Hogyan tovább adórendszer?
Pitti Zoltán szerint az adórendszer addig nem tud hatékony eszközként mûködni, amíg a célok nem láthatóak. A volt APEH elnök azt is hangsúlyozta: nem tartja ugyan valószínûnek, hogy az adózásban nagyobb léptékû változtatásokra nyílik lehetõség, ám ha igen, azokat a lehetõ legjobban kellene "becélozni".
_____________________________________________
ÖNADÓZÓ elõfizetéssel - lépéselõnyben az adózásban!
Önadózó - az adózók lapja. Adó, tb. számvitel a gyakorlatban havonta 64 nyomtatott oldalon. Megjelenik minden hónap elsõ napján. Hétezer könyvelõ irodának, vállalkozásnak és intézménynek szolgáltatunk havonta, 10 ezren olvassák rendszeresen heti hírlevelünket. Elõfizetési díj 2010. év 1-12. hónapra: 17.640,-Ft. (1.470,-Ft/hó) Elõfizetõknek 20% szakkönyv vásárlási kedvezmény, ingyenes e-könyvek, e-Önadózó. Ügyfélszolgálat 1085 Budapest, József körút 53. Tel: 267 5010.
Elõfizetés: info@onadozo.hu
_____________________________________________
Hogyan tovább adórendszer?
A Corvinus Egyetem tudományos kutatója szerint mindenekelõtt tisztázni kellene a társadalom jövõképét. "1990-ben a szociális piacgazdaságtól indultunk el, ma pedig már nyíltan egy kapitalista modellt építünk; el kellene dönteni, hogy milyen irányba akarunk továbbhaladni" - mondta.
Fontosnak tartaná azt is, hogy húsz év tapasztalatai alapján alakuljon ki egy kiérlelt gazdaságfejlesztési stratégia, és határozzák meg a fenntartható növekedési pályára kerülés módját.
A harmadik teendõ Pitti Zoltán szerint az állam feladatának, szerepének tisztázása, ma ugyanis egy "anorexiás" állam és egy mindenrõl gondoskodó, és mindenért felelõs állam között vívódik az ország.
Hangsúlyozta: az adórendszer csak eszköz lehet; ha a célok nem világosak, az adórendszerrel nem lehet a problémákat kezelni.
Ha kinézünk Európába, mindenhol adóváltoztatási - adóemelési - terveket látunk. Svédország és Dánia akarja az adókat a legnagyobb mértékben emelni, aminek célja a jóléti rendszer biztonságának erõsítése. Mi tehercsökkentésen gondolkodunk, miközben jelentõs az adósságállományunk, és még mindig jelentõs a költségvetés hiánya - mutatott rá.
Pitti Zoltán szerint a mikro- és kisvállalkozások terheit már az adórendszer egyszerûsítése is csökkentené. Úgy vélekedett, hogy a mostani társasági adószabályok a nagyvállalkozásokra szabottak, rengeteg adminisztrációs kötelezettséggel járnak, amit a kisvállalkozások nehezen tudnak teljesíteni. Egy egyszerûsített társasági adóbevallás testhez állóbb lenne a mikro- és kisvállalkozásokra épülõ magyar gazdasági szektorban - mondta.
A nagyvállalatok esetében elsõsorban a befektetési hajlandóságot kellene erõsíteni, megtalálni azt a technikát, amely a megtakarításokat a befektetések felé tereli. Ilyen válságos idõszakban nem felélni kell, hanem befektetni az erõforrásokat - hangsúlyozta.
A tudományos kutató úgy vélekedett, hogy a mikro- és kisvállalkozásoknak egyesülésekkel koncentrálniuk kellene erõforrásaikat, a hazai piac ugyanis nem ad annyi növekedési lehetõséget, hogy fenn tudjanak maradni, a nemzetközi piacon pedig nem versenyképesek.
A szuperbruttó eltörlésével - ez szerepel az új kormány tervei között - átláthatóbbá válna az adófizetés a kutató szerint. A szuperbruttó mögött hosszabb távon egy teheráthárítási szándék van Pitti Zoltán szerint, aminek a munkavállalók a teherviselõi.
Az élõmunka terheit mindkét oldalon csökkenteni kellene - mondta -, a munkáltatókét esetleg a tb járulék csökkentésével. A munkavállalók is nagy terhet viselnek, ezért akik tudnak kimenekülnek az alkalmazotti státuszból egy lebegõ, vagy szabad vállalkozási forma felé, ami nem a gazdasági teljesítményt növeli, hanem az informális gazdaságot erõsíti.
Az egyszerûsített vállalkozói adó (eva) a kutató szerint csak a nem anyagigényes tevékenységet végzõket segíti, a többiek számára nem elérhetõek az elõnyei.
Pitti Zoltán szerint a magyar adórendszerben számos merev, évek óta változatlan szabály van, amelyek fékezik a teljesítményt. Példaként az egyszerûsített vállalkozói adó (eva) 25 millió forintos és a társasági adónál a 10 százalékos kedvezményes kulcs 50 millió forintos határát említette. Ilyennek tartja a minimálbért is, amely, ha befagy, vagy lassan változik a munkavállaló nem érdekelt a teljesítmény jelentõsebb emelésében. Az szja 3,4 millió forintos kedvezményi határa pedig a magasabb jövedelmûek közcélra való adakozási hajlandóságát csökkenti. Ezeket az értékeket valorizálni kellene a tudományos kutató szerint.
***
Egyéni vállalkozók és egyéni cégek kézikönyve 2010
Ez a könyv összefoglalóan tartalmazza mindazt, amit az új szabályok szerinti egyéni vállalkozásról és az egyéni cégrõl tudni kell. Szerzõ: Dr.Szabó Tibor ügyvéd adószakértõ, az Önadózó újság fõszerkesztõje. Formátum: hagyományos nyomdai elõállítású könyv. Terjedelem: 280 oldal. Kiadó: Adónet.hu Zrt. Megjelent: 2010 január 20-án. Ára: 4.900,-Ft + 740,-Ft szállítási költség összesen: 5.640,-Ft.
Megrendelés: info@onadozo.hu
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja