PSZÁF körlevelél a bankkártyákról

ART

Nyomtatás
Forrás: MTI

A nem egységes, a fogyasztók érdekeit nem minden tekintetben figyelembe vevõ intézményi gyakorlat miatt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) elnöke vezetõi körlevélben foglalta össze a bankkártya-szolgáltatók számára, hogy a váratlan helyzetekben mit vár el tõlük.

_____________________________________

Kérjen ingyenes Önadózó bemutató számot!

Az Önadózó újság egy korábbi számának megküldésével Ön betekintést nyerhet abba a mûhelymunkába, amellyel havonta többezer vállalkozás, intézmény és tanácsadó részére nyújtunk segítséget, szakmai információkat, megoldásokat adókötelezettségeik szakszerû teljesítéséhez. Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb - Számvitel - Munkaügy a gyakorlatban, havonta 64 oldalon. A megadott postacimre megküldjük, jelezze e-mailben: info@onadozo.hu

__________________________________________

A PSZÁF vezetõi körlevelet tett közzé a bankkártyákkal kapcsolatban

A felügyelet a honlapján közzétett vezetõi körlevél szerint a bankkártya termékek és szolgáltatások esetén is elengedhetetlennek tartja a fogyasztók érdekeit figyelembe vevõ gyakorlatok kialakítását és azok fenntartását.

A PSZÁF elnöke többek között elvárja, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók biztosítsák a segélykérõ telefonvonal 0-tól 24 óráig történõ folyamatos elérhetõségét annak érdekében, hogy az ATM berendezésnél tapasztalt rendellenesség, illetve a kártya elvesztése, ellopása, továbbá egyéb, a bankkártyával történõ visszaélés esetén a fogyasztó azonnal intézkedni tudjon bankkártyája letiltásáról.

Kiemelten fontosnak tartja azt is, hogy a bankkártyával kapcsolatos segélykérõ telefonhívásokat is minden esetben rögzítsék. Az ATM berendezésen pedig jól olvashatóan, jól látható helyen fel kell tüntetni, hogy az automatánál tapasztalt rendellenesség, hiba, illetve a bankkártya letiltása esetén milyen segélykérõ telefonszámot hívhat a fogyasztó.

A felügyelet fogyasztóvédelmi szempontból aggályosnak tartja, ha a pénzforgalmi szolgáltató aktuális promóciós ajánlatához kapcsolódó reklámszöveg a telefonos ügyfélszolgálat menüpontjait megelõzõen hallható. Azt tartja kívánatosnak, hogy a megfelelõ menüpont kiválasztása, illetve az ügyintézõ bejelentkezése elõtt ne kelljen a fogyasztónak a reklámszöveget végighallgatnia, illetve egyértelmûen hozzák a tudomására, hogy melyik gomb megnyomásával szakítható meg a reklámszöveg meghallgatása, és tárcsázható a kívánt menüpont.

A PSZÁF elvárja azt is, hogy a bankkártya letiltásával kapcsolatos ügyintézési lehetõség vagy a menüsor elején szerepeljen, vagy a tájékoztatás kezdetén hangozzon el, hogy a legrövidebb idõn belül le lehessen tiltani a bankkártyát.

Kívánatosnak tartja azt is, hogy a bankkártyával kapcsolatos fogyasztói panaszokat és reklamációkat a lehetõ legrövidebb idõn belül feldolgozza a pénzforgalmi szolgáltató, a törvény által biztosított 30 napot maximális válaszadási határidõnek tekintve.

A felügyelet elvárja továbbá, hogy a pénzforgalmi szolgáltató térítse meg a fogyasztó összes igazolt költségét és kárát azokban az esetekben, amikor az ATM berendezés a pénzforgalmi szolgáltató felelõsségi körébe tartozó okokból eredõen elnyeli a bankkártyát vagy nem adja ki a felvenni kívánt összeget, de a fogyasztó folyószámlájának egyenlegét megterheli. Ilyennek tekinthetõ többek között a kártya letiltási díja, a pótkártya elõállítási díja, a kártya letiltásával kapcsolatos intézkedés szükséges költségei (telefonköltség, utazási költség).

A PSZÁF szorgalmazza, hogy a pénzforgalmi szolgáltató a bankkártya ATM berendezés általi elnyelése, illetve egyéb váratlan helyzet esetén nyújtson lehetõséget a fogyasztónak a bankkártya díjmentes, átmeneti zárolására, blokkolására, azaz annak ideiglenes letiltására, és a letiltás késõbbi feloldására.

Megfontolásra ajánlja a felügyelet annak a néhány szolgáltató által már alkalmazott gyakorlatnak az átvételét is, amely szerint a bankkártya eltulajdonítása esetén a letiltási díj egy meghatározott részét visszatérítik a károsultnak, amennyiben a rendõrségi feljelentés másolatát elõre meghatározott határidõn belül benyújtja a pénzforgalmi szolgáltatónak.

Hasonlóképpen megfontolásra ajánlja a felügyelet annak a néhány szolgáltató által már ugyancsak követett gyakorlatnak az alkalmazását is, amely szerint a bankbiztonsági intézkedések részeként figyelik a bankkártyákkal végzett kiemelkedõen magas, rendkívüli összegû, szokatlan (külföldi) helyszínen végrehajtott tranzakciókat, és errõl értesítik a bankkártya tulajdonosát - derül ki a vezetõi körlevélbõl.

***

A cégmenedzselés kézikönyve

Ez a könyv nem elvont magasságokba vezeti az olvasót, hanem ismerõs terepre, a saját cégébe invitálja vissza: e könyvben egy speciálisan magyar cégbemutatót tartunk a cégtulajdonosnak a saját cégérõl. Rendre visszatérõen arra késztetjük, hogy õ a saját cégére vonatkoztassa az ideális kkv-ról felvázolt prezentációnkat. A cégmenedzselés kézikönyve - átfogja a cégvezetés összes területét - a szervezéstõl, vezetéstõl, munkaügyeken, a marketingen át az adózásig, rálátást ad a könyvelésre is. Kiadó: Adónet.hu Zrt. 2011. Terjedelem: 735. oldal.  Ára: 9.900,-Ft - de most 20%  kedvezménnyel: 7.350,-Ft + 820,-Ft postaköltségel itt:  info@cegmenedzseles.hu


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra