Lakáscélú munkáltatói támogatás igazolása - fontos határidő közeleg!
Címkék: lakáscélú munkáltatói támogatás
Az Szja-törvény 2018-ig biztosította, hogy egy munkáltató akár 5 millió forint összegű adómentes lakáscélú munkáltatói támogatást nyújtson munkavállalóinak. Bár ez a közkedvelt adómentes juttatási forma 2019-től már nem adható, viszont a korábban adott támogatásokra vonatkozó igazolások leadására, begyűjtésére vonatkozó határidőket mind a cégnek mind a dolgozónak fontos tudnia és betartania, hogy az adómentesség ne vesszen el
Határidők a lakáscélú munkáltatói támogatás felhasználásának igazolására
Az adómentes juttatásra való jogosultság kapcsán szigorú előfeltételeket határozott meg a jogszabály, melyeket megfelelő dokumentumokkal kellett igazolni, majd a felhasználást követően a jogszerű felhasználást is alá kell támasztani. A lakáscélú munkáltatói támogatás csak és kizárólag akkor tekinthető adómentesnek, ha a munkavállaló és a munkáltató az előírt határidőig rendelkezik a jogszabályban meghatározott igazolásokkal! Az igazoló dokumentumok rendelkezésre bocsátására előírt jogszabályi határidőkig még van lehetőség benyújtani a szükséges, esetlegesen hiányzó iratokat. A nyújtott támogatások adómentességének és tényleges felhasználását utólagosan vizsgálhatja az adóhatóság.
A korábban nyújtott adómentes lakáscélú munkáltatói támogatások formája | A felhasználás határideje | Az igazoló dokumentumok rendelkezésre állásának határideje |
Hitel visszafizetése, törlesztése | 2018. december 31. | 2019. május 31. |
Lakásvásárlás | 2019. március 31. | 2019. május 31. |
Lakás építése, építtetése, alapterület növelése | 2019. december 31. | 2020. május 31. |
Korszerűsítés, akadálymentesítés | 2019. december 31. | 2020. május 31. |
Érdemes odafigyelni, 20 százalékkal növelt összeg után számított szja és bérjárulék a tét!
A támogatás felhasználásának igazolására szolgáló dokumentumok köre igen széleskörű. Utólagos beszerzésükről is kifizetődő azonban gondoskodni, hiszen ha ez elmarad, a munkáltató által nyújtott juttatás utólagosan 20 százalékkal növelt értéken bérként válik adókötelessé, mely után mind a munkavállalónak, mind a munkáltatónak további adóterhei keletkeznek!
Az alábbi példa jól mutatja, pontosan milyen anyagi következményekkel jár, ha az utólagos ellenőrzés során fény derül arra, hogy a munkáltatói támogatás végül mégsem tekinthető adómentesnek. Ha egy munkavállaló, a korábban adómentesen kapott 5 millió forintos támogatás jogszerű felhasználását nem tudja az előírt határidőig igazolni, úgy a kapott támogatás 20 százalékkal növelt összege (6 millió forint) után kell a közterheket megfizetni (3.270.000 Ft), amely a korábban folyósított támogatási összeg 65,4 százaléka!A munkáltatót a munkavállaló számára juttatott támogatás 25,2 százalékának megfelelő adókötelezettség terheli, ami ebben az esetben összesen 1.260.000 forint, míg a munkavállalói járulékok összege 2.010.000 forint.
AZ ADÓMENTESEN NYÚJTOTT LAKÁSCÉLÚ MUNKÁLTATÓ TÁMOGATÁS | |
Nyújtott lakáscélú munkáltatói támogatás összege | 5.000.000 Ft |
Nyújtott támogatás +20%-kal növelt adóköteles összege | 6.000.000 Ft |
FIZETENDŐ ADÓK ÉS JÁRULÉKOK | |
A munkavállaló által fizetendő járulékok teljes összege | 2.010.000 Ft |
A munkáltató által fizetendő járulékok teljes összege | 1.260.000 Ft |
UTÓLAGOSAN FIZETENDŐ KÖZTERHEK ÖSSZEGE | 3.270.000 Ft |
Mindezek miatt kijelenthető, hogy az adómentesség megszüntetése után sem ülhetünk nyugodtan a babérjainkon! Javasolt és szükséges minél előbb tájékozódni, munkavállalóként és munkáltatóként, a támogatás adómentességét és felhasználását igazoló dokumentumok köréről, leadásuk végső határidejéről, és ellenőrizni a munkavállalók által rendelkezésre bocsátott dokumentumok megfelelősségét.
Lakáscélú munkáltatói támogatás felhasználásaA lakáscélú munkáltatói támogatás keretén belül az egyes munkáltatók lakásvásárláshoz, építéshez/építtetéshez, bővítéshez, korszerűsítéshez, akadálymentesítéshez és lakáscélú hitel, valamint korábbi munkáltatótól felvett lakáscélú hitel visszafizetéséhez, törlesztéséhez nyújthattak adómentes támogatást munkavállalóik számára 2018. december utolsó napjáig. Az adómentes juttatási lehetőséggel a munkáltatók egy adott lakás vételárának, teljes építési költségének, bővítési, korszerűsítési, vagy akadálymentesítési költségének a 30 százalékáig, de legfeljebb 5 millió forintig nyújthattak támogatást munkavállalóik részére. A támogatás összege úgy került korlátozásra, hogy az a folyósítás évét megelőző négy évben a munkáltató vagy más munkáltatók által ilyen címen folyósított támogatásokat együttesen figyelembe véve nem haladhatta meg az 5 millió forintot.
FIZESSEN ELŐ 2024-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!
Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek! Velünk 2024-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2024 ● Cafetéria szabályzat 2024 ● Pénzmosás elleni szabályzat csomag ● GDPR Segédlet, ● Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,● Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek ● Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó Webáruhgázban ● Egyes Kulcs-Soft programok előfizetőknek ingyenesen ● Előfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja