MKOE a NYENYI meghosszabbítása ellen

ART

Nyomtatás
Forrás: MTI

Az MKOE Elnöksége kéri az Országgyûlést, hogy ne engedjen a bürokrácia szorításának és írja elõ az ONYF számára, hogy találja meg a következõ fél évben az adóhatósági adatszolgáltatás informatikai úton történõ átemelését, hogy ezzel a magyar gazdaságot végleges felszabadítsa a múltat jelentõ NYENYI adminisztrációs terhe alól!

A világ legbonyolultabb, legrészletesebb havi alapú adó- és járulékbevallása sem elég. Lehet, hogy a túl sok és a túl részletes adat zavarja a hivatalokat?

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság (ONYF) visszavágott a munkáltatók által nagy nehezen elért eredménnyel szemben. Hiába sikerült dönteni végre arról, hogy a NYENYI-t hagyják végre megszûnni, még mindig lehet úgy érvelni, hogy az ONYF számára nem lehetséges kellõ "adatbiztonságú" adatszolgáltatást elérni. A ONYF adatai szerint 784 ezer foglalkoztató teljesített NYENYI adatszolgáltatást 2009-re vonatkozóan, közel 4 és félmillió biztosítottról. Ha minden foglalkoztató évente átlagosan csak 40 ezer forintot költ a NYENYI elõállítására, tárolására, továbbítására és megõrzésére, akkor a munkaadók számára az adatszolgáltatás kb. 40 milliárd forintba kerül, ami egy inproduktív, a magyar gazdaságot hátráltató adminisztrációs költség. Az adóhivatalnál rendelkezésre álló adatok ennek a költségnek a töredékéért is átadhatóak lennének az ONYF számára.

Az MKOE Elnöksége kéri az Országgyûlést, hogy ne engedjen a bürokrácia szorításának és írja elõ az ONYF számára, hogy találja meg a következõ fél évben az adóhatósági adatszolgáltatás informatikai úton történõ átemelését, hogy ezzel a magyar gazdaságot végleges felszabadítsa a múltat jelentõ NYENYI adminisztrációs terhe alól!

Kiadó: Magyar Könyvelõk Országos Egyesülete


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra