Lakhatási támogatás adómentesen – a munkásszállás lehetőségei
Címkék: munkásszállás
A világjárvány gazdaságra gyakorolt hatását tekintve elmondható, hogy a munkáltatók számottevő része munkaerőhiánnyal és a munkaerő megtartás problémájával küzd. E probléma enyhítésében segíthetnek az olyan típusú juttatások, amelyek adómentesen vagy kedvezményesen nyújthatók a munkavállalók számára. Ilyen lehet többek között a munkásszállás biztosítása.
Hogyan érhető el az SZJA mentesség?
A munkavállaló számára ingyenesen vagy kedvezményesen biztosított szolgálati lakás, illetve munkásszálláson történő elhelyezés adómentes juttatásnak minősülhet. Az adómentesség egyik feltétele, hogy a munkásszállás a kifizető tulajdonát képező vagy általa bérelt olyan szálláshely legyen, amely legalább két munkavállaló elhelyezésére szolgál. További feltétel, hogy az elhelyezett munkavállalónak nem lehet a településen 50%-ot meghaladó tulajdonjoga vagy haszonélvezeti joga más lakóingatlanra vonatkozóan.
„Fontos kitétel emellett, hogy a szállodai elhelyezés nem felel meg az adómentesség kritériumának, azonban bármely más típusú kereskedelmi szálláshelyen történő elhelyezés megfelelhet az előírásoknak” – emelte ki Sólyom Tibor, a Deloitte magyarországi Kiskereskedelmi-Élelmiszeripari tanácsadó csoportjának menedzsere.
Társasági adóban is jár hozzá kedvezmény
A munkáltató a társasági nyereségadó meghatározásakor duplán elszámolhatja költségként többek között az alábbiakat:
- a munkásszállás céljára bérelt ingatlan bérleti díját,
- a munkásszállás fenntartására, üzemeltetésére elszámolt összeget;
- a munkáltató által épített vagy vásárolt bérlakás költségét.
A kedvezmény a munkavállalók mobilitását hivatott támogatni, ezért nem nyújtható olyan munkavállalónak, akinek azon a településen van a lakóhelye, ahol a munkahelye is van (vagy 60 kilométeren belül, illetve tömegközlekedéssel legfeljebb másfél órára lakik). Feltétel továbbá, hogy a kedvezményben részesülő munkavállaló főállásban, legalább heti 36 órás munkaidőben legyen foglalkoztatva.
Vissza lehet igényelni a költségek áfáját?
Amennyiben a munkáltató térítésmentesen biztosítja a szállást a dolgozók számára, akkor ingyenes szolgáltatást nyújt nekik, és felmerül a kérdés, hogy az ezzel kapcsolatban felmerülő költség (elsősorban a szállás bérleti díja vagy a kereskedelmi szálláshely díja) áfája visszaigényelhető-e. „Sokan azt gondolják, hogy az SZJA és társasági adó kedvezmények szabályain kívül más adóval nem kell foglalkozni. Pedig ez nem így van, ugyanis annak ellenére, hogy áfában nincsenek külön rendelkezések a munkásszállásra, egyáltalán nem mindegy, hogy a költség végül növekszik-e az áfával, vagy azt vissza lehet igényelni” – mondta dr. Aracsi Bernadett, a Deloitte magyarországi Kiskereskedelmi-Élelmiszeripari tanácsadó csoportjának menedzsere.
Ennek megválaszolásához az a kiindulópont, hogy alapvetően a munkavállaló feladata, hogy gondoskodjon a lakhatásáról. Ha ezt a munkáltató biztosítja, akkor a munkavállaló magánszükségleteit elégíti ki, és a költségek áfája nem igényelhető vissza. Ha azonban olyan speciális körülmények állnak fenn, amelyek alapján csak a munkáltató tudja biztosítani, hogy a munkavállalók (pl. a távoli állandó lakóhelyük vagy a munkahely nehéz megközelíthetősége miatt) a megfelelő időben meg tudjanak jelenni a munkahelyen, akkor felmerülhet, hogy a munkavállalók elszállásolása a munkáltató érdekkörébe tartozik. Ez esetben a költségek áfája visszaigényelhető lehet, de ez mindig egyedi mérlegelés és döntés kérdése.
FIZESSEN ELŐ 2025-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!
Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek! Velünk 2025-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2025 ● Cafetéria szabályzat 2025 ● Pénzmosás elleni szabályzat csomag ● GDPR Segédlet, ● Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,● Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek ● Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó Webáruhgázban ● Előfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft -
Adószámos tevékenység, másodállás, mellékfoglalkozás
Bruttó ár: 9 900 Ft
Akciós ár: 4 950 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja