Megjelent az állandó képviseleti jogosultság bejelentésére szolgáló 2019-es EGYKE adatlap
Címkék: EGYKE, EGYKE adatlap, állandó meghatalmazás
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) rendszeresítette a 2019-ben használatos EGYKE adatlapot, amin a NAV előtti állandó meghatalmazás vagy törvényen alapuló képviseleti jogosultság jelenthető be.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) rendszeresítette a 2019-ben használatos EGYKE adatlapot, amin a NAV előtti állandó meghatalmazás vagy törvényen alapuló képviseleti jogosultság jelenthető be. Az EGYKE adatlap 2019. február 7-től innen tölthető le.
Mivel az elektronikus kapcsolattartás vált az általánossá és az adatlap is több szolgáltatást kínál, módosult a korábbi években használt EGYKE adatlap.
Az adatlap változásai:
- Az adattartalom csökkent, egyes korábbi rovatok megszűntek, így a kapcsolattartásra szolgáló e-mail címet, a képviselő szervezet székhely címét, valamint az állandó meghatalmazás keltét már nem kell megadni az adatlap kitöltésekor. Azt sem kell külön rovatban jelölni, ha változás miatt tesz bejelentést a kitöltő.
- Az elektronikus kapcsolattartás alapértelmezett, ezért, valamint egyes ügyfelek, illetve képviselőik elektronikus kapcsolattartási kötelezettsége miatt szükségtelenné vált az elektronikus, a papíros és a személyes képviseleti jogosultságok megkülönböztetése.
- A papíralapú adatlapot csak az azt benyújtónak kell aláírnia.
- Az azonosító és a képviseleti alapadatok megadása után az adatlap 1-es lapján jelölhető, ha az állandó meghatalmazott képviselő valamennyi, a NAV-nál intézhető ügy intézésére jogosult. A NAV hatáskörébe tartozó minden üggyel kapcsolatban biztosítható a teljes körű képviseleti jogosultság egyetlen kódkocka (1-es lap E/1. rovat) jelölésével. A gyűjtőkategóriák használatakor a többi lapot már nem kell kitölteni.
- Az adatlapon külön-külön jelölhető ügyekben (ha az állandó meghatalmazottnak nincs teljes körű képviseleti joga) az egyes ügycsoportok a jobb átláthatóságért külön külön lapokra kerültek, amik egymással nem keverednek. Az egyes ügycsoportok színükben is különböznek egymástól.
Ügycsoportok:
- adóügyi szolgáltatások, lekérdezések és egyéb űrlappal nem támogatott adóügyek (2- es lap);
- adóügyi űrlapok benyújtása (3-as lap);
- végrehajtási ügyek (4-es lap);
- vámszakmai ügyek (5-ös lap);
- rendészeti ügyek (6-os lap);
- jövedéki ügyek (7-es lap);
- telefonon intézhető ügyek (8-as lap).
- Az adatlapon az is megjelölhető, hogy az azonos ügycsoportban lévő képviselők közül ki kapja a NAV által küldött iratokat.
- Az adatlap együttes jóváhagyásra szolgáló 9-es lapján csak akkor kell egyes ügyeket külön jelölni, ha az együttes jóváhagyó a főlapon szereplő képviselőnél szűkebb ügykörben jogosult az együttes jóváhagyásra.
Az állandó meghatalmazott által benyújtott elektronikus űrlapok jóváhagyásra csak akkor van szükség, ha az űrlapot nem az adózó saját cégkapujáról vagy hivatali tárhelyéről nyújtják be. Cégkapu és hivatali tárhely esetében ugyanis nincs jelentősége annak, hogy azt az adott tárhelyről az adózó nevében ki nyújtotta be és kinek lenne lehetősége azt jóváhagyni. További információk találhatók „A cégkapu nyitásra kötelezett adózók kapcsolattartása a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal 2019. január 1-jét követően” című tájékoztatóban, ami itt érhető el.
Az új EGYKE adatlap megjelenésével párhuzamosan megújult az eBEV portálon a „Képviseletek à Meghatalmazás” menüpontban elérhető, az állandó meghatalmazás webes felületen történő bejelentésére szolgáló szolgáltatás is. Az eBEV felületen az új EGYKE adatlap kitöltéséhez továbbra sincs szükség az ÁNYK nyomtatványkitöltő alkalmazás és az űrlap letöltésére és telepítésére. Az eBEV-es felületen 2019. február 7-étől az állandó meghatalmazást a meghatalmazott természetes személy is bejelentheti. Ehhez a meghatalmazó külön jóváhagyása szükséges, amelyről az érintett vagy érintettek elektronikus értesítést kapnak.
Az adatlap benyújtásával kapcsolatban honlapunkon további információk találhatók „A NAV által rendszeresített ÁNYK űrlapok elektronikus úton történő benyújtásának módja, valamint a képviselet bejelentése 2019” című tájékoztatóban, ami itt érhető el.
2019. február 7-étől az új verziójú EGYKE adatlapot használja! Az adatlap korábbi verziója ettől az időponttól már nem használható, de az ezt megelőzően már benyújtott korábbi verziójú adatlapokat nem kell megismételni.
FIZESSEN ELŐ 2024-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!
Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek! Velünk 2024-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2024 ● Cafetéria szabályzat 2024 ● Pénzmosás elleni szabályzat csomag ● GDPR Segédlet, ● Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,● Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek ● Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó Webáruhgázban ● Egyes Kulcs-Soft programok előfizetőknek ingyenesen ● Előfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja