Októbertõl mûködnek az APEH megyei igazgatóságai
Október elsejétõl mûködnek az Adó- és Pénzügyi Ellenõrzési Hivatal (APEH) megyei igazgatóságai, amelyek az adózók közelében, helyi szinten látják el az adózással összefüggõ napi feladatokat
___________________________________________
ÖNADÓZÓ elõfizetéssel - lépéselõnyben az adózásban!
Önadózó - az adózók lapja. Adó, tb. számvitel a gyakorlatban havonta 64 nyomtatott oldalon. Megjelenik minden hónap elsõ napján. Hétezer könyvelõ irodának, vállalkozásnak és intézménynek szolgáltatunk havonta, 10 ezren olvassák rendszeresen heti hírlevelünket. Elõfizetési díj 2010. 10-12. hónapra 4.410,-Ft. (1.470,-Ft/hó) Elõfizetõknek 20% szakkönyv vásárlási kedvezmény, ingyenes e-könyvek, e-Önadózó. Ügyfélszolgálat 1085 Budapest, József körút 53. Tel: 267 5010.
Elõfizetés: info@onadozo.hu
___________________________________________
Októbertõl mûködnek az APEH megyei igazgatóságai
Ezzel létrejön a központi hivatalból, a regionális fõigazgatóságokból és a megyei igazgatóságokból álló háromszintû adóhatóság. Az APEH közlése szerint a szervezeti változtatás nem jár semmilyen hátránnyal az ügyfelekre nézve, és "az APEH személyi állományában meglévõ értékek sem sérülnek".
A változtatás fontos alapelve volt, hangsúlyozza a közlemény, hogy a hivatal a Vám- és Pénzügyõrséggel megvalósuló integráció után is hatékonyan szolgálja az adózókat.
Az adó-, jövedelem- és illetõségigazolásokat a korábbi gyakorlathoz hasonlóan az adózó kérelmére bármelyik megyei igazgatóság kiadhatja, de az illetékügyekben kizárólag az eljáró hatósághoz lehet fordulni.
Az APEH központi hivatala a továbbiakban elvi, szakmai irányító munkát végez, míg a regionális fõigazgatóságok ellátják a megyei igazgatóságok szakmai-törvényességi felügyeletét, összehangolják és szabályozzák azok munkáját. A regionális fõigazgatóságok látják el a másodfokú jogorvoslati feladatokat is.
A kormány szeptember 24-én alkotott rendeletet az APEH átalakításáról, ami a háromszintû adóhatóság bevezetését és egyéb változtatásokat tartalmaz. A regionális igazgatóságok fõigazgatósággá alakulnak élükön fõigazgatóval. Október elsején létrejönnek az APEH különös hatáskörrel rendelkezõ szervei: Kiemelt Ügyek és Adózók Fõigazgatósága, amely a Kiemelt Adózok Igazgatósága és a Kiemelt Ügyek Igazgatósága útján látja el feladatát - a Magyar Közlöny legutóbbi számában megjelent rendeletmódosítás szerint.
A Kiemelt Ügyek Igazgatósága folytathatja le az APEH elnöke által elrendelt központosított ellenõrzéseket. Ez az igazgatóság az APEH elnökének utasítására vizsgálatot folytathat le honvédelmi vagy nemzetbiztonsági érdekek által indokolt esetben a Magyar Honvédséggel, illetõleg a nemzetbiztonsági szolgálatokkal szerzõdéses kapcsolatban állt vagy álló adózóknál is. Ugyancsak a Kiemelt Ügyek Igazgatósága vizsgálhatja az APEH Központi Hivatala és a területi szervek, az APEH Oktatási Intézete Informatikai Intézete adóügyeit.
***
A KÖNYVELÕI FELELÕSSÉG KÉZIKÖNYVE + CD
Az I. Fejezet szól a könyvelési szerzõdésrõl – amelyben felvázoljuk azokat a jogi technikákat, amelyeket mindenképpen javasolunk beépíteni az ügyféllel megkötött könyvelési szerzõdésbe. Ezeket könyvünk, és annak CD melléklete részletesen tartalmazza.Könyvünk II. Fejezete az adótörvények rejtett csapdáival, és a könyvelõi munka során elkövethetõ tipikus hibalehetõségekkel foglalkozik. Tanulságos olvasmány ez könyvelõknek – egy könyvelõirodai vezetõ tollából. A III. Fejezetet a könyvelõi kártérítési felelõsségnek szenteltük, amelybõl egyáltalán megismerheti, hogy melyek a téma lényeges kérdései, érveket, tippeket kaphat ilyen élethelyzetekre. Könyvünk értékes részét képezi az a 20 esettanulmány, amelyek könyvelõi kártérítési jogeseteket dolgoznak fel. A könyvelõ irodák felelõsségi kérdései mellett részletesen foglalkozunk a munkaviszonyban, alkalmazottként foglalkoztatott könyvelõk, fõkönyvelõk, gazdasági igazgatók kártérítési felelõsségével is. Könyvünk IV. Fejezete pedig – egyfajta válaszként, megoldásként a könyvelõi kártérítési felelõsség által felvetett kérdésekre – tartalmazza a könyvelõ iroda Általános Szerzõdési Feltételeit, továbbá Szervezeti és Mûködési Szabályzatát, felhasználható iratminta formájában. Ezeket megnyitható word dokumentumként – további iratmintákkal együtt – a könyvünk Függelékét képezõ CD is tartalmazza.
A könyvelõi felelõsség kézikönyve. Szerzõ: Dr. Szabó Tibor, Regõs Gábor
Kiadó: Adónet.hu Zrt. 2009
Terjedelem: 328 oldal + CD
Ára: 9.900,-Ft + 740,-Ft postaköltség - Önadózó újság elõfizetõknek 20% kedvezménnyel 7.920,-Ft + postaköltség
Megrendelés: info@onadozo.hu
Önadózó újság elõfizetés: info@onadozo.hu
Személyesen megvásárolható: Önadózó Ügyfélszolgálat, 1085 Budapest, József körút 53. Tel: 06 1 267 5010
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja