Számla nyomtatvány változások

ART

Nyomtatás
Forrás: www.apeh.hu

Július 1-tõl változások a nyomdai elõállítású nyugta, számla nyomtatványokkal kapcsolatban.

Július 1-tõl megszûnik a 2007. január 1. elõtt legyártott nyugta és számla nyomtatványok forgalmazhatósága; azok csak 2007. december 31-ig használhatók fel. A 2007. január 1-jét megelõzõen elõállított és nyilvántartásba vett nyomtatványokat a felhasználóknak 2007. december 31. napjával le kell zárni. A fel nem használt bizonylatokat az elõállítóknak, az értékesítõknek és a felhasználóknak - utólag is ellenõrizhetõ módon, bizonylattal alátámasztottan, a rájuk vonatkozó selejtezési szabályoknak megfelelõen - 2008. január 31-ig kell selejtezni.

A változást az év elején hatályba lépett pénzügyminisztériumi rendelet [25/2006. (X. 27.)] írja elõ. E szerint a számla, egyszerûsített számla és nyugta adóigazgatási azonosítása valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazása kizárólag az állami adóhatóság által a nyomtatvány elõállítója részére kijelölt sorszámtartományba illeszkedõ nyomtatott sorszám alkalmazásával, annak egyszeri felhasználásával állítható elõ. A sorszámtartományt az adózó írásos kérelmére az APEH jelöli ki. Az APEH a nyomtatvány-elõállítók részére kijelölt sorszámtartományokat honlapján rendszeresen, nyomtatvány-elõállítónként, bizonylat-fajtánként, idõszakonkénti bontásban közzéteszi.

Ha valaki 2007. június 30. után vásárol olyan nyugtát, vagy számlát, amelyet 2007. január 1-jét megelõzõen állítottak elõ, azon túl, hogy megsérti a PM rendelet elõírásait, az a bizonylat már nem minõsül adóigazgatási azonosításra alkalmasnak, így szabályos bizonylatként nem használható fel. Az idei évben megvásárolt nyomtatványok esetében a nyomtatványt beszerzõ adózó az errõl szóló számlából tudhatja meg, hogy a nyomtatványt mikor állították elõ.
A PM rendelet szerint ugyanis 2007 elsõ félévében a nyomtatványértékesítésrõl kiállított számlán a forgalmazó köteles volt feltüntetni a bizonylat elõállításának idejét (év) is.

Bizonyos eseteket azonban nem érint a július 1-jével hatályba lépõ változás. Azaz nem kell az APEH-tól sorszámtartományt kérni az elsõsorban szolgáltatás igénybevételére feljogosító jegyek, belépõk elõállításához, ha azon elõre nyomtatottan szerepelnek a kibocsátó adatai, még akkor sem, ha egyébként tartalmuk alapján alkalmasak a kézzel kiállított nyugta funkciójának betöltésére is. Ugyancsak mentesül a változás alól a vizitdíj, kórházi napidíj nyomtatványok elõállítása, mivel ezek nem tartoznak az Áfa törvény tárgyi hatálya alá esõ szolgáltatások közé. Nem érinti a változás azokat a nyomtatványokat sem, amelyeket a felhasználó (jogszabályi elõírás vagy saját döntése alapján) szigorú számadás alá von (pl. CMR fuvarokmány, szállítólevél, felvásárlási jegy, belsõ bizonylatok stb.). Természetesen ezeket a nyomtatványokat is el kell látni sorszámmal, de ezt nem az APEH jelöli ki, így pl. ezen nyomtatványokról nem kell a nyomtatványforgalmazóknak az APEH felé adatot sem szolgáltatnia.

A változásokkal kapcsolatos részletes információk elérhetõek az APEH honlapján.

Forrás: www.apeh.hu


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra