Tovább kell fejleszteni a klasztereket

ART

Nyomtatás
Forrás: MTI

Szabályozni kellene a vállalkozói hálózatokon (klasztereken) belüli együttmûködés követelményeit, mivel így érhetõ el, hogy egyre több hálózat nyerje el az akkreditált innovációs klaszter címet, és hogy a vállalkozások sikeresen jelenjenek meg a külpiacokon - közölte a Széchenyi Tõkealap-kezelõ Zrt. csütörtökön.

_____________________________________

Kérjen ingyenes Önadózó bemutató számot!

Az Önadózó újság egy korábbi számának megküldésével Ön betekintést nyerhet abba a mûhelymunkába, amellyel havonta többezer vállalkozás, intézmény és tanácsadó részére nyújtunk segítséget, szakmai információkat, megoldásokat adókötelezettségeik szakszerû teljesítéséhez. Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb - Számvitel - Munkaügy a gyakorlatban, havonta 64 oldalon. A megadott postacimre megküldjük, jelezze e-mailben: info@onadozo.hu

__________________________________________

Tovább kell fejleszteni a klaszterek mûködési feltételeit

A tõkealap-kezelõ szerint a legjobb mérce arra, hogy életképes-e egy klaszter, többek között az, hogy tagjai szerepet vállalnak-e a klaszter-menedzsment finanszírozásában.

"Attól persze még távol vagyunk, hogy egy mûködõ szervezeti együttmûködés támogatástól mentes, piaci elõnyökre épülõ önfenntartásáról beszéljünk" - idézi a közlemény Csuhaj V. Imrét, a Széchenyi Tõkealap-kezelõ Zrt. elnök-vezérigazgatóját.

A klaszter hatékonysága nagyban függ a vállalati hálózatot irányító-szervezõ klaszter-menedzsmenttõl, csakhogy az amúgy is tõkehiánnyal küzdõ tagvállalatok többnyire nem fizetnek akkora tagdíjat, - hiába kellene kötelezõvé tenni minden klaszternél - amely elegendõ lenne egy ütõképes menedzsment-szervezet felállításához. Holott a külön-külön gyenge, de együtt erõt képviselõ vállalkozások csak akkor várhatják el a klaszter-menedzsmenttõl a közös innovációt segítõ és a klasztert a nemzetközi porondon is láthatóvá tevõ szolgáltatásokat, ha azt meg is fizetik - vélekedett az elnök-vezérigazgató.

A társaság hangsúlyozza: a bizonytalan jövõképû, csupán a pályázati lehetõségek miatt alakuló vállalkozói hálózatokat kiszûrheti, a kellõ erõvel rendelkezõket pedig továbblendítheti a megfelelõ szabályozási, mûködési feltételek továbbfejlesztése, valamint a klaszterek szervezésére preferált ágazatok kijelölése.

A Tõkealap-kezelõ Zrt. szakemberei szerint szükség lesz a klaszter menedzsment szervezetek megfelelõ definiálására is, mert jelenleg az egyesülési forma kényszer, anélkül nem szedhetnének kötelezõ tagdíjat. Amennyiben a klaszter-tagoknak tulajdonrésze, jogi felelõssége lesz a menedzsment szervezetekben, megelõzhetõ az, hogy az uniós forrásokból táplált pályázat sikertelensége esetén következmények nélkül lépjenek ki a létrehozott klaszterbõl.

A vállalkozói hálózatokat és a gazdasági együttmûködést fejlesztõ Pólus Program mintegy 1,5 milliárd euró uniós forrással támogatta a klaszterek kialakulását és fejlõdését - emlékeztet a társaság. A keretbõl 2011 nyaráig 100 együttmûködési kezdeményezés jutott pénzhez, és közülük 15-en kapták meg az akkreditációs bizonyítványt. Velük együtt összesen 25 klaszter felelt meg a MAG Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. akkreditációs szempontjainak.

E szempontok között a legnagyobb súlya a klaszter foglalkoztatottságra gyakorolt hatásának, a klaszterbe tartozó kis- és középvállalkozások üzleti kilátásai javításának és az exportpotenciál emelésének van. Az akkreditált innovációs klaszterek tagjai csaknem 84 ezer fõt foglalkoztatnak és 728 vállalkozást, ebbõl 554 kis- és középvállalkozást fognak át, s a magyar bruttó hazai termék (GDP) több mint 10 százalékát adják.

A Magyarországon bejelentett és támogatást kapott klaszterek csaknem fele az energia és a gépipar, ezen belül az autógyártás, továbbá az informatika és a távközlés, valamint a környezetvédelmi ipar területén szervezõdött, ezen felül pályázati pénzt nyert jó pár, az üzleti szolgáltatások, a turizmus, az építõipar, a logisztika, az egészségügy és az oktatás terén szervezõdött klaszter is.

***

A cégmenedzselés kézikönyve

Ez a könyv nem elvont magasságokba vezeti az olvasót, hanem ismerõs terepre, a saját cégébe invitálja vissza: e könyvben egy speciálisan magyar cégbemutatót tartunk a cégtulajdonosnak a saját cégérõl. Rendre visszatérõen arra késztetjük, hogy õ a saját cégére vonatkoztassa az ideális kkv-ról felvázolt prezentációnkat. A cégmenedzselés kézikönyve - átfogja a cégvezetés összes területét - a szervezéstõl, vezetéstõl, munkaügyeken, a marketingen át az adózásig, rálátást ad a könyvelésre is. Kiadó: Adónet.hu Zrt. 2011. Terjedelem: 735. oldal.  Ára: 9.900,-Ft - de most 20%  kedvezménnyel: 7.350,-Ft + 820,-Ft postaköltségel itt:  info@cegmenedzseles.hu


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra