus űrlapon a Kormányzati Portálon keresztül. A telefonon történő ügyintézés a 06- 40-20-21-22 számon, helyi tarifával hívható.
 
Általános tájékoztatás, készpénz-átutalási megbízás a 06-40-42-42-42 telefonszámon regisztráció nélkül is kérhető.

FIZESSEN ELŐ 2025-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!

Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek!  Velünk 2025-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2025 Cafetéria szabályzat 2025 Pénzmosás elleni szabályzat csomag GDPR Segédlet, Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó WebáruhgázbanElőfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/ 


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra