NAV: előtérbe kerültek a digitális kommunikációs csatornák

Forrás: MTI

A NAV ügyfélszolgálati statisztikái azt mutatják, hogy az adózók egyre nagyobb számban kezdték el használni a NAV elektronikus megoldásait.

Az idén hétszázezerrel többen intézték adóügyeiket az ügyfélkapun, és nagyjából ugyanennyivel csökkent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal(NAV) ügyfélszolgálatain személyesen megjelenő ügyfelek száma - közölte a hatóság.

Kiemelték, a koronavírus-járvány miatt előtérbe kerültek a biztonságosabb, digitális kommunikációs csatornák.

A tájékoztatás szerint a NAV ügyfélszolgálati statisztikái azt mutatják, hogy az adózók egyre nagyobb számban kezdték el használni a NAV elektronikus megoldásait. A hivatal munkatársai az első hét hónapban csaknem négymillió adózóval léptek kapcsolatba az ügyfélkapun keresztül, és egymilliónál is több ügyfélnek segítettek telefonon vagy e-mailben.

Júliusig az ügyfélszolgálatokat, kirendeltségeket és NAV-ablakokat személyesen felkeresők száma 1,6 millióról 950 ezerre csökkent. Ezzel párhuzamosan 700 ezerrel többen intézték adóügyeiket az ügyfélkapun keresztül, mint az előző évben. Több mint 863 ezerszer csörrent meg a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható NAV Infóvonal, ahol adó- és vámügyeket érintő kérdéseikre választ, egyes informatikai problémáikra pedig megoldást kaphattak az érdeklődők. E-mailben a tavalyihoz képest kétszer annyian, azaz több mint 50 ezren kértek segítséget adózási ügyekben - írják a közleményben.

A NAV-nál már jó ideje szinte minden elektronikusan is intézhető, ehhez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás) és KÜNY tárhelyre van szükségük. Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy biztonságos, jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között - közölték.

Felhívták a figyelmet arra, hogy az ügyfélkapu mellett szintén kényelmes, gyors ügyintézési lehetőség az Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer (06-80/20-21-22) használata. A telefonos ügyintézéshez mindössze egy előzetesen igényelt ügyfél-azonosítószám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. További előnye, hogy így a NAV munkatársa közvetlenül segíthet az ügyfeleknek személyes találkozás nélkül is.

FIZESSEN ELŐ 2025-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!

Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek!  Velünk 2025-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2025 Cafetéria szabályzat 2025 Pénzmosás elleni szabályzat csomag GDPR Segédlet, Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó WebáruhgázbanElőfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/ 


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra