Hatékonyságnövelés: a pénzügyi vezetők következő csatája
A felsővezetők csak kevesebb, mint fele gondolja úgy, hogy a vállalat pénzügyi szervezeti egység vezetője erős kézzel kontrollálja a pénzügyi tervek követését. Szintén csupán 45 százalékuk állítja, hogy a pénzügy megfelelően együttműködik az egyéb szervezeti funkciókkal. A gazdasági nehézségek megjelenésével a válaszadó pénzügyi szervezeti egység vezetők 54 százaléka állította, hogy dolgozik a belső képességek javításán.
Kérjen ingyenes Önadózó bemutató számot!
Az Önadózó újság egy korábbi számának megküldésével Ön betekintést nyerhet abba a műhelymunkába, amellyel havonta többezer vállalkozás, intézmény és tanácsadó részére nyújtunk segítséget, szakmai információkat, megoldásokat adókötelezettségeik szakszerű teljesítéséhez. Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb - Számvitel - Munkaügy a gyakorlatban, havonta 64 oldalon. A megadott postacimre megküldjük, jelezze e-mailben: info@onadozo.hu
______________________________________________________________
Hatékonyságnövelés: a pénzügyi vezetők következő csatája
Napjainkban a pénzügyi szervezetek elsősorban a vállalat költségcsökkentésére összpontosítanak, nem a növekedési lehetőségek kihasználására, derül ki az Accenture legújabb tanulmányából <http://www.accenture.com/Microsites/finance-mastery/Pages/index.aspx?c=mc_prposts_10000003&n=sm_1011> . A tanulmány arra világít rá, hogy a pénzügyi vezetők döntő többsége szerint szervezeteik nem rendelkeznek olyan legjobb gyakorlat alapú képességgel, amely elősegítené a valóban kiemelkedő szintű értékadást az üzleti oldal számára.
Az “Értékközvetítés: a pénzügyi szervezetek következő csatája” <http://www.accenture.com/Microsites/finance-mastery/Pages/index.aspx?c=mc_prposts_10000003&n=sm_1011> (Delivering Value: The Next Battleground for the Finance Organization) című tanulmány szerint a pénzügyi/gazdasági vezetők és ügyvezető igazgatók csupán 34 százaléka állította, hogy pénzügyi szervezeteik részt vesznek a vállalat növekedési lehetőségeinek meghatározásában annak ellenére, hogy 79 százalékuk vallotta, hogy a vállalatuk életében a növekedésre való felkészítés kiemelt szerepet kéne, hogy kapjon.
Tovább elemezve a problémát: a felsővezetők 46, valamint a pénzügyi igazgatók 38 százaléka hangsúlyozta, hogy az elkövetkezendő években a pénzügyi szervezetek elsődleges prioritásai között kellene szerepelnie az olyan növekedés-orientált tevékenységeknek, mint pl. a piaci terjeszkedés támogatása. Mindeközben a jellemző fókusz évek óta a működési költségek csökkentése maradt. Ennek kapcsán a pénzügyi igazgatók 41 százaléka állította, hogy a legjobb stratégia a költségvisszaszorítási és a növekedési aktivitási mix lenne.
„A pénzügyi szervezetek 2008 óta folyamatosan a változások kereszttüzében élnek, és tökéletesre fejlesztett védekező politikát folytatnak. Most azonban eljött az idő, hogy a vállalatok felkészüljenek a jövő kihívásaira és megalapozzák a növekedési lehetőségeiket a különböző piacokon és országrészekben“ - mondta Burián-Kozma Gábor, az Accenture tanácsadási üzletági igazgatója. - „Csak azok a pénzügyi szervezetek tudnak majd hozzájárulni a vállalat teljesítményéhez, amelyek össze tudják hangolni a vállalat növekedési terveit a megfelelő belső képességeikkel, miközben évről-évre képesek elérni a pénzügyi gazdálkodási céljaikat.“
A tanulmány kimutatta, hogy a pénzügyi vezetők többsége szerint a pénzügyi szervezetek zöme nem alkalmaz legjobb gyakorlat alapú módszereket, hogy támogassa a vállalat magasabb szintre emelését. Az Accenture három fő szolgáltatási tevékenysége révén is segítheti ügyfeleit a növekedési lehetőségeik jobb kihasználásában, a nemzetközi legjobb gyakorlatok (best practice) alapján: tanácsadási, technológiai és outsourcing (kiszervezési) szolgáltatásokkal.
A tanulmány arra is rávilágított, hogy a válaszadó felsővezetők csak kevesebb, mint fele gondolja úgy, hogy a vállalat pénzügyi szervezeti egység vezetője erős kézzel kontrollálja a pénzügyi tervek követését. Szintén csupán 45 százalékuk állítja, hogy a pénzügy megfelelően együttműködik az egyéb szervezeti funkciókkal. A gazdasági nehézségek megjelenésével a válaszadó pénzügyi szervezeti egység vezetők 54 százaléka állította, hogy dolgozik a belső képességek javításán.
Közel minden harmadik felső szintű vezető szerint a pénzügyi vezetők számára komoly kihívást jelent azoknak a szükségtelen költségeknek a kezelése, amelyeket az állandóan változó szabályozási és gazdasági környezethez való alkalmazkodásra, mint például a rövidtávon szükséges képességek fejlesztésére költenek.
Egy vállalat belső működési hatékonyságának javítására az Accenture három program formát is javasol szolgáltatási portfóliója részeként:
1. A klasszikus folyamat-újraszervezési (Business Process Reengineering) módszertan alapján történik a szervezetek működési képességeinek optimalizálása, amellyel a vállalatok jellemzően mintegy 8-15 százalékos költséghatékonyság-javulást érhetnek el. Ezeket a projekteket számos vállalat végrehajtotta az utóbbi években Magyarországon is, külső támogatással azonban további megtakarítás is realizálható a működési költségekben, már a projekt végrehajtásának évében. A BPR magába foglalja a folyamatok alapvető újragondolását és átalakítását annak érdekében, hogy a vállalatok rendkívüli teljesítményt és hatékonyságot érjenek el a folyamatok összehangolásával, szervezeti stratégia segítségével.
További információ: http://www.accenture.com/us-en/Pages/service-nonprofit-business-process-reengineering-summary.aspx
2. A szolgáltató központok (Shared Service Center-ek) létrehozása nagyban hozzájárul a szervezetek működési költségeinek lefaragásához, miközben a megfelelő átszervezés révén megoldhatóvá válik a nemzetközi szinten meghatározott, jellemzően támogató típusú munkafolyamatok központosított elvégzése, olcsóbb munkaerővel.
A Shared Service Centerek sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy a Fortune 500-as listájában szereplő nemzetközi vállalatok 75 százaléka rendelkezik ezekkel az üzleti megoldásokkal. Egy Shared Service típusú átszervezéssel akár 25-35 százalékkal csökkenthetőek egy adott tevékenység működési költségei. Ennek ellenére az Accenture felmérésében a válaszadók kevesebb, mint 10 százaléka vallotta, hogy alkalmazza a Shared Service megoldásokat. Pedig a költségmegtakarítás mellett a Shared Service a következő előnyökkel is jár:
· Drasztikusan alacsonyabb költségű működési modellek
· Szolgáltatási következetesség· Fenntartható gazdasági lendület
· Erős piaci pozíció
A megosztott szolgáltatások technológiájában rejlő lehetőségekhez a kulcs a tapasztalat – épp ez az, amit az Accenture kínál.
További információ: http://www.accenture.com/us-en/Pages/service-shared-services.aspx
3. A vállalatok a legnagyobb költséghatékonyságot bizonyítottan az outsourcing szolgáltatások igénybevételével érhetik el, így a belső képességeik leghatékonyabb kihasználásával fókuszálhatnak alaptevékenységükre, illetve annak fejlesztésére. A lehetséges megtakarítás – függően a tevékenység típusától, a feladatok és helyszínek számosságától, illetve a meglévő hatékonyság szintjétől – meghaladhatja a 40 százalékot. A kiszervezés kulcsfontosságú eszköze a nagy teljesítményű vállalkozásoknak és kormányzati szerveknek. Az Accenture széleskörű tapasztalata azt mutatja, hogy a vezető vállalatok nem csak a költségek csökkentéséért alkalmazzák az outsourcing megoldást, hanem azért is, hogy piacvezető gyakorlat alapú képességekhez jussanak hozzá. A vezető vállalatok úgy látják a folyamat kiszervezést, mint egy hosszútávú üzleti kapcsolatot, nem pedig egy egyszerű szerződést ügyfél és szolgáltató között. A legfontosabb, hogy megértsék, hogy a kiszervezés nem csupán a költségek csökkentésében segít, de az üzleti célok megvalósításában is.
További információ: http://www.accenture.com/us-en/Pages/service-outsourcing-overview-summary.aspx
4. Az egyik legköltséghatékonyabb és legrövidebb időn belül megtérülő értékadó megoldást az Analitikai szolgáltatások jelentik, melyeket akár önmagukban, akár az előző formákkal kombinálva is lehet alkalmazni.
A meglévő adat alapra épült analitikai képességek segítségével a vállalatok háromféle módon juthatnak jelentős előnyökhöz:
· Műveletek és folyamatok hatékonyságának javítása, beleértve azokat, amelyeket az outsourcing szolgáltató és ügyfél hajtott végre.
· Betekintés a teljesítménybe a hagyományos funkciókon keresztül.
· Innováció generálása a vállalati ügyfelekkel és stakeholderekkel folytatott kapcsolatokba való betekintés alapján.
További információ: http://www.accenture.com/us-en/outlook/pages/outlook-journal-2010-analytics-advantage.aspx
______________________________________________________________
ÖNADÓZÓ - szakmai segítség az adózásban és könyvvitelben!
Az Önadózó újságból, honlapból, elektronikus és online szolgáltatásokból álló előfizetői csomagja folyamatos szakmai segítséget és támogatást nyújt a komplex vállalati ügyvitel szakszerű viteléhez, a vállalkozás, intézmény adózási, kifizetői, könyvviteli és munkaügyi feladatainak ellátásához. Az egyes lapszámok felhívják a figyelmet aktuális feladatokra, lehetőségekre, értelmezik az adójogszabályokat, bemutatják az egyes adókötelezettségek szakszerű teljesítésének rendjét, felkészítik a szervezetet a jövőbeni adóellenőrzésre is. Előfizetési díj 2012. évre most még 17.640,-Ft (1.470,-Ft/hó.) Kedvezményeink miatt az előfizetéssel pénzügyileg is nyer, nem csak szakmailag.
Elõfizetés: info@onadozo.hu
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft -
Adószámos tevékenység, másodállás, mellékfoglalkozás
Bruttó ár: 9 900 Ft
Akciós ár: 4 950 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja