Megérkezett a valódi papírmentes iroda! Az IMA könyvelőprogram már digitális másolatot is készít
DIGITALIZÁCIÓ 2018-12-02
NyomtatásCímkék: digitális archiválás
2019-es év a szokásos törvényi változásokon kívül új eszközt is biztosít a könyvelőirodák részére, a papírmentes működés megvalósításának lehetőségét. Ezt a megoldást az IMA könyvelési rendszer csapata hozta el. A témában felmerülő kérdésekre itt olvashatók a válaszok.
Mit jelent a papírmentes iroda?
Hiteles digitális másolat készítést.
Minden eredetileg papír alapon létrejött dokumentumról készíthető olyan másolat, amely teljeskörű bizonyító erővel rendelkezik. Megfelel a jogszabályi előírásoknak és minden hatóságnak el kell fogadnia.
Ezek alapján a hiteles digitális másolat megfelel a számviteli törvény előírásainak is, akként, hogy a kontírozási információkat is tartalmazza elválaszthatatlan módon a számla képéhez csatoltan.
Fentiek eredményeképp a másolat készítés után eldobhatjuk a papír alapú bizonylatot!
Miért most lépnek piacra ezzel a szolgáltatással?
A hiteles másolat készítéshez szükséges technológia régóta rendelkezésre áll. Nagyvállalati és multi környezetben már évtizedes tapasztalat halmozódott fel a témában. Szakmai partnerünkkel, a NETLOCK Kft-vel együttműködve ezeket felhasználva alakítottuk ki szolgáltatásunkat.
Az érdemi változást a jogszabályi környezet tisztulása hozta el. Nyáron megjelent “ITM rendelet a digitális archiválás szabályairól” könnyített a feltételeken és egyértelműen keretbe foglalta milyen feltételeket kell teljesíteni.
Korábban hallottunk már hasonló szolgáltatásról. Az IMA megoldása miben különbözik ezektől?
A könyvelési rendszer beépített funkciójaként érhető el a szolgáltatás. Így nem szükséges egy külön dokumentum kezelő rendszer használata, a hétköznapi munkafolyamat részeként, akár a könyvelő kollégák, akár az ügyfelek a saját irodájukban feltölthetik és hitelesíthetik a dokumentumokat. (Az IMA felhő alapú rendszer, így az ügyfelek is kaphatnak hozzáférést)
Valamint a külön rendszerben tárolás a kontír információk kezelését is nehezíti, amely értelemszerűen nem okoz problémát, amennyiben a könyvelési rendszer részeként történik meg a hitelesítés.
Milyen dokumentumokról készíthető hiteles digitális másolat?
Minden eredetileg papír alapon létrejött dokumentumról. Legyen ez számla, szerződés, teljesítés igazolás, kiküldetési, munkaszerződés, bérjegyzék…
Valamint az elektronikus formában kapott dokumentumokról is (pl.: e-mailben küldött PDF számla).
A dokumentumokat a könyvelési tételekhez csatoltan, vagy dokumentum tárban mappákba rendezve lehet tárolni.
Hogyan alakul az irat megőrzés felelőssége?
Elektronikusan teljesítjük. Ezt teszi lehetővé a hiteles digitális másolat készítés. Az másolatok tárolása megtörténik egyrészt az IMA rendszerében, másrészt a cég maga is eleget tehet az által, hogy az IMA-ban hitelesített fájlokat (tömegesen) letöltve tárolja magánál.
Végül pedig az IMA-n keresztül igénybe lehet venni a NETLOCK Kft. minősített archiválási szolgáltatását is amely az előzőekhez képest nyújt többlet szolgáltatásokat.
Az a hír járta be a szakmai oldalakat, hogy nem szükséges időbélyeg a hitelesítéshez. Ez helytálló?
Részben. Az ITM rendeletből kimaradt, ennek köszönhetőek az említett hírek. Időbélyeg alkalmazása nélkül nem bizonyítható a hitelesítés időpontja, és a jogalapja sem, tehát e nélkül erősen megkérdőjelezhető a másolatkészítés. Emiatt többek közt a piacvezető online számlázó program sem tekintett el az időbélyeg alkalmazásától, ahogyan a digitális hitelesítés mérvadó szakmai szereplői és szolgáltatói sem, így mi is alkalmazni fogjuk.
Árak
20 Ft / dokumentum – egyszeri költség
2000 Ft / GB tárhely díj / hó
Bővebb információk:
Az IMA könyvelési rendszer honlapján.
imakonyveloprogram.hu
A következő bemutató webinárium időpontja is ott érhető el.
Illetve: odor.peter@imaerp.hu, +36704270008
FIZESSEN ELŐ 2025-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!
Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek! Velünk 2025-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2025 ● Cafetéria szabályzat 2025 ● Pénzmosás elleni szabályzat csomag ● GDPR Segédlet, ● Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,● Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek ● Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó Webáruhgázban ● Előfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft -
Adószámos tevékenység, másodállás, mellékfoglalkozás
Bruttó ár: 9 900 Ft
Akciós ár: 4 950 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja