Könyvelők az online térben

Forrás: Önadózó | Szerző: Turay Diána

Címkék: könyvelők


A könyvelők körében még mindig tartja magát az a vélekedés, miszerint “jó bornak nem kell cégér”, “ajánlás útján is annyi ügyfél talál meg, hogy többet már vissza is kellett utasítanom”. Bizonyos nézőpontból érthető, hogy ebben a helyzetben nem érzik szükségét, hogy online hirdessék az irodájukat.

Csakhogy, van ezzel a megközelítéssel néhány probléma. 

1. Először is, a könyvelőt kereső vállalkozók egyre inkább online keresnek. Az a trend, miszerint egyre több mindent intézünk online, a pandémia alatt egészen új mértéket öltött: kényszerűségből olyan tevékenységek is az online térbe költöztek, ami talán még évekig nem történt volna meg, ha nem alakítja át gyökeresen az életünket a koronavírus járvány. Ilyen volt az általános és középiskolai oktatás. Az online ügyintézés olyen mértékben az életünk részévé vált, hogy teljesen természetes, hogy már nem csak éttermet, de könyvelőt is egyre többen keresnek online, értékelések alapján. Egy 2020. szeptemberi reprezentatív kutatás[1] rámutatott, hogy ugyan a felnőtt magyar internetet használó lakosság 57%-a még mindig ismerősök és családtagok körében kér ajánlást, ha szakembert - például könyvelőt - keres, de 54% interneten is keres! Jellemzően pedig akkor is rákeresnak a könyvelőre, ha ismerős ajánlotta nekik. Vagyis az online jelenlét alapvető elvárás lett! És nagyon nem mindegy, mit talál a könyvelőt kereső vállalkozó: az előbb említett tanulmány szerint azok közül, akik online is keresnek, 44% csak olyan szolgáltatókban, szakemberekben bízik, akikről talál referenciákat, véleményeket. Vagyis a személyes ajánlás is egyre inkább az online térbe költözik!

2. Ha személyes ajánlás útján találnak meg az ügyfelek, nincs befolyásod arra, hogy milyen típusú ügyfelekkel szeretnél együtt dolgozni. Nincs olyan könyvelő, aki minden iparághoz egyformán jól értene, az őstermelőktől az alapítványokon át a webshopokig. Nem is elvárás. De ha csak személyes ajánlás útján akvirálsz ügyfeleket, hogyan is tudnád elkerülni, hogy pont a fenti 3-féle ügyfél találjon meg? Értelemszerűen ezeket az ügyfeleket nem lehet olyan hatékonyan kiszolgálni, mint ha lenne helyette 3 webshop ügyfél. A könyvelési szoftvereket, használt megoldásokat lehet úgy optimalizálni, hogy hatékonyan kiszolgálható legyen ez az ügyfélkör. A szabályozási részletkérdésekről nem is beszélve: ha egy könyvelő korábban nem dolgozott webshopokkal, miért is kellene tudnia, hogy alakul a szállítási költség áfája az egyes esetekben? Sokkal több időt és energiát igényel sokféle ügyfelet kiszolgálni: a jövő a specializálódás, bizonyos típusú ügyfelekből minél többet, hatékonyan kiszolgálni. Ehhez pedig szükséges, hogy a könyvelő proaktívan tudja befolyásolni, hogy milyen típusú ügyfelek találják meg - ez pedig célzott online hirdetésekkel lehetséges.

Az első lépések az online jelenlét felé 

Első lépésként szükség lesz egy honlapra. Nem mindegy azonban, milyen az a honlap: ha nincsenek fent aktuális információk, nem informatív, nem igényes a megjelenése, akkor biztos, hogy nem fog bizalmat építeni a potenciális ügyfélben. Egy igényes honlap felér egy non-stop munkálkodó értékesítési munkatárssal - de ehhez szükséges, hogy mind külcsínben, mind tartalomban ehhez megfelelő legyen. Nem olcsó egy igényes honlap, de manapság már van lehetőség havidíjas előfizetés keretében is honlapot készíttetni (ebben is segít pl. a Könyvelő-Net). 

Természetesen a legszebb honlap se ér semmit, ha nem találja meg a célzott közönség - vagyis szükséges lesz valamekkora büdzsét tervezni az online marketingre. A kulcsszó-kutatás segít meghatározni, hogy a célközönség milyen kulcsszavakra keres, hol kellene odakerülni az első találati oldalra. Ezt követően azon túl, hogy a SEO-szakemberek az oldal tartalmát is optimalizálják ezen kulcsszavak alapján, érdemes néhány blog cikket is írni. Természetesen ezt a feladatot is ki lehet szervezni, és nem is kell óriási összegeket költeni erre: 3-12.000 Ft körüli összegért már ki lehet adni egy profi szövegírónak egy SEO-optimalizált cikk megírását. A blogon keresztül sokkal nagyobb tered van megmutatni a személyiségedet is: ha egyébként is szoktál küldeni hírlevelet az ügyfeleidnek, oszd meg ezeket a tartalmakat blog cikk formájában is! Ha pedig ezt követően a blog cikket megosztod a Facebook, Linkedin vagy Instagram oldaladon, máris három legyet ütöttél egy csapásra! :) 

Ezzel pedig el is jutottunk az online jelenlét következő lépséhez: a közösségi média jelenléthez 

 Az, hogy egy szolgáltató elérhető a Facebook-on, majdnem annyira természetes, mint hogy van honlapja. Szakmai szolgáltatók esetén érdemes a LinkedIn oldalán is jelen lenni, az Instagram, illetve TikTok pedig a bevállalósabb könyvelők terepe. Természetesen nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy pontosan ki is a megcélzott ügyfélkör, és ők melyik platformokon vannak jelen. Különösen fontos ezt végiggondolni az Instagram és TikTok jelenlét kapcsán, hiszen minőségi fényképes illetve videós tartalmat létrehozni egészen más effortot igényel, mint egy blog cikk megosztása némi szöveg kíséretében. 

A Facebook jelenlét mellett szól még az is, hogy így a vállalkozás oldala lehet jelen a különböző tematikus csoportokban. Ha például elsősorban webshopokat könyvel egy iroda, érdemes lehet a különböző webshopos csoportokban jelen lenniük, a releváns posztokra válaszolniuk - megmutatni a szakértői státuszukat a releváns célközönsége számára. 

További érv, hogy a Facebook oldal létrehozása ingyenes - természetesen ez nem igaz, ha hirdetést szeretnénk feladni. Mindenesetre ameddig csak organikus elérésre építünk, nem kell további költségekbe verni magunkat.

Instagram és TikTok: könyvelőként? 

Igen, vannak fent könyvelők mindkét platformon! Mindkét platformról azt tartják, hogy zömmel a legfiatalabbak vannak jelen - de Magyarországon az Instagramon majdnem annyian vannak a 25-34 év közöttiek is, mint a 18-24 év közötti korosztály. Ez pedig azt jelenti, hogy ha például az az irodád üzleti modellje az, hogy egyéni vállalkozókat szolgál ki nagy számban, akkor érdemes megfontolni, hogy ezeken a platformokon érd el őket. A TikTok pedig nagyon gyorsan fejlődik: már nem csak rövid videókat lehet feltölteni és egyre több a szakmai tartalom - a hirdetési funkcióik is folyamatosan bővülnek. Egyelőre nagyon jó elérést biztosít organikusan is, az elérés nem korlátozott. Ha érzel magadban bátorságot és kreativitást kilépni a megszokott keretek közül és új nézőpontból is bemutatni a munkádat, érdemes belevágni! De még egyszer hangsúlyoznám, hogy tartalmat gyártani nem egyszerű feladat. Valódi, értékes tartalmat készíteni pedig valódi kihívás. Instagramon és TikTokon pedig csakis úgy érdemes jelen lenni, ha képes vagy rendszeresen  jó minőségű kreítvokat és videókat posztolni. Ha csak ad hoc módon, nem tudatosan osztod meg ezeket, akkor kis eséllyel fogod elérni az áhított célt. Éppen ezért ebbe csak akkor vágj bele, ha tényleg elérhető itt a célközönséged - akkor viszont biztos, hogy ki fogsz tűnni a versenytársaid közül az ő szemükben.

__________

[1] NRC Hungary: A KKV-k digitalizációja Magyarországon (2020. szeptember)

***

MUNKÁLTATÓI ADATKEZELÉS KÉZIKÖNYVE ÉS IRATMINTÁI

Kiadványunk a munkavállalók személyes adatainak jogszerű és bizalmas kezeléséhez ad gyakorlati segítséget és megoldásokat, ezzel kialakítható és fenntartható a jogszerű munkáltatói adatkezelés rendje. Kiadványunkkal a munkáltatók tesztelhetik, hogy eddigi gyakorlatuk és adatkezelésük biztonsági szintje mennyiben felel meg a hatályos jogi előírásoknak. ● Tartalom: A munka törvénykönyve adatkezelési szabályai ● Munkáltatók a GDPR hatálya alatt ● Munkaügyi-személyzeti nyilvántartás és adatkezelés ● A munkáltató által biztosított e-mail fiók, számítógép és mobiltelefon ellenőrzése ● Munkahelyi kamerás megfigyelés alkalmazásának feltételei ● A munkáltató kötelező adatkezelései ● Útmutató az iratminták alkalmazásához További infó és megrendeléés: Önadózó Webáruház

FIZESSEN ELŐ 2025-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!

Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek!  Velünk 2025-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2025 Cafetéria szabályzat 2025 Pénzmosás elleni szabályzat csomag GDPR Segédlet, Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó WebáruhgázbanElőfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/ 


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra