MEGJELENT AZ ÖNADÓZÓ 2007. MÁRCIUSI SZÁMA!
AZ ELEKTRONIKUS BEVALLÁSOKKAL KAPCSOLATOS PROBLÉMÁK, MEGOLDÁSUKRA JAVASLAT! - INGATLAN BERUHÁZÁS, FORGALMAZÁS, BÉRBEADÁS, A KRITIKUS PONTOK - INGATLAN ÉRTÉKESÍTÉS ADÓZÁSA - LÉPÉSRÕL LÉPÉSRE - AZ INGATLANÉRTÉKESÍTÉS ADÓZÁSA – NÉHÁNY PÉLDÁN BEMUTATVA - FORGATÓKÖNYV LAKÁS ADÁSVÉTEL BIZTONSÁGOS LEBONYOLÍTÁSÁHOZ - ILLETÉKSZABÁLYOK ALKALMAZÁSA A VAGYONGYARAPODÁS ELLENÕRZÉSÉBEN - KÉSZÜLÜNK NYUGDÍJBA - MAGÁNNYUGDÍJPÉNZTÁRI VÁLTOZÁSOK - A MAGÁNSZEMÉLYEK EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSI JÁRULÉKFIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGE - EGYÉNI VÁLLALKOZÓK KÜLÖNADÓJA A 2007. ÉVBEN - AMIT A START KÁRTYÁRÓL TUDNI KELL - AZ APEH ÚJ SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA - MENTESSÉG AZ IDEGENFORGALMI ADÓ ALÓL - A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A MOBILSZOLGÁLTATÓ SZEMÉVEL - AZ ELEKTRONIKUS CÉGELJÁRÁSRÓL
Az ÖNADÓZÓ havilap 2007. ÉVRE ELÕFIZETHETÕ: info@onadozo.hu Elõfizetési díj: 2007. március - decemberi 10. számra online szolgáltatásokkal: 9.800,-Ft. Az április szám megjelenik 2007. április 1-én.
AZ ELEKTRONIKUS BEVALLÁSOKKAL KAPCSOLATOS PROBLÉMÁK, MEGOLDÁSUKRA JAVASLAT!
Tanácsadási munkám során gyakran találkozom visszatérõ problémákkal, melyeket akár tipikus hibának is felfoghatunk. Ezekbõl szeretnék egy csokorral összeszedni, mert mások hibájából (meg a magunkéból) sokat lehet tanulni. Vagy azért mert igazol a cikk, hogy jól csinálják, vagy azért, mert még nem fordult elõ a vállalkozásnál a probléma és felmerüléskor már a megoldás is körvonalazódik.
Mik ezek a tipikus hibák?
INGATLAN BERUHÁZÁS, FORGALMAZÁS, BÉRBEADÁS - KRITIKUS PONTOK
Az ingatlan beruházások költsége a legtöbb esetben meghaladja a cégek saját forrásait, ezért általánossá vált a projekt bankok általi finanszírozása. Kockázatot rejtenek magukban a kamat- és árfolyamveszteségek is, az igazi buktató azonban az ÁFA finanszírozásban rejlik. Az ingatlan forgalmazás, és bérbeadás sajátosságai.
INGATLAN ÉRTÉKESÍTÉS ADÓZÁSA - LÉPÉSRÕL LÉPÉSRE
A lakástulajdon mindig magában hordozza az adóztatás lehetõségét – lásd ingatlanadó, luxusadó – ez mellett azonban az a vagyontárgy, amelynek értékesítéséhez és megszerzéséhez az adótörvények számos és igen jelentõs mentességeket és kedvezményeket fûznek. Az ingatlan értékesítésbõl származó jövedelem adózás technikája röviden összefoglalva a következõképpen vázolható fel.
AZ INGATLANÉRTÉKESÍTÉS ADÓZÁSA – NÉHÁNY PÉLDÁN BEMUTATVA
Az ingatlanértékesítés adózása egy viszonylag stabil fejezet a Személyi jövedelemadó Törvényben – hiszen ezen a téren évek óta jelentõsebb változás nem történt. Az ingatlanértékesítésnél fõ szabály, hogy a tulajdonos az a személy, aki az ingatlant értékesítheti, akinek ilyen címen jövedelme keletkezhet. A tulajdoni lapon szerepel a tulajdonos személye, több tulajdonos esetén a tulajdonosok személye, a tulajdoni hányadok megjelölésével. Az értékesítés során több tulajdonos esetén a tulajdoni hányadok arányában keletkezik a jövedelem is. Minden tulajdonosnak adóbevallást kell benyújtania, amennyiben az ingatlanértékesítés során keletkezik adóköteles jövedelme, függetlenül attól, hogy azt a bevallása benyújtásáig lakáscélra fordította-e, vagy sem.
FORGATÓKÖNYV LAKÁS ADÁSVÉTEL BIZTONSÁGOS LEBONYOLÍTÁSÁHOZ
Koncentráljunk a lényegre: a lakás adásvétel az eladó és a vevõ számára egy-egy jól meghatározható dolgot jelent. Az eladó pénzt akar, hozzá akar jutni lakása pénzbeli ellenértékéhez. A vevõ a pénze ellenében tiszta tulajdont kíván, a birtoklás, a használat, és a rendelkezés zavartalan gyakorolhatóságát. Ezek egyszerûen megfogalmazható érdekek – és az adásvételi szerzõdésnek ezen eladói és vevõi érdekek teljesítésérõl és biztosításáról kell szólnia. A lakás adásvétel minden szereplõje biztonságra törekszik – ezen igények megalapozására a szükséges lépések és feltételek felvázolásával készítettünk egy forgatókönyvet.
ILLETÉKSZABÁLYOK ALKALMAZÁSA A VAGYONGYARAPODÁS ELLENÕRZÉSI ÜGYEKBEN
/Részlet a Vagyongyarapodás és adóellenõrzés címû kézikönyvbõl/
Az illetékfizetés minden tulajdonosváltozást eredményezõ vagyonmozgás megkerülhetetlen velejárója, függetlenül a szerzés jogcímétõl, a mentességek mindig is szûk körre terjedtek ki. Vagyonszerzési illetéket öröklés, ajándékozás és visszterhes vagyonátruházás esetén kell fizetni. A visszterhes vagyonátruházás egy összefoglaló jogcím, magában foglal minden olyan ügyletet, amelyben a szerzõ fél a vagyonszerzésért ellenértéket fizet: adásvételi- tartási- öröklési szerzõdés, csere, apport, lízing.
KÉSZÜLÜNK NYUGDÍJBA
E cikk célja, hogy közérthetõ módon – a legfontosabb szempontokat számba véve – segítsen eligazodni a nyugdíj elõtt álló magánszemélyekben megfogalmazódó kérdésekben.
A cikk nem tartalmazza azon részletszabályokat, melyek az átfogó ismeretekhez csak egyes esetekben fontosak. Így például nem térek ki a nyugdíjkorhatárt már betöltött személyekre irányadó – számunkra egyébként fontos – szabályokra.
MAGÁNNYUGDÍJPÉNZTÁRI VÁLTOZÁSOK - KÖZPONTI TAGDÍJBEVALLÁSI ÉS BEFIZETÉSI RENDSZER - MEGVÁLTOZOTT FOGLALKOZTATÓI FELADATOK ÉS MEGVÁLTOZOTT PÉNZTÁRI ELJÁRÁSOK
Mint arról már korábbi számunkban tájékoztattuk Önöket, az Országgyûlés 2006. július 10-i és 2006. december 18-i ülésnapján fogadta el az egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2006. évi LXI. és 2006. évi CXXXI. törvényt. E törvények módosították – többek között – a magánnyugdíjpénztári rendszert érintõ törvényeket, így a magánnyugdíjról és magánnyugdíjpénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény (Mpt.), a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetérõl szóló 1997. évi LXXX. törvény (Tbj.) rendelkezéseit is.
MAGÁNSZEMÉLYEK SZEMÉLYI JÖVEDELEMADÓ BEVALLÁSA
Nyilván senki számára nem meglepõ, hogy ismét történtek változások a személyi jövedelemadó-bevallás szabályaiban. 2006-ra eltörölték a munkáltatói adómegállapítás lehetõségét, majd 2006. év végén visszahozták ennek lehetõségét. Különbség viszont van az elõzõ évekhez képest, a munkáltató már nem köteles elkészíteni a magánszemély adóbevallását. Igaz, ha a munkavállaló kérését elutasítja, akkor az adóhatósági adó-megállapításban (ADAM) kell közremûködnie. Ennek viszont olyan kevesen felelnek meg, hogy várhatóan jelentõsen megnõ azoknak a magánszemélyeknek a száma, akiknek önadózás útján kell megállapítaniuk a 2006. évi személyi jövedelemadó kötelezettségüket. Cikkünkkel nekik szeretnénk most segíteni.
AMIT AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÁS, ALKALMI FOGLALKOZTATÁS LEHETÕSÉGÉRÕL TUDNI KELL
Napjainkban nagyon idõszerû, azonban nem széles körben ismert foglalkoztatási lehetõségrõl adunk tájékoztatást. Írásunk hasznos lehet azoknak, akik kikerültek a foglalkoztatotti körbõl, netán kimerítették az összes álláskereséssel kapcsolatos lehetõséget, nyugdíjazásuk a szolgálati idõ hiánya, vagy életkoruk miatt nem lehetséges. Hasznos lehet azoknak is, akik alkalomszerûen szeretnének foglalkoztatni valakit saját háztartásukban, vagy netán családi gazdálkodásukban ideiglenes segítségre vágynak, azonban a munkaviszonyban való alkalmazást, azzal járó kötelezettségeket túlságosan körülményesnek tartják.
A MAGÁNSZEMÉLYEK EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSI JÁRULÉKFIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGE
Az egészségbiztosítási ellátó rendszer átalakításával kapcsolatosan a leggyakrabban felmerülõ kérdéssé vált, hogy kik azok, akik járulékfizetés nélkül vehetik igénybe az egészségügyi szolgáltatásokat, és melyik az a személyi kör, akinek járulékot kell fizetni annak érdekében, hogy az ellátásra jogosulttá váljon. 2007. április 1-jétõl gyakorlatilag megszûnik annak a lehetõsége, hogy a magánszemély – származékos jogon - járulékfizetés nélkül váljon jogosulttá egészségügyi szolgáltatásra. Elõször azt tekintjük át, hogy kik jogosultak egészségügyi szolgáltatásra.
EGYÉNI VÁLLALKOZÓK KÜLÖNADÓJA A 2007. ÉVBEN
Az államháztartás egyensúlyát javító különadóról és járadékról a 2006. évi LIX. törvény rendelkezik. A különadó fizetési kötelezettség különbözõ idõpontokban lépett hatályba. A magánszemélyeknek 2007. január 1-jétõl, egyéni vállalkozóknak és társas vállalkozásoknak az átmeneti rendelkezések szerint 2006. szeptember 1-jétõl kell adózniuk e címen. A hitelintézetnél a járadék kötelezettség 2007. január 1-jétõl keletkezik.
AMIT A START KÁRTYÁRÓL TUDNI KELL
Írásunkban a pályakezdõ fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását, illetve családtag ápolását követõen munkát keresõk foglalkoztatásának elõsegítésével, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatással kapcsolatosan igénybe vehetõ kedvezményekrõl adunk tájékoztatást. A 2004. évi CXXII. törvény 2005. január elsejétõl hatályos, azonban a pályakezdõ fiatalokra vonatkozó rendelkezései már 2005. október 1. - tõl megváltoztak. A jogszabály átláthatósága érdekében elõször a 2005. január 1.- tõl hatályos törvény alapján igénybe vehetõ kedvezményeket ismertetjük.
AZ APEH ÚJ SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA
A közigazgatás átalakításának folyamatában fontos lépés az Adó- és Pénzügyi Ellenõrzési Hivatalról kiadott 273/2006. (XII.23.) Korm. rendelet. Ez a 2007. január 1-jétõl hatályos rendelet szabályozza az állami adóhatóságként eljáró APEH jogállását, szervezetét, feladatait, hatáskörét és illetékességét. A következõkben ezen új jogszabály rendelkezéseit ismertetjük, kiegészítve az APEH Szervezeti és Mûködési Szabályzatáról kiadott 10/2006. PM. utasítás egyes szabályaival.
AZ ELEKTRONIKUS CÉGELJÁRÁS
Az e-cégeljárás tágabb fogalomkörébe tartozik a számviteli beszámoló elektronikus úton való letétbe helyezésének lehetõsége is (Ctv. 18-19. §.). A cégek – választásuk szerint – a mérlegeket a cégbíróságokon, a számviteli törvény rendelkezései szerint helyezhetik letétbe, a hagyományos papír alapú benyújtással, mely esetben ezt közzététel céljából a Céginformációs Szolgálathoz is meg kell küldeniük, avagy 2006. évtõl lehetõségük van a beszámoló elektronikus letétbe helyezésére és közzétételére, melyhez fokozott biztonságú vagy minõsített aláírásra és az e-szignó programra van szükség.
FOGYASZTUNK ÉS VÉDÜNK - AVAGY A FOGYASZTÓVÉDELEM A JOGSZABÁLYI ALAPJAI (II.)
Hogy áll a joggyakorlat? Feltehetõen nem a magaslaton, mivel a Magyar Közlöny 2007. január 10-ei 3. számában megjelent a 2/2007. (I.10.) FVM rendelet, amely módosította a harmadik országokból az Európai Unió területére behozni kívánt termékek állategészségügyi ellenõrzésérõl szóló 53/2004. (IV.24) FVM rendeletet.
A PÉNZGYÁRTÓ GÉPECSKE FELÉPÍTÉSE
Tudom, rengeteg dolguk van a cégükben, és ott is folyton hiányzik a beruházásokra a pénz. Borzasztó szomorú, de szinte menetrendszerûen minden héten befutnak hozzám azok is, akiknek a cége valami abszolút elõreláthatatlan dolog miatt megborult. Nagyon nem szeretnék Önökkel ilyen módon találkozni – ezért még egyszer azt mondom, szánják rá az idõt és egy kis pénzt és tanulják ki, hogyan lehet menedzselt értékpapír alapú befektetési alapokból felépíteni a saját biztonsági tartalék pénzgyártó gépecskéjüket!
A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A MOBILSZOLGÁLTATÓ SZEMÉVEL
A T-Mobile-nál igen nagy hangsúlyt fektetnek a kis- és középvállalkozói szegmens minõségi kiszolgálására. Egyedi, testre szabott konstrukciókat, magas színvonalú szolgáltatásokat, dedikált ügyfélkezelést kínál a szolgáltató ügyfelei számára.
MENTESSÉG AZ IDEGENFORGALMI ADÓ ALÓL
A helyi adóhatóság szerint a felperes gyógyszállója nem minõsül egészségügyi intézménynek, így a gyógykezelést igénybevevõ vendégek nem mentesek az idegenforgalmi adó megfizetése alól. A bíróság a helyi adóról szóló törvény alkalmazásával ezzel ellentétes álláspontot foglalt és helyt adott a keresetnek.
AZ OPERATÍV MUNKAHELY
Irodáinkban legnagyobb számban az úgynevezett operatív munkát végzõket találjuk. Õk azok, akik láncszemként illeszkedve a hivatali rendszerbe hatékonyan, gyorsan, adott feladatokra koncentrálva végzik teendõiket.
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
ADÓ INFO
VAGYONGYARAPODÁS ÉS ADÓELLENÕRZÉS
HOGYAN BIZONYÍTSUK BE VAGYONUNK ADÓZOTT FORRÁSÁT? címû kézikönyv megrendelhetõ: info@adonet.hu
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja