Luxus-áfa? Még nem a valóság része
Ha az uniós tagállamok "bele is mennének" abba, hogy a luxuscikkekre magasabb áfát lehessen felszámítani, a jövõ évi büdzsében még nem lehetne számítani rá, mert az irányelv módosítása évekbe is telhet
_____________________________________
Kérjen ingyenes Önadózó bemutató számot!
Az Önadózó újság egy korábbi számának megküldésével Ön betekintést nyerhet abba a mûhelymunkába, amellyel havonta többezer vállalkozás, intézmény és tanácsadó részére nyújtunk segítséget, szakmai információkat, megoldásokat adókötelezettségeik szakszerû teljesítéséhez. Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb - Számvitel - Munkaügy a gyakorlatban, havonta 64 oldalon. A megadott postacimre megküldjük, jelezze e-mailben: info@onadozo.hu
__________________________________________
Luxus-áfa?
Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter levélben arra kérte Algirdas Šemeta adóügyi biztost, hogy az Európai Bizottság mihamarabb tegyen javaslatot a luxuscikkek forgalmi adójának normál kulcsúnál magasabb adóztatására - jelentette be szerdán a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). A tárca közleménye szerint Matolcsy György azt írta, a magyar kormány fontolóra venné egy, a hatályos adókulcsnál magasabb, 35 százalékos áfa-kulcs bevezetésének lehetõségét bizonyos termékek esetében, ha erre a Tanács közös hozzáadottértékadó-rendszerrõl szóló irányelvében foglaltak lehetõséget adnának.
Bármelyik tagország tehet ilyen javaslatot, de mivel a hozzáadottértékadóról szóló irányelv módosítását igényelné, ehhez a többi tagország egyetértése is szükséges - mondta az MTI-nek Zara László, az Adótanácsadók Egyesületének elnöke. Ha az adóügyi biztos el is fogadja és elõterjeszti a magyar javaslatot, a sorsa attól függ, hogy a többi tagállam mit szól hozzá. Mivel nem az unióban sokak által felvetett kérdésrõl van szó, támogatókat kellene szerezni, azokat, akik ellenkeznek, meg kellene gyõzni. "Nem érzem a realitását, hogy gyorsan keresztül mehetne" - mondta Zara László.
Arra a kérdésre, hogy a luxuscikkek magasabb forgalmi adójából lehetne-e érdemi bevételre számítani, úgy vélekedett, ez attól függ, hogyan határozzák meg a luxuscikkek körét. Általánosságban biztosan nem lehet szabályozni, pontosan meg kellene határozni, mit tekintenek luxusnak (elvileg ilyen lehet például egy aranyékszer vagy egy személyenként 500 ezer forint feletti utazás). Ami azonban az egyik tagállamban luxuscikknek számít, nem biztos, hogy egy másikban is annak minõsül - mutatott rá.
Arra a kérdésre, hogy nem lenne-e egyszerûbb a vagyonadó bevezetése, azt válaszolta: egyszerûbb lenne, de az általános ingatlanadó igazságosan nagyon nehezen bevezethetõ, s ha egy hatalmon lévõ kormányzat korábban már elkötelezte magát amellett, hogy ilyet nem vezet be, ettõl valószínûsíthetõen nem fog visszalépni. Hozzátette: más vagyontárgyak esetében bevezethetõ lenne a vagyonadó, bár akkor nem sok bevételre lehetne szert tenni, hacsak nem horribilis összeget állapítanak meg.
Herich György, a Magyar Okleveles Adószakértõk Egyesületének (Moklasz) elnöke érdekes, újszerû megközelítésnek nevezte a luxusadóra vonatkozó javaslatot. Az adószakértõ elmondta: a fogyasztási adó emelésekor kisebb ellenállásra kell számítani, mint a jövedelemadók módosításánál. A fogyasztási adó emelése ugyanis csak azt érinti, aki ténylegesen fogyaszt. A társasági adó kulcsának emelése azonban közvetlenül érinti a vállalkozásokat, nagymértékben befolyásolja a tõkeáramlást, míg a személyi jövedelemadó módosítása a lakossági jövedelmeknél okoz problémát. Míg a jövedelemadónál nincs mozgásterük az adózóknak, a fogyasztási adó ilyen szempontból rugalmasabb - mutatott rá.
A forgalmi adó egyre növekvõ bevételt jelent, ha pedig infláció van, még jobban emelkedik. Nem teljesen ördögtõl való dolog az emelése, ha mindenáron bevételre van szükség - fejtette ki. Egy biztos: mivel minden uniós országnak szüksége van pénzre, keresi a megoldást. A forgalmi adó pedig nagyon gyorsan szabályozható, az ellenállás ennél lenne a legkisebb, technikailag is a legegyszerûbb lenne, nincs pótlólagos költsége, adminisztrációja, és alkalmazkodni is lehet hozzá abból a szempontból, hogy aki nem akarja megfizetni az adót, mást vásárol az adott termék helyett - mondta Herich György. Az adószakértõ szerint a legnagyobb problémát az idõ jelenti. Mivel irányelv módosításra van szükség, ha az uniós tagországok bele is mennének, ez "a következõ évek zenéje" lehet - mondta.
***
A cégmenedzselés kézikönyve
Ez a könyv nem elvont magasságokba vezeti az olvasót, hanem ismerõs terepre, a saját cégébe invitálja vissza: e könyvben egy speciálisan magyar cégbemutatót tartunk a cégtulajdonosnak a saját cégérõl. Rendre visszatérõen arra késztetjük, hogy õ a saját cégére vonatkoztassa az ideális kkv-ról felvázolt prezentációnkat. A cégmenedzselés kézikönyve - átfogja a cégvezetés összes területét - a szervezéstõl, vezetéstõl, munkaügyeken, a marketingen át az adózásig, rálátást ad a könyvelésre is. Kiadó: Adónet.hu Zrt. 2011. Terjedelem: 735. oldal. Ára: 9.900,-Ft - de most 20% kedvezménnyel: 7.350,-Ft + 820,-Ft postaköltségel itt: info@cegmenedzseles.hu
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft -
Adószámos tevékenység, másodállás, mellékfoglalkozás
Bruttó ár: 9 900 Ft
Akciós ár: 4 950 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja