Mitõl félnek leginkább az adózók?
Az adózás terén idén a transzferár- és áfa-szabályozás jelenti a legnehezebb feladatot a vállalatoknak a Deloitte legfrissebb felmérése szerint. A cégek túlzottnak ítélik a velük szemben támasztott adminisztrációs követelményeket is.
______________________________________
ÖNADÓZÓ elõfizetéssel - lépéselõnyben az adózásban!
Önadózó - az adózók lapja. Adó, tb. számvitel a gyakorlatban havonta 64 nyomtatott oldalon. Megjelenik minden hónap elsõ napján. Hétezer könyvelõ irodának, vállalkozásnak és intézménynek szolgáltatunk havonta, 10 ezren olvassák rendszeresen heti hírlevelünket. Elõfizetési díj 2010. év 1-12. hónapra: 17.640,-Ft. Elõfizetõknek 20% szakkönyv vásárlási kedvezmény, ingyenes e-könyvek, e-Önadózó. Ügyfélszolgálat 1085 Budapest, József körút 53. Tel: 267 5010.
Elõfizetés: info@onadozo.hu
______________________________________
A transzferár- és áfa-szabályozás a legnagyobb kihívás a cégek számára
Az adóellenõrzések szempontjából az áfa-ellenõrzéssel összefüggõ kockázatokat a megkérdezettek 51 százaléka, a transzferár-ellenõrzéseket 24 százalékuk tartja a legkockázatosabbnak.
Ez azt jelzi, hogy a vállalkozások ezen a két területen érzik a legbizonytalanabbnak magukat abban, hogy minden, törvényi szabályozásban rögzített feladatukat sikerül maradéktalanul teljesíteniük idén - mondja a Kövesdy Attila, a Deloitte adóosztályának vezetõje.
A társasági adó szabályozással kapcsolatban a válaszadók több mint egyötöde, a személyi jövedelemadózásban 18 százalékuk lát nehézségeket, míg a helyi iparûzési adót mindössze 2 százalékuk jelölte meg.
A hazai szabályozási környezetet a válaszadók többsége (58 százalék) túlzottan szigorúnak, és nem különösebben vállalkozásbarátnak tartja, míg 42 százalék szigorúnak, de kezelhetõnek érzi.
A válaszadók mintegy harmada (37 százalék) rugalmatlannak ítélte az adóhatóságot, és e tekintetben az idei esztendõtõl is csak kevés változást remélnek. Harmaduk viszont következetesnek, illetve kifejezetten felkészültnek látja.
Az adózási morál javulását a megkérdezettek 45 százaléka szerint az adminisztrációs terhek csökkentése, egyszerûsítése eredményezhetné, míg a válaszadók 38 százaléka szerint az adócsökkentés, 17 százaléka szerint pedig az ellenõrzés hatékonyságának növelése lenne a megoldás.
A vállalkozások saját mûködésük során a legnagyobb tehernek a túl gyakran változó, és emiatt kiszámíthatatlannak tartott adórendszert érzik. A válaszadók 63 százaléka volt ezen a véleményen, 21 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy leginkább a tõlük elvárt nagy mértékû adminisztráció nehezíti meg a mûködésüket. Az adóteher mértékét, mint mûködést nehezítõ tényezõt mindössze 4 százalék jelölte meg.
Kövesdy Attila kiemelte: az adótervezést tekintve a megkérdezett cégek igen tudatosak, 58 százalékuk már meg is vizsgálta a lehetõségeit. A válaszadók további 30 százaléka tisztában van ugyan az adótervezési lehetõségekkel, erõforrás hiányában viszont még nem tudta alaposabban felmérni azokat. Mindössze 12 százalék jelezte, hogy bár foglalkozott a témával, cégénél nem lát rá lehetõséget.
A vállalatok felkészültségét mutatja, hogy 57 százalékuk már megvizsgálta az igénybe vehetõ adókedvezmények, illetve vissza nem térítendõ támogatások körét, bár csupán 31 százalékuk tud élni is ezekkel, míg további tíz százalék még csak most tervezi, hogy feltérképezi a lehetséges kedvezményeket.
A kedvezmények megítélése során a beruházási adókedvezmények igénybe vételét a válaszadók nagy része (61 százalék) "inkább bonyolultnak", további 24 százalékuk pedig "nagyon bonyolultnak" tartotta.
A vállalatok többsége (61 százalék) vélekedett úgy, hogy a transzferár-dokumentációt érintõ kérdésekben várhatóan külsõ szakértõk segítségére is szüksége lesz idén, míg az áfa-kérdések kezelésében a válaszok alapján a vállalatok mintegy ötöde szorul majd külsõ támogatásra.
A transzferárak terén érezhetõ óvatosság összefügg azzal, hogy az APEH az utóbbi években jóval szigorúbb és részletesebb ellenõrzéseket hajt végre ezen a területen, mint korábban, és a kapcsolt ügyletekre vonatkozó dokumentáció formai, vagy tartalmi hiányosságai esetén komoly - szerzõdésenként akár 2 millió forintos - bírságot is alkalmazhat a mulasztókkal szemben - véli Veszprémi István, a Deloitte adópartnere.
A felmérés több mint félszáz hazai nagyvállalat, illetve Magyarországon is aktív multinacionális társaság közel 100 vezetõ képviselõjének - pénzügyi vezetõk, adózási és számviteli vezetõk, fõkönyvelõk - válaszai alapján készült.
***
A KÖNYVELÕI FELELÕSSÉG KÉZIKÖNYVE + CD
Az I. Fejezet szól a könyvelési szerzõdésrõl – amelyben felvázoljuk azokat a jogi technikákat, amelyeket mindenképpen javasolunk beépíteni az ügyféllel megkötött könyvelési szerzõdésbe. Ezeket könyvünk, és annak CD melléklete részletesen tartalmazza.Könyvünk II. Fejezete az adótörvények rejtett csapdáival, és a könyvelõi munka során elkövethetõ tipikus hibalehetõségekkel foglalkozik. Tanulságos olvasmány ez könyvelõknek – egy könyvelõirodai vezetõ tollából. A III. Fejezetet a könyvelõi kártérítési felelõsségnek szenteltük, amelybõl egyáltalán megismerheti, hogy melyek a téma lényeges kérdései, érveket, tippeket kaphat ilyen élethelyzetekre. Könyvünk értékes részét képezi az a 20 esettanulmány, amelyek könyvelõi kártérítési jogeseteket dolgoznak fel. A könyvelõ irodák felelõsségi kérdései mellett részletesen foglalkozunk a munkaviszonyban, alkalmazottként foglalkoztatott könyvelõk, fõkönyvelõk, gazdasági igazgatók kártérítési felelõsségével is. Könyvünk IV. Fejezete pedig – egyfajta válaszként, megoldásként a könyvelõi kártérítési felelõsség által felvetett kérdésekre – tartalmazza a könyvelõ iroda Általános Szerzõdési Feltételeit, továbbá Szervezeti és Mûködési Szabályzatát, felhasználható iratminta formájában. Ezeket megnyitható word dokumentumként – további iratmintákkal együtt – a könyvünk Függelékét képezõ CD is tartalmazza.
A könyvelõi felelõsség kézikönyve. Szerzõ: Dr. Szabó Tibor, Regõs Gábor
Kiadó: Adónet.hu Zrt. 2009
Terjedelem: 328 oldal + CD
Ára: 9.900,-Ft + 660,-Ft postaköltség - Önadózó újság elõfizetõknek 20% kedvezménnyel 7.920,-Ft + postaköltség
Megrendelés: info@onadozo.hu
Önadózó újság elõfizetés: info@onadozo.hu
Személyesen megvásárolható: Önadózó Ügyfélszolgálat, 1085 Budapest, József körút 53. Tel: 06 1 267 5010
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja