Mit jelent a rendezett munkaügyi kapcsolat?
A központi költségvetésbõl és az elkülönített állami pénzalapokból az egyéb feltételeken túlmenõen akkor nyújtható támogatás, ha a támogatás iránti kérelem benyújtója megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok törvényben meghatározott követelményének. A kérdést az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15.§-a szabályozza.
A munkáltató munkaügyi kapcsolatrendszere akkor minõsül rendezettnek, ha
a) a munkaügyi ellenõrzésrõl szóló 1996. évi LXXV. törvény (a továbbiakban: Met.) 3. §-a (1) bekezdésének a) pontja alapján, a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítéséhez szükséges jognyilatkozatok alakszerûségére vonatkozó rendelkezések megsértése,
b) a Met. 3. §-a (1) bekezdésének l)-n) pontjai alapján, a nála mûködõ szakszervezet, üzemi/közalkalmazotti tanács (üzemi megbízott/közalkalmazotti képviselõ), illetve ezek tisztségviselõjének az Mt. Második Részében meghatározott jogai megsértése,
c) a Met. 3. §-a (1) bekezdésének p) pontja alapján, az európai üzemi tanács létrehozásáról, illetve a munkavállalók tájékoztatását és a velük való konzultációt szolgáló eljárás kialakításáról szóló törvény 21. §-ában foglalt rendelkezések munkáltató általi megsértése
a támogatás igénylésének idõpontját megelõzõ két éven belül meghozott jogerõs és végrehajtható határozattal nem került megállapításra.
A rendezett munkaügyi kapcsolatok általános feltételeinek való megfelelés hiánya esetén támogatás nem nyújtható.
A rendezett munkaügyi kapcsolatok különös feltételei:
(9) A (8) bekezdés alkalmazásában a munkáltató munkaügyi kapcsolatrendszere akkor minõsül rendezettnek, ha
a) a munkáltatóval szemben
aa) a Met. 3. §-a (1) bekezdése d) pontjának vagy az egyenlõ bánásmódról és az esélyegyenlõség elõmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény alapján az egyenlõ bánásmód követelményének betartásáról rendelkezõ szabályok megsértése,
ab) a Met. 3. §-a (1) bekezdésének f) pontja alapján a munkaidõre, a pihenõidõre, a rendkívüli munkavégzésre, valamint a szabadságra vonatkozó jogszabályban és/vagy kollektív szerzõdésben elõírt rendelkezések megsértése,
ac) a Met. 3. §-a (1) bekezdésének g) pontja alapján jogszabályban vagy kollektív szerzõdésben megállapított munkabér összegére, valamint a munkabér védelmére vonatkozó rendelkezések megsértése,
ad) a Met. 3. §-a (1) bekezdésének o) pontja alapján a teljesítménykövetelmény megállapítása tekintetében az elõzetes foglalkoztatói eljárás lefolytatásának tényére, valamint a teljesítménykövetelmény és a teljesítménybér-tényezõk alkalmazása elõtti közlésre vonatkozó szabályok megsértése
miatt a támogatás igénylésének idõpontját megelõzõ két éven belül meghozott jogerõs és végrehajtható közigazgatási határozat, illetõleg - a határozat bírósági felülvizsgálata esetén - jogerõs bírósági határozattal elbírált közigazgatási határozat nem szabott ki munkaügyi, más közigazgatási vagy szabálysértési bírságot vagy munkaügyi bíróság nem állapított meg jogsértést, továbbá
b) a támogatást igénylõ munkáltató a támogatás iránti kérelem benyújtását megelõzõ két éves idõszakon belül
ba) eleget tett az Mt. 21. §-ának (2)-(3) bekezdése szerinti, a munkavállalók nagyobb csoportját érintõ munkáltatói intézkedések tervezetének véleményeztetésére vonatkozó kötelezettségének,
bb) teljesítette az Mt. 22. §-ának (1)-(2) bekezdése szerinti, a szakszervezet részére adandó tájékoztatási kötelezettségét,
bc) eleget tett az Mt. 23. §-a (4) bekezdésében meghatározott egyeztetési kötelezettségének,
bd) nem utasított vissza az Mt. 37. §-ában meghatározott, kollektív szerzõdés megkötésére, illetve módosítására a szakszervezet által tett tárgyalási ajánlatot, valamint
c) az üzemi tanáccsal (üzemi megbízottal) összefüggésben teljesítette
ca) az Mt. 65. §-ának (1) bekezdésében az üzemi tanács (üzemi megbízott) együttdöntési,
cb) az Mt. 65. §-ának (3) bekezdésében az üzemi tanács (üzemi megbízott) elõzetes véleményezési,
cc) az Mt. 68. §-ának (4)-(5) bekezdésében az üzemi tanács (üzemi megbízott) számára biztosított tájékoztatási,
cd) az Mt. 68. §-ának (1)-(2) bekezdésében meghatározott, a munkáltatónál vezetett nyilvántartásokba való betekintésre, valamint munkavállalóknak a munkaviszonnyal összefüggõ gazdasági és szociális érdekeivel, valamint az egyenlõ bánásmód követelményének megtartásával kapcsolatos tájékoztatás megadásával kapcsolatos
kötelezettségét.
Amennyiben a támogatás igénylõje nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok valamely különös feltételének
a) nem nyújtható támogatás, ha támogatás kizárólag a támogatás feltételeit meghatározó jogszabályban elõírt valamennyi feltétel teljesülése esetében állapítható meg,
b) olyan támogatás esetén, amelynek megállapítása a támogatást igénylõk között kialakult sorrend alapján történik, támogatás csak azt követõen állapítható meg, ha a támogatási kérelmet elbíráló szerv minden, a támogatás nyújtásának valamennyi feltételét teljesítõ igénylõ támogatás iránti igényét kielégítette. Ebben az esetben a támogatást igénylõk közötti sorrendet úgy kell megállapítani, hogy a rendezett munkaügyi kapcsolatok több feltételének megfelelõ igénylõt elõrébb kell sorolni, azonos számú feltételnek való megfelelés esetén pedig azt az igénylõt kell elõrébb sorolni, aki a támogatás iránti kérelmét korábban nyújtotta be.
Önadózó
***
Praktikus tanácsokkal, magyarázatokkal, megoldásokkal. "Bizonyára Ön is úgy érzi, idõnként elvész a jogszabályok rengetegében, szélmalomharcot vív az ügyfeleivel, kollégáival, hivatalos szervekkel. Sokszor gondolta már azt, hogy egyedül maradt a problémáival, nem tud senkitõl segítséget kérni, nem ért bizonyos dolgokat. Sokan vannak ezzel így. Ezért írta meg ezt a könyvet néhány olyan számviteli szakember, akik a gyakorlati problémákat is jól érzékelik, mert nap, mint nap találkoznak azokkal a kérdésekkel a munkájuk során, melyek Önt is foglalkoztatják." Kiadó: ADÓNET.HU Zrt. Szerzõk az Önadózó újság szakértõi. Terjedelem 576 oldal. Ára: 9.900,-Ft. Megrendelés: info@adonet.hu
Gyakorlati megközelítéssel, példák segítségével, közérthetõ formában ismertetjük a biztosítási kötelezettség elbírálására, a járulékfizetési kötelezettség teljesítésére, a nemzetközi egyezményekre, az adatszolgáltatásra, nyilvántartásra vonatkozó 2008. január 1-jétõl hatályos szabályokat. Kiadó: ADÓNET.HU Zrt. Szerzõk: Matlné Kisari Erika, Pintérné dr.Molnár Ilona, Széll Zoltánné. Lektor: dr.Jurányi Benedekné. Terjedelem: 253 oldal. Ára: 4.990,-Ft. Megrendelés: info@adonet.hu
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja