Ha gond van a cégben...
Ha gond van a cégben - ezt a könyvet kell elõször elõvenni. Cégmenedzselés kézikönyve - átfogja a cégvezetés összes területét - a szervezéstõl, vezetéstõl, munkaügyeken, a marketingen át az adózásig, rálátást ad a könyvelésre is. Ára Önadózó elõfizetõknek 50% kedvezménnyel 7.350,-Ft + 820,-Ft postaköltség.
___________________________________________
Ez a könyv az évtized kiemelkedõ magyar nyelvû kiadványa a hazai üzleti élet gerincét adó kis- és középvállalkozások számára. Gazdag tartalmú, könyvként is reprezentatív kiadvány. Kiadó: Adónet.hu Zrt. 2011. Terjedelem: 735. oldal, Ára: 14.700,-Ft - helyett Önadózó elõfizetõknek 50% kedvezménnyel: 7.350,-Ft + 820,-Ft postaköltség. Megrendelés: www.cegmenedzseles.hu
___________________________________________
A Kedves Olvasó – ha e könyvet megvásárolta - a cégvezetõk Bibliáját tartja a kezében. Könyvünket a kis- és középvállalkozások tulajdonosainak, vezetõinek címeztük, számukra az elvégzendõ vagy ellenõrizendõ vezetési, szervezési, marketing, pénzügyi, munkaügyi, számviteli, adózási jogi feladatok, információk, módszerek és listák tömkelegét soroljuk az elkövetkezõ oldalakon. Ezek megismerése többet jelent annál, hogy az olvasónak egyszerûen bõvülnek a lexikális ismeretei a cégvezetés tudományáról és gyakorlatáról. Ennél azért nagyratörõbbek vagyunk: ez a könyv az olvasó számára többmilliós kihatású receptek, tanácsok és eljárások gyûjteménye. Természetesen lehet céget vezetni e könyv nélkül is – de a szerzõk álláspontja szerint ez az a könyv, amelynek minden egyes oldala - több mint ötszáz oldalon – cége nagyságrendjéhez mérhetõ, azzal arányos értékeket, információkat ad át az olvasójának. Meggyõzõdésünk szerint e könyv nélkül ezek a plusz értékek hiányozni fognak a cégbõl (kasszájából): vagy nem folynak be, vagy kifolynak onnan.
Ez a könyv átfogja a cégvezetõi tevékenység összes meghatározó részterületét, koncentráltan tartalmazza a vezetés, szervezés, kontrolling, a munkaügyek, a marketing, a pénzügyek, az adózás, a számvitel, a jog cégvezetõi feladatait. Amikor ezen szakterületeket bemutatjuk, nem arra a kérdésre adunk választ, hogy mit kell tudnia, sokkal inkább, arra hogy mit kell tennie a cégvezetõnek. Õszintén szólva, a cégvezetõnek annyi mindent kellene tudnia, hogy az már egyébként is átfoghatatlan, illetve a részletek tudására ott vannak a szakértõk. Azt ellenben, hogy mit kell tennie, már nem háríthatja a szakértõkre. Ebben az értelemben e könyvbõl mindaz megtudható, amely Magyarországon a sikeres cégmenedzseléshez szükséges. Kiemeljük, hogy könyvünket a magyar viszonyok szülték, a leírt eszközök és módszerek a magyar valóságból indulnak ki, nem idegen mintákat követnek, a hazai terepen alkalmazva mûködõképesek.
E könyv központi magja a kkv-k szervezeti felépítésének, vezetési, szervezési és tervezési elveinek, a termelés- és szolgáltatás-szervezés módszereinek szisztematikus, átvehetõ, alkalmazható módon való bemutatása. Felvázoljuk a munkatársak kiválasztásának, kezelésének, ösztönzésének technikáit. Megadjuk e könyvben a kkv marketing alapjait is, bemutatjuk, hogyan építhetõ fel egy cég profi vevõszerzõ rendszere. Helyére tesszük az adminisztrációt – ami alatt a könyvelés, az adózás és a jog területeit értjük. Ismerjük azt a cégvezetõi megközelítést, ami szükséges rossznak tekinti ezeket: a könyvelõ a cég pénzén az államnak kiszámolja az adókat, a jogászok pedig csak élõsködnek, mert ha mindenhol rend lenne, nem is lenne rájuk szükség. Jól tudjuk azonban, hogy ezek a feltevések soha nem valósulnak meg. Ahogy Brad Pitt mondja Joe Black szerepében (Ha eljön Joe Black) csak két dolog biztos: a halál, és az adók. De nyugodtan kiegészíthetjük ezt a joggal is: olyan rend soha sehol nem lesz, hogy jogászra ne lenne szükség. Ezen tudásunktól megbölcsülve - mi e három adminisztráló szakághoz alapvetõen üzleti megközelítésben közelítünk: ha már vannak, kötelezõek, tehát szükségesek, akkor nézzük meg úgy õket, hogy milyen lehetõségekkel, elõnyökkel tudnak szolgálni a cégtulajdonosok, cégvezetõk számára. Ezért a könyvelésbõl az alapvetõ ismeretek mellett azt mutatjuk be a cégvezetõknek, cégtulajdonosoknak, hogy számukra mivel tud szolgálni a klasszikus számvitel. Csak az alapokat adjuk, de ha elolvassák, meg fognak lepõdni, teljesen új képük lesz róla, és - bár lehet, ettõl a könyvelõjük nem fog örömében táncra perdülni – de új vezetési eszközökhöz is juthatnak, amennyiben még nem alkalmazták volna a vezetõi számvitel megoldásait. Ugyanez a közelítésünk az adókhoz, ezeket sem az adminisztráció szemszögébõl tárgyaljuk, hanem: hogyan tudják ezek az üzletet, az érdekeltséget, a versenyképességet, a tulajdonosok érdekét és javát is szolgálni. Mondanunk sem kell, hogy a jogot is a cégvezetés és a tulajdonosok uralma alá hajtjuk: a jogászokra a cég jogvédelmének és jogszerû mûködésének feladatát osztjuk, a cégvezetõk számára megadjuk ennek eszközrendszerét is. Felfogásunk szerint egy jó cégben nem az egyes területek szakértõi a sztárok – hanem a cégtulajdonos-ügyvezetõ, mindenki más csak mellékszereplõ.
A módszer
A nyelv és nyelvezet
Személyes meghatározottságainkból eredõ azon körülmény, hogy könyvünket magyar nyelven írtuk – eldöntötte azt is, hogy könyvünk tárgya csakis a kis- és középvállalati (kkv) cégmenedzselés lehet – hiszen a Magyarországon mûködõ cégek (társas vállalkozások) – egészen pontosan a legnagyobb 499 cég darab kivételével – kkv-nak minõsülnek, és így az összes mûködõ cég 99,86%-át teszik ki. A KSH adatai szerint a regisztrált társas vállalkozások száma 2008-ban 561.424, 2009-ben 579.821 db. volt. Ebbõl mûködõnek is minõsült – azaz a naptári évben rendelkezett árbevétellel, vagy volt foglalkoztatottja - 2008 évben 368.472 társas vállalkozásnak. (2009 évre még nincs közzétett adat a KSH honlapon). Ugyanakkor a HVG TOP 500 – a legnagyobb hazai vállalatok listáján a 2009. évi beszámoló adatok alapján éppen az 500-adik helyet elfoglaló cég a maga 13,984 milliárdos árbevételével már kkv-nak minõsül - a kis- és középvállalkozásokról, fejlõdésük támogatásáról 2004. évi XXXIV. törvény árbevételen alapuló kategóriái szerint. Így tehát Magyarországon, magyar nyelven és a gyakorlatban a cégmenedzselés = kkv. cégmenedzselés.
Nem csak a tartalmat kell kiemelnünk, hanem a könyv nyelvezetét is. Minden témánál szem elõtt tartottuk, hogy nem szakértõkhöz szólunk, hanem cégvezetõkhöz. Nem az volt a célunk, hogy közgazdásszá, értékesítõvé, könyvelõvé, adószakértõvé és jogásszá képezzük át – lexikális ismeretben legalábbis – a cégvezetõket, nem akarjuk õket megtanítani könyvelni, és adóbevallást benyújtani sem. Ezzel szemben mi a vezetõi feladataik ellátásához, átgondolásához és vezetõi intézkedéseik megtételéhez, a döntéshozatalhoz adunk az egyes szakterületekre vonatkozó alapismereteket, fogalmakat, módszereket - hogy cégvezetõkbõl még sikeresebb cégvezetõk legyenek. Ezért e könyvben – amennyire csak lehet - kerülni fogjuk a szakmai zsargont - különösen a számvitel, az adó és a jog terén, ezek egyébként is csak a megértést nehezítik. Könyvünkhöz nem szükségeltetnek részletes szakmai ismeretek, mi adjuk minden területen az alapokat. Szeretnénk remélni, hogy élmény lesz a könyv olvasása is. Ennek azonban van egy feltétele: az olvasó személyes érdeklõdése a téma iránt. Ha így olvassa, bizonyosan élvezetes, olvasmányos lesz a folytatás is.
A szerzõk
Kasza Tamás lezárási specialista, a Lezárási útmutató (Az értékesítés féltve õrzött titkai) c. könyv szerzõje. Fõ munkaterülete értékesítési csapatok felépítése és felsõvezetõk coachingja. Ügyfelei között négy Év Vállalkozója díjnyertes található. Sikerült olyan dolgokra rájönnie a lezárással kapcsolatban, amivel világfelfedezést tett, megváltoztatta a magyar értékesítõi kultúrát, és bebizonyította, "hogy az értékesítés kulcsa a lezárás". Ennek köszönhetõen több médiában szerepelt, az Üzlet és Siker címû újság vezércikkben írt róla, illetve Nacsa Olivér elnevezte LeRázási Specialistának. Sok vállalat vezetõje köszönheti neki bevételei drasztikus emelkedését.
Vörös Szilvia szervezetfejlesztõ konzulens, 13 éves pályafutása alatt több, mint 10.000 órát töltött cégvezetõk segítésével. Fõ munkaterülete egy olyan felsõvezetõi réteg kialakítása, amely lehetõvé teszi a tulajdonos kivonulását a cégbõl. Ügyfelei között vannak autókereskedõk, építõipari projektek kivitelezõ cégei, multinacionális vállalatok hazai és külföldi képviseletei, gyártó vállalkozások a bútorgyártástól kezdve a pékségig, 2 fõs mikro-vállalkozástól a 2000 fõs nagyvállalatig.
Polló László (www.lilium.hu) vállalati tanácsadó, a Teljesítménybérezés címû könyv szerzõje. Közepes méretû cégekben a takarítónõtõl a vezérigazgatóig terjedõ érdekeltségi rendszereket létesít és vezet be. Könyvünkben õ adja a csodafegyvert, a vezetés, a termelés- és szolgáltatásszervezés, a tervezés és a kontrolling kis- és középvállalkozásokra specializált módszertanát, amelynek alkalmazása tartós versenyképességet biztosít e cégek számára hazai és nemzetközi szinten egyaránt.
Surányi Ferenc (www.vhklub.hu) szakterülete a kereskedelem és a vevõszerzés. Az általa írt fejezetben az üzleti kérdésekrõl átváltunk mûvészeti kérdések tárgyalására – az értékesítést és a marketinget mint mûvészetet mutatjuk be az olvasónak, egészen formabontó stílusban. Saját bevallása szerint õ az a vállalkozó, aki a létezõ összes hibát elkövette a pályafutása során, aminek egy részét valószínûleg már a kedves olvasó is elkövette. Ugyanakkor õ az a vállalkozó is, aki néhány év leforgása alatt nemcsak megtanult céget építeni és vezetni, hanem ezt A GYAKORLATBAN MEG IS VALÓSÍTOTTA. E könyvben megmutatja, hogyan! Õ az a vállalkozó, akinek megvan a tudása és tapasztalata ahhoz, hogy segítsen megmutatni a buktatókat, a lehetõségeket, választ adjon arra a kérdésre, hogy „Mit és hogyan csináljak, hogy jobban menjen az üzletem?”
Junkertné dr. Szûcs Zsuzsanna – könyvünk számviteli fejezetének társszerzõje - a Saldo Zrt. számviteli és adótanácsadó részlegének munkatársa, ahol vállalati fõkönyvelõk kérik tanácsait. A Lízing kézikönyv és más adózási könyvek szerzõje, az Önadózó újság állandó partnere. Adózási, számviteli konferenciák elõadója, és mérlegképes könyvelõk oktatója.
Fata László (www.cafeteriatrend.hu) könyvünk cafeteria fejezetének szerzõje, a CafeteriaNet vezetõ tanácsadója, a Cafeteria TREND magazin alapítója, szerkesztõje, aki cégvezetõknek, HR vezetõknek, gazdasági vezetõknek segít, hogy szabályos, és mégis könnyen mûködtethetõ cafeteria rendszert használjanak. Ezt úgy éri el, hogy – mint könyvünkben is - nemcsak az adótörvények oldaláról közelít a cafeteriához. Eddigi munkája során több mint 70.000 munkavállaló cafeteria rendszerébe szólt bele közvetlenül. A tanácsadói tudását a Cafeteria TREND magazin mellett konferenciákon, hírlevelében, egyetemeken (BME, PTE), Cafeteria barkácskészlet címû könyvében osztja meg az érdeklõdõkkel. Nevével, hangjával többek közt a Kossuth Rádióban, Gazdasági Rádióban, RTL Klubon, M1-en is találkozhattunk.
dr.Szabó Tibor ügyvéd (www.adonet.hu) e könyv szerkesztõje, és adózási, jogi fejezeteinek szerzõje - az ország legjobb adójogászainak egyike. Az üzlet és a jog kérdéseivel alapvetõen a gyakorlatban foglalkozik, ez mellett rendszeresen publikál szakmai lapokban, az Önadózó újság fõszerkesztõje, ügyvédeknek, könyvelõknek, vállalkozóknak szóló kézikönyvek valamint a Vagyongyarapodás és adóellenõrzés – hogyan bizonyítsuk be vagyonunk adózott forrását címû sikerkönyv szerzõje. Az olvasónak az adózási, jogi fejezetek elolvasása után bizonyára lesz olyan érzése, hogy adótrükkökre és jogi kiskapukra lelt – a szerzõ ezt nem így látja: csak leírta a szabályokat.
A könyv és honlapja
A nyomtatott könyvünktõl elválaszthatatlan a honlapja: a www.cegmenedzseles.hu oldal. Olvasóink – a számlán található belépési kódokkal belépve – innen tölthetik le a könyvben hivatkozott dokumentumokat, és további, a témához kapcsolódó hasznos információkat is találnak.
Dr.Szabó Tibor – Polló László
***
Ez a könyv az évtized kiemelkedõ magyar nyelvû kiadványa a hazai üzleti élet gerincét adó kis- és középvállalkozások számára. Gazdag tartalmú, könyvként is reprezentatív kiadvány. Kiadó: Adónet.hu Zrt. 2011. Terjedelem: 735. oldal, súlya: 1,25 kg. Ára: 14.700,-Ft - helyett Önadózó elõfizetõknek 50% kedvezménnyel: 7.350,-Ft + 820,-Ft postaköltség.
Megrendelés:
E-mailben: info@cegmenedzseles.hu
Interneten: www.cegmenedzseles.hu
Vásárlás személyesen: Önadózó Ügyfélszolgálat - 1085 Budapest, József krt. 53. Tel: 06 1 267 5010
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja