Szerények a SZÉP-kártya eddigi eredményei

ART

Nyomtatás
Forrás: MTI

Rendkívül szerények a Széchenyi Pihenõkártya (SZÉP) értékesítésének beindítása óta eltelt két hónap eredményei a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) szakmai álláspontja szerint.

_____________________________________

Kérjen ingyenes Önadózó bemutató számot!

Az Önadózó újság egy korábbi számának megküldésével Ön betekintést nyerhet abba a mûhelymunkába, amellyel havonta többezer vállalkozás, intézmény és tanácsadó részére nyújtunk segítséget, szakmai információkat, megoldásokat adókötelezettségeik szakszerû teljesítéséhez. Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb - Számvitel - Munkaügy a gyakorlatban, havonta 64 oldalon. A megadott postacimre megküldjük, jelezze e-mailben: info@onadozo.hu

__________________________________________

Szerények a SZÉP-kártya eddigi eredményei

A szövetség közleményében emlékeztet arra, hogy az OTP augusztus végi sajtótájékoztatóján azt közölte: az OTP Széchenyi Pihenõkártya (SZÉP) alig két hónapos mûködése alatt több mint 600 elfogadóhellyel kötöttek partneri szerzõdést, eddig több mint 100 munkáltató hozzávetõleg 700 kártyát osztott ki a dolgozók között.

"Véleményünk szerint ezek az eredmények rendkívül szerények" - fogalmazott állásfoglalásában az MSZÉSZ.  A hazai idegenforgalom szolgáltatói, és így különösen a kereskedelmi szálláshelyek - közöttük a szállodák - üzemeltetõi számára ezek a hírek azért nyugtalanítóak, mert az elmúlt években a hazai vendégek forgalma rendkívül dinamikusan nõtt, ami alapvetõen az üdülési csekk fokozatosan erõsödõ népszerûségének, elterjedésének volt köszönhetõ - írta a szövetség.

Hozzáteszik: az érdekeltek körében köztudott, hogy az üdülési csekk forgalmazása, kedvezményes adózása 2011. szeptember 30-val megszûnik, ennek - a szövetség szerint - várhatóan az lesz a következménye, hogy a munkáltatók kivezetik azt a munkavállalóik számára nyújtott cafeteria eszközök sorából. A SZÉP kártya bevezetése már elkezdõdött, de az elõzetes várakozásoknál lassabban, és a bevezetést elõsegítõ szükséges marketing támogatás nélkül.

A kereskedelmi szálláshelyek üzemeltetõi attól tartanak, hogy az üdülési csekk túl korai kivezetése, és az azt felváltó SZÉP-kártya az adatok szerinti lassú elterjedése negatívan hat - a 2008-2010 közötti pénzügyi és gazdasági válság miatt - egyébként is súlyos forgalmi visszaesés következményeivel szembesülõ turizmusra.

A KSH adatai szerint 2004-ben a kereskedelmi szálláshelyeken  eltöltött összes 19,7 millió vendégéjszakának 45,3 százalékát, 2008-ban - a gazdasági válság elsõ évében - az összesen 19,8 millió vendégéjszakának már 49,9 százalékát töltötték el hazai vendégek, azaz 2008-ban már minden második vendég belföldi volt. A szövetség szerint ebben meghatározó szerepe volt az üdülési csekk folyamatosan emelkedõ népszerûségének.

Az üdülési csekk forgalomból 2010. január-júliusban a kereskedelmi szálláshelyeken jelentkezõ 13,7 milliárd forint árbevétel - annak megadóztatása, a belföldi kereslet várttól eltérõ alakulása miatt - 2011 hasonló idõszakában 6,6 százalékkal 12,8 milliárd forintra, a szállodákban 8 milliárd forintról 15 százalékkal 6,8 milliárd forintra esett vissza. Ugyanebben az idõszakban az üdülési csekk értékesítés 38 milliárd forintról 30 százalékkal 26,7 milliárd forintra csökkent.

Ugyanakkor a hazai szállodák 2011. elsõ félévi 52,334 milliárd forint szobaárbevétele lényegében a 2007. elsõ félévi  52,159 milliárd forintnak felel meg, azaz - az azóta bekövetkezett kapacitásbõvülés, s a magasabb minõségû szállodák arányának növekedése ellenére - az 5 évvel korábbi szinten van.

"Ebben a helyzetben különösen nagy fontossága van a belföldi kereslet ösztönzésének, a hazai üdülés erõteljesebb promotálásának, ezért szükség van az ezt támogató eszközökre" - véli az MSZÉSZ.

A szövetség álláspontja szerint jelen helyzetben - mikor a kereskedelmi szálláshelyek, s közöttük a szállodák rendkívüli gazdasági, pénzügyi nehézségekkel szembesülnek - érdemes lenne megfontolni, miként lehetne gyorsítani a SZÉP-kártyák bevezetését, népszerûsítését, amelyek különösen a közelgõ gyenge forgalmú téli idõszakban és fõleg a vidéki szállodák esetében azok túlélésében meghatározó szerepet játszhatnak. "Okvetlenül fontosnak tartanánk, ha a SZÉP-kártya elterjedéséig - véleményünk szerint - legalább 2012. december 31-ig - megmaradna az üdülési csekkek adókedvezménye is, azaz a két cafeteria eszköz együttesen szolgálná a turizmusunk számára elengedhetetlen belföldi kereslet fejlõdését" - áll az MSZÉSZ állásfoglalásában.

***

A cégmenedzselés kézikönyve

Ez a könyv nem elvont magasságokba vezeti az olvasót, hanem ismerõs terepre, a saját cégébe invitálja vissza: e könyvben egy speciálisan magyar cégbemutatót tartunk a cégtulajdonosnak a saját cégérõl. Rendre visszatérõen arra késztetjük, hogy õ a saját cégére vonatkoztassa az ideális kkv-ról felvázolt prezentációnkat. A cégmenedzselés kézikönyve - átfogja a cégvezetés összes területét - a szervezéstõl, vezetéstõl, munkaügyeken, a marketingen át az adózásig, rálátást ad a könyvelésre is. Kiadó: Adónet.hu Zrt. 2011. Terjedelem: 735. oldal.  Ára: 9.900,-Ft - de most 20%  kedvezménnyel: 7.350,-Ft + 820,-Ft postaköltségel itt:  info@cegmenedzseles.hu


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra