Transzferár-nyilvántartás minták CD -az Önadózótól
A CD az önkormányzati tulajdonú cégek transzferár-nyilvántartás készítési problémáira nyújt megoldást, azzal, hogy a leggyakrabban felmerülõ ügyletekre vonatkozóan tartalmaz percek alatt adaptálható mintákat, amelyek magukban foglalják a jogszabályokban elõírt összes kötelezõ tartalmi elemet.
_____________________________________
Kérjen ingyenes Önadózó bemutató számot!
Az Önadózó újság egy korábbi számának megküldésével Ön betekintést nyerhet abba a mûhelymunkába, amellyel havonta többezer vállalkozás, intézmény és tanácsadó részére nyújtunk segítséget, szakmai információkat, megoldásokat adókötelezettségeik szakszerû teljesítéséhez. Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb - Számvitel - Munkaügy a gyakorlatban, havonta 64 oldalon. A megadott postacimre megküldjük, jelezze e-mailben: info@onadozo.hu
__________________________________________
Transzferár-nyilvántartás minták CD -az Önadózótól
A társasági adó törvény kimondja, hogy az adóév utolsó napján kisvállalkozásnak nem mi-nõsülõ gazdasági társaság – kivéve azt, amelyikben az állam rendelkezik többségi befolyással – köteles a bevallás benyújtásáig transzferár-nyilvántartását elkészíteni. Tekintettel arra, hogy a helyi önkormányzat az államtól elkülönülõ jogi személy, a fenti, közbeékelt félmondat alap-ján az önkormányzati tulajdonú cégek nem mentesülnek a dokumentációs kötelezettség alól.
És mi van a kisvállalkozásokkal?
A fenti hivatkozásból – és a 2009-ig hatályos 18/2003. PM rendeletbõl egyaránt – kiolvasható, hogy kisvállalkozások nem kötelesek transzferár-nyilvántartást készíteni. A kisvállalkozások kö-rét kijelölõ jogszabály a rájuk vonatkozó mutatószámok meghatározása után leírja, hogy „Nem minõsül KKV-nak az a vállalkozás, amelyben az állam, vagy az önkormány-zat közvetlen vagy közvetett tulajdoni részesedése – tõke vagy szavazati jog alap-ján – külön-külön vagy együttesen meghaladja a 25%-ot”
Ez alapján az önkormányzatok többségi tulajdonában álló társaságok árbevételüktõl, mérlegfõösszegüktõl és átlagos statisztikai létszámuktól függetlenül kötelesek transzferár-nyilvántartást készíteni, ha az adóévben kapcsolt vállalkozásukkal kötött szerzõdésük alapján teljesítés történt.
De „kapcsolt vállalkozás”-e az önkormányzat?
A társasági adóról szóló törvény rögzíti a kapcsolt vállalkozások körét. Kimondja, hogy kap-csolt vállalkozás
• az adózó és az a személy, amely az adózóban közvetlenül vagy közvetve többségi befolyással rendelkezik, illetve
• az adózó és más személy, ha harmadik személy közvetlenül vagy közvetve mindkettõ-jükben többségi befolyással rendelkezik.
A fentiek alapján – lévén az önkormányzat (jogi) személy – kimondható, hogy azok a vállalko-zásoknak, amelyek többségi tulajdonosa valamely önkormányzat, egymással, illetve az ön-kormányzattal megkötött szerzõdésük vonatkozásában kötelesek transzferár-nyilvántartásaikat elkészíteni.
Nincs hát menekvés?
Létezik egy kivétel, amely alapján néhány ügylet vonatkozásában mentesülhet az önkor-mányzati tulajdonú társaság a nyilvántartási kötelezettség alól: Ha az önkormányzat rende-letben rögzítette azt az árat, amelyen kapcsolt vállalkozásával szerzõdést köt, abban az esetben nem kell a vállalkozásnak a dokumentációt elkészíteni. A transzferárazás szabályait leíró PM rendelet kimondja ugyanis, hogy jogszabályban meghatározott ár alkalmazása ese-tén a nyilvántartási kötelezettség nem terheli az adózót.
Akire tehát vonatkozik - ajánljuk a legegyszerûbb és a legolcsóbb megoldást:
A CD 42 db mintát tartalmaz a 2006-2010 évekre vonatkozóan, az alábbi ügykörökben: Útépítés és útfenntartás * Zöldterület-gondozás * Köztisztasági feladatok ellátása * Temetõ üzemeltetés * Ingatlankezelés és -üzemeltetés * Hulladéklerakó bérlése és üzemeltetése * Városmarketing tevékenység * Ingatlanügynöki tevékenység.
Ára: 360.000,-Ft + Áfa - Az Önadózó újság elõfizetõinek 20% kedvezmény!
-Megrendelhetõ: info@onadozo.hu
-Kiadó: Adónet.hu Zrt.- Önadózó 2011
-Szerzõ: Kolchis Kft.
Önadózó Ügyfélszolgálat - ahova kérdésével érszrevételével, panaszával fordulhat: 1085 Budapest, József körút 53 I/8. e-mail info@onadozo.hu telefon: 06/1/2675010 - levélcím: 1450 Budapest, Pf: 132.
***
ÖNADÓZÓ újság - Segítség a szakmai munkában!
Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb. - Számvitel - Munkaügy a gyakorlatban havonta 64 nyomtatott oldalon. Megjelenik minden hónap elsõ napján. Hétezer könyvelõ irodának, vállalkozásnak és intézménynek szolgáltatunk havonta, 11 ezren olvassák rendszeresen heti hírlevelünket. Elõfizetési díj 2011. december 31-ig 1.470,-Ft/hó. Elõfizetõknek 20% szakkönyv vásárlási kedvezmény, ingyenes e-könyvek, e-Önadózó. Ügyfélszolgálat 1085 Budapest, József körút 53. Tel: 267 5010.
Elõfizetés: info@onadozo.hu
Webáruház
Szabályzatok
-
Kézikönyv vállalkozások GDPR megfelelési kötelezettségeinek teljesítéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Székhelyszolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Ingatlan-vállalkozások pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
Kamerás megfigyelés alkalmazása munkahelyen, üzletben – kézikönyv és iratminták
Bruttó ár: 12 700 Ft
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Egyszeres könyvvitel a gyakorlatban
Bruttó ár: 25 200 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 160 Ft
Postaköltség: 2 625 Ft -
Agrárgazdaságok átadása és adózása
Bruttó ár: 15 750 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 12 600 Ft
Postaköltség: 1 100 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja