A cégmenedzselés kézikönyve - a sikeres cégvezetés módszertana
Címkék: Kft, vezető tisztségviselők, cégvezetés, ügyvezető, cégmenedzselés, cégeknek
Ez a könyv nem elvont magasságokba vezeti az olvasót, hanem ismerős terepre, a saját cégébe invitálja vissza: e könyvben egy speciálisan magyar cégbemutatót tartunk a cégtulajdonosnak a saját cégéről. Rendre visszatérően arra késztetjük, hogy ő a saját cégére vonatkoztassa az ideális kkv-ról felvázolt prezentációnkat. A kiadvány 2010-es kiadású, egyes részei avultak lehetnek, ezért csökkentett áron értékesítjük.
- Formátum: Könyv (nyomdai)
- Kiadó: Adónet.hu
- Kiadás éve: 2010
- Terjedelem: 734
Ár: 5 250 Ft
Postaköltség: 2 500 Ft
- Részletes leírás
-
Magyarországon a cégek jellemzően vadon keletkeznek, lecsapnak valamilyen éppen kéznél levő piaci lehetőségre és nőnek mindaddig, amíg a tulajdonosa józan paraszti eszéből futja. Van, akinél ez évi pár millió forintos bevételnél véget ér; és van olyan is, aki közel százmilliárdos céget tudott létrehozni azon ismeretek nélkül, amelyek e könyvben megtalálhatók. Neki már kevésbé van szüksége erre a tudásra, mert a kicsiny hazai piacon elérkezett azokra a kvázi monopolhelyzetekkel tarkított területekre, ahol rosszabb szervezettséggel is működőképes tud maradni. Számára csak az jelent veszélyt, ha egy nagy külföldi cég szemet vet a piaci területére és igyekszik elorozni azt. Azért e könyv még neki is rejt teendőket.
A Kedves Olvasó – ha e könyvet megvásárolta - a cégvezetők Bibliáját tartja a kezében. Könyvünket a kis- és középvállalkozások tulajdonosainak, vezetőinek címeztük, számukra az elvégzendő vagy ellenőrizendő vezetési, szervezési, marketing, pénzügyi, munkaügyi, számviteli, adózási jogi feladatok, információk, módszerek és listák tömkelegét soroljuk az elkövetkező oldalakon. Ezek megismerése többet jelent annál, hogy az olvasónak egyszerűen bővülnek a lexikális ismeretei a cégvezetés tudományáról és gyakorlatáról. Ennél azért nagyratörőbbek vagyunk: ez a könyv az olvasó számára többmilliós kihatású receptek, tanácsok és eljárások gyűjteménye. Természetesen lehet céget vezetni e könyv nélkül is – de a szerzők álláspontja szerint ez az a könyv, amelynek minden egyes oldala - több mint ötszáz oldalon – cége nagyságrendjéhez mérhető, azzal arányos értékeket, információkat ad át az olvasójának. Meggyőződésünk szerint e könyv nélkül ezek a plusz értékek hiányozni fognak a cégből (kasszájából): vagy nem folynak be, vagy kifolynak onnan.
Ez a könyv átfogja a cégvezetői tevékenység összes meghatározó részterületét, koncentráltan tartalmazza a vezetés, szervezés, kontrolling, a munkaügyek, a marketing, a pénzügyek, az adózás, a számvitel, a jog cégvezetői feladatait. Amikor ezen szakterületeket bemutatjuk, nem arra a kérdésre adunk választ, hogy mit kell tudnia, sokkal inkább, arra hogy mit kell tennie a cégvezetőnek. Őszintén szólva, a cégvezetőnek annyi mindent kellene tudnia, hogy az már egyébként is átfoghatatlan, illetve a részletek tudására ott vannak a szakértők. Azt ellenben, hogy mit kell tennie, már nem háríthatja a szakértőkre. Ebben az értelemben e könyvből mindaz megtudható, amely Magyarországon a sikeres cégmenedzseléshez szükséges. Kiemeljük, hogy könyvünket a magyar viszonyok szülték, a leírt eszközök és módszerek a magyar valóságból indulnak ki, nem idegen mintákat követnek, a hazai terepen alkalmazva működőképesek.
E könyv központi magja a kkv-k szervezeti felépítésének, vezetési, szervezési és tervezési elveinek, a termelés- és szolgáltatás-szervezés módszereinek szisztematikus, átvehető, alkalmazható módon való bemutatása. Felvázoljuk a munkatársak kiválasztásának, kezelésének, ösztönzésének technikáit. Megadjuk e könyvben a kkv marketing alapjait is, bemutatjuk, hogyan építhető fel egy cég profi vevőszerző rendszere. Helyére tesszük az adminisztrációt – ami alatt a könyvelés, az adózás és a jog területeit értjük. Ismerjük azt a cégvezetői megközelítést, ami szükséges rossznak tekinti ezeket: a könyvelő a cég pénzén az államnak kiszámolja az adókat, a jogászok pedig csak élősködnek, mert ha mindenhol rend lenne, nem is lenne rájuk szükség. Jól tudjuk azonban, hogy ezek a feltevések soha nem valósulnak meg. Ahogy Brad Pitt mondja Joe Black szerepében (Ha eljön Joe Black) csak két dolog biztos: a halál, és az adók. De nyugodtan kiegészíthetjük ezt a joggal is: olyan rend soha sehol nem lesz, hogy jogászra ne lenne szükség. Ezen tudásunktól megbölcsülve - mi e három adminisztráló szakághoz alapvetően üzleti megközelítésben közelítünk: ha már vannak, kötelezőek, tehát szükségesek, akkor nézzük meg úgy őket, hogy milyen lehetőségekkel, előnyökkel tudnak szolgálni a cégtulajdonosok, cégvezetők számára. Ezért a könyvelésből az alapvető ismeretek mellett azt mutatjuk be a cégvezetőknek, cégtulajdonosoknak, hogy számukra mivel tud szolgálni a klasszikus számvitel. Csak az alapokat adjuk, de ha elolvassák, meg fognak lepődni, teljesen új képük lesz róla, és - bár lehet, ettől a könyvelőjük nem fog örömében táncra perdülni – de új vezetési eszközökhöz is juthatnak, amennyiben még nem alkalmazták volna a vezetői számvitel megoldásait. Ugyanez a közelítésünk az adókhoz, ezeket sem az adminisztráció szemszögéből tárgyaljuk, hanem: hogyan tudják ezek az üzletet, az érdekeltséget, a versenyképességet, a tulajdonosok érdekét és javát is szolgálni. Mondanunk sem kell, hogy a jogot is a cégvezetés és a tulajdonosok uralma alá hajtjuk: a jogászokra a cég jogvédelmének és jogszerű működésének feladatát osztjuk, a cégvezetők számára megadjuk ennek eszközrendszerét is. Felfogásunk szerint egy jó cégben nem az egyes területek szakértői a sztárok – hanem a cégtulajdonos-ügyvezető, mindenki más csak mellékszereplő.A szerzők
Dr. Tóth András (www.tohtandras.hu) hírhedten laza stílusban ír pénzügyekről, e könyvben sem hazudtolta meg magát. Szerzője az Ősember a pénztárcámban című sikerkönyvnek. A TV2-ben pénzügyi problémamegoldó sorozatot vezet, díjnyertes blogger és két gazdasági újságban van rovata, hírleveleit 50.000 ember olvassa hetente. Közben gyakorló pénzügyi tanácsadó és oktatja a következő generáció tanácsadóit. A Vállalkozz Hatékonyan Klub (vhklub.hu) Magyarország legnagyobb önképző és kapcsolatépítő vállalkozói klubjának társtulajdonosa.
Kasza Tamás lezárási specialista, a Lezárási útmutató (Az értékesítés féltve őrzött titkai) c. könyv szerzője. Fő munkaterülete értékesítési csapatok felépítése és felsővezetők coachingja. Ügyfelei között négy Év Vállalkozója díjnyertes található. Sikerült olyan dolgokra rájönnie a lezárással kapcsolatban, amivel világfelfedezést tett, megváltoztatta a magyar értékesítői kultúrát, és bebizonyította, "hogy az értékesítés kulcsa a lezárás". Ennek köszönhetően több médiában szerepelt, az Üzlet és Siker című újság vezércikkben írt róla, illetve Nacsa Olivér elnevezte LeRázási Specialistának. Sok vállalat vezetője köszönheti neki bevételei drasztikus emelkedését.
Vörös Szilvia szervezetfejlesztő konzulens, 13 éves pályafutása alatt több, mint 10.000 órát töltött cégvezetők segítésével. Fő munkaterülete egy olyan felsővezetői réteg kialakítása, amely lehetővé teszi a tulajdonos kivonulását a cégből. Ügyfelei között vannak autókereskedők, építőipari projektek kivitelező cégei, multinacionális vállalatok hazai és külföldi képviseletei, gyártó vállalkozások a bútorgyártástól kezdve a pékségig, 2 fős mikro-vállalkozástól a 2000 fős nagyvállalatig.
Polló László (www.lilium.hu) vállalati tanácsadó, a Teljesítménybérezés című könyv szerzője. Közepes méretű cégekben a takarítónőtől a vezérigazgatóig terjedő érdekeltségi rendszereket létesít és vezet be. Könyvünkben ő adja a csodafegyvert, a vezetés, a termelés- és szolgáltatásszervezés, a tervezés és a kontrolling kis- és középvállalkozásokra specializált módszertanát, amelynek alkalmazása tartós versenyképességet biztosít e cégek számára hazai és nemzetközi szinten egyaránt.
Surányi Ferenc (www.vhklub.hu) szakterülete a kereskedelem és a vevőszerzés. Az általa írt fejezetben az üzleti kérdésekről átváltunk művészeti kérdések tárgyalására – az értékesítést és a marketinget mint művészetet mutatjuk be az olvasónak, egészen formabontó stílusban. Saját bevallása szerint ő az a vállalkozó, aki a létező összes hibát elkövette a pályafutása során, aminek egy részét valószínűleg már a kedves olvasó is elkövette. Ugyanakkor ő az a vállalkozó is, aki néhány év leforgása alatt nemcsak megtanult céget építeni és vezetni, hanem ezt A GYAKORLATBAN MEG IS VALÓSÍTOTTA. E könyvben megmutatja, hogyan! Ő az a vállalkozó, akinek megvan a tudása és tapasztalata ahhoz, hogy segítsen megmutatni a buktatókat, a lehetőségeket, választ adjon arra a kérdésre, hogy „Mit és hogyan csináljak, hogy jobban menjen az üzletem?”
Junkertné dr. Szűcs Zsuzsanna – könyvünk számviteli fejezetének társszerzője - a Saldo Zrt. számviteli és adótanácsadó részlegének munkatársa, ahol vállalati főkönyvelők kérik tanácsait. A Lízing kézikönyv és más adózási könyvek szerzője, az Önadózó újság állandó partnere. Adózási, számviteli konferenciák előadója, és mérlegképes könyvelők oktatója.
Fata László (www.cafeteriatrend.hu) könyvünk cafeteria fejezetének szerzője, a CafeteriaNet vezető tanácsadója, a Cafeteria TREND magazin alapítója, szerkesztője, aki cégvezetőknek, HR vezetőknek, gazdasági vezetőknek segít, hogy szabályos, és mégis könnyen működtethető cafeteria rendszert használjanak. Ezt úgy éri el, hogy – mint könyvünkben is - nemcsak az adótörvények oldaláról közelít a cafeteriához. Eddigi munkája során több mint 70.000 munkavállaló cafeteria rendszerébe szólt bele közvetlenül. A tanácsadói tudását a Cafeteria TREND magazin mellett konferenciákon, hírlevelében, egyetemeken (BME, PTE), Cafeteria barkácskészlet című könyvében osztja meg az érdeklődőkkel. Nevével, hangjával többek közt a Kossuth Rádióban, Gazdasági Rádióban, RTL Klubon, M1-en is találkozhattunk.
dr.Szabó Tibor ügyvéd (www.adonet.hu) e könyv szerkesztője, és adózási, jogi fejezeteinek szerzője - az ország legjobb adójogászainak egyike. Az üzlet és a jog kérdéseivel alapvetően a gyakorlatban foglalkozik, ez mellett rendszeresen publikál szakmai lapokban, az Önadózó újság főszerkesztője, ügyvédeknek, könyvelőknek, vállalkozóknak szóló kézikönyvek valamint a Vagyongyarapodás és adóellenőrzés – hogyan bizonyítsuk be vagyonunk adózott forrását című sikerkönyv szerzője. Az olvasónak az adózási, jogi fejezetek elolvasása után bizonyára lesz olyan érzése, hogy adótrükkökre és jogi kiskapukra lelt – a szerző ezt nem így látja: csak leírta a szabályokat. - Tartalomjegyzék
-
I. FEJEZET - BEVEZETÉS
II. FEJEZET - CÉGTERVEZÉS, KIVITELEZÉS
1. A VÁLLALKOZÓI LÉT NAGY KÉRDÉSEI
2. VÁLLALKOZÁS INDÍTÁS ELLENŐRZŐ CSEKKLISTÁJA
2.1. Személyes hozzáállás
2.2. Marketing
2.3. Működési, termelési, gyártási, szolgáltatási feltételek
2.4. Pénzügyek indulásnál
2.5. Gazdaságossági számítások
3. A CÉGFEJLESZTÉS ALAPJAI
3.1. Stratégiai tervezés
3.2. Rendszer szemléletű cégfelépítés
3.3. A pénzügyi rendszer felépítése és működtetése
3.4. Kontrolling
3.5. Cash flow menedzsment
3.6. Iratkezelés
3.7. Kintlévőség-kezelés
4. A CÉGFEJLŐDÉS KORSZAKAI
5. TULAJDONOSI PÉNZÜGYEK
III. FEJEZET - MUNKATÁRS KIVÁLASZTÁS ÉS KEZELÉS
1. Vezetőként lenni vagy nem lenni, avagy mi a különbség tulajdonos és ügyvezető között?
2. A cég küldetése és a munkatársak kiválasztása
3. Kereskedelmi cégek belső felépítése: munkakörök, ösztönzés, kvóták
4. Értékesítői feladatkörök
IV. FEJEZET - CÉGVEZETÉS, SZERVEZÉS ÉS ANYAGI ÉRDEKELTSÉG A KKV-KBAN
1. A HAZAI KKV-K SZERVEZETI FELÉPÍTÉSÉNEK ALAPJAI - SZERVEZETI ÁBRÁK
1.1. Szervezeti ábrák és szokásos hibáik
1.2. A termelési, szolgáltatási feladatok – és elvárt eredmények
1.2. Értékesítési feladatok – és elvárt eredmények
1.3. Személyügyi, kontrolling, tervezési és szervezési, képzési feladatok – és elvárt eredmények
1.4. Adminisztrációs, pénzügyi és gazdálkodási feladatok – és elvárt eredmények
1.5. Minőségbiztosítás, környezetvédelem – és elvárt eredmények
1.6. Tulajdonosi feladatok – és elvárt eredmények
2. A SZERVEZET ÉS A MŰKÖDÉS BELSŐ SZABÁLYOZÁSA - SZMSZ
2.1. Eljárások, folyamatok, módszerek leírása
2.2. Belső szabványok, szokványok, segédletek kialakítása és alkalmazása
2.3. Jogszabályok számbavétele
2.4. Viselkedési, etikai, teljesítmény-növelési szabályok
2.5. Társas kompetenciák, csoport (csapat, team) munka
2.6. Vezetési kompetenciák
2.7. Juttatások, cafetéria
2.8. Munkakör értékelések
2.9. Dicséret, karrier tervezés, kitüntetések
2.10. Kártérítések és jóvátételek
2.11. Panasz-kezelés, jogorvoslat helyszíne és módja
2.12. Munkakör fejlesztés, változtatás joga
2.13. Titoktartás
2.14. Sajtó-nyilatkozattételi korlátozások
2.15. Egyéb általános munkavégzési szabályok
2.16. Konkurenciához elmenetel tiltása meghatározott ideig
2.17. Vészhelyzet (előre nem látható váratlan helyzetek) kezelése
2.18. Mellékletek, külső hivatkozások összefoglalása
3. MUNKAKÖRÖK KIALAKÍTÁSA ÉS SZABÁLYOZÁSA – AZ ÉRDEKELTSÉGI RENDSZER ÉS A TELJESÍTMÉNYBÉREZÉS ALAPJAI
3.1. Munkaköri leírások tartalmi elemei
3.1.1. A munkakör megnevezése és azonosítója
3.1.2. A kinevező, visszahívó vezető, szerv, gyűlés, munkáltatói jog gyakorló megnevezése
3.1.3. A munkakör létezésének célja és az elvégzendő feladatok:
3.1.4. Információ áramlás
3.1.5. Fortélyok, know-how
3.1.6. Elvárt cselekvések, teendők, tevékenységek
3.1.7. Hely a hierarchiában
3.1.8. Egyéb együttműködési kötelezettségek, munkakapcsolatok
3.1.9. Jogosultság és kötelesség, felelősség (aláírás, rendelkezés, jog gyakorlás)
3.1.10. A munkahely leírása
3.1.11. Kezelendő tárgyak
3.1.12. Kezelendő személyek
3.1.13. Tananyag, tudástár
3.1.14. Személyes tulajdonságok, egyéb feltételek
3.1.15. Elvárt eredmények (amit elő kell állítani)
3.1.16. Normák, elvárások és érdekeltség
3.2. Teljesítménybérezési rendszer bevezetése a cégben
4. STARTÉGIAI ÉS TAKTIKAI TERVEZÉS A CÉGBEN – A KONTROLLER SZEREPE
4.1. Tervezési időtartamok
4.2. A stratégiai tervezés alapjai
4.2.1. Mi a stratégiai terv és miért van rá szükség
4.2.2. Hogyan kell a stratégiai tervezésre felkészülni, mit kell előzetesen megtudni
4.2.3. A kreatív lépés: kiút keresése
4.2.4. A terv első kerete
4.2.5. A terv készítésének egyéb lépései
4.2.6. Gördülő továbbtervezés
4.2.7. A stratégiai terv elfogadtatása
4.3. Taktikai (éves) tervezés
V. FEJEZET - AZ ÉRTÉKESÍTÉS MŰVÉSZETE - HOGYAN MAXIMALIZÁLD CÉGED NYERESÉGÉT?
1. GONDOLKODJ MÁSKÉNT! HOGYAN ÉPÜL FEL EGY PROFI VEVŐSZERZŐ RENDSZER?
1.1. Hogyan képződik a profit?
1.2. Hogyan épül fel egy profi vevőszerző rendszer?
1.3. A vevőszerző rendszer kivitelezése
2.ISMERD MEG A VEVŐDET!
2.1. Nincs termék! Hasznosság van!
2.2. "Nem ismerem a Vevőt" szindróma tünetei
2.3. “Jól ismerem a Vevőt" szindróma tünetei
2.4. Legfontosabb tudnivalók a Vevődről
3. HOGYAN SZEREZZ KIVÁLÓ ÜGYFELEKET?
3.1. Érdeklődők gyűjtése
3.2. Érdeklődőből vevő
3.3. Első vásárlóból visszatérő vevő
3.4. Kiváló ügyfél
4. AZ INFOTERMÉK SZEREPE A CÉGBEN ÉS MARKETINGJÉBEN
4.1. Mi az infotermék szerepe a vállalkozásodban? 4.2. Milyen piacon jó az infotermék?
4.3. Hogy készítsünk infoterméket?
4.4. Infotermék piramis
5. MARKETING = ÁLLANDÓ, FOLYAMATOS ÚTKERESÉS A VEVŐHÖZ
6. EGY MINTA MARKETINGTERV – ITT MOST GOKARTPÁLYA TULAJDONOSOKNAK
7. HÉT TÜNET, MELY AZT MUTATJA, HOGY A CÉGED NEM ÉLETKÉPES PIACON MŰKÖDIK!
8. TÁRGYALÁSTECHNIKA CÉGVEZETŐKNEK
8.1. Miért kell megtanulnod jól tárgyalni?
8.2. Hol tudod használni?
8.3. Tárgyalástechnikai körkép
8.4. A sikeres meggyőzés 4 pillére
8.4.1 Meggyőző kommunikáció
8.4.2. Tudatos célkitűzés
8.4.3. Tudatos stratégiaválasztás
8.4.4. Felkészülés
8.5. Gyakorlati tippek
8.5.1. Felkészülés a tárgyalásra
8.5.2. Tárgyalás menete
8.5.3. Sorompó kérdések
8.5.4. Folyamatos jegyzet
8.5.5. Mi az akadálya, hogy. ..
8.5.6. Teljesen egyetértek Önnel
8.5.7. Satu technika
8.5.8. Harapófogó technika
8.5.9. Ár tárgyalása ajánlat adását követően
8.5.10. Tárgyalás után
8.6. Szituációs gyakorlatok
8.6.1 Elégedetlen ügyfél telefonon
8.6.2 Elégedetlen ügyfél személyesen
8.6.3 Nehéz helyzetek kivédése
8.6.4 Nem várt előny
VI. FEJEZET - A CÉG SZÁMVITELI FELÉPÍTÉSE ÉS MŰKÖDÉSE. RÁLÁTÁS A KÖNYVELÉSRE
1. SZÁMVITEL-ALAPTAN: FOGALMAK, ALAPELVEK ÉS INTÉZMÉNYEK
1.1. A bizonylat, és a bizonylati rend
1.2. Számlázás – és számla befogadás
1.3. Készpénzkezelés, házipénztár a cégben
1.4. Számviteli alapelvek
1.5. Számviteli szabályzatok
1.6. Könyvvezetés - a kettős könyvvitel
1.7. Az egységes számlakeret
1.8. A számlarend
1.9. Főkönyvi számlák
1.10. A főkönyvi kivonat és értelmezése
1.11. A beszámoló
1.12. A mérleg
1.13. Az eredménykimutatás
1.14. Kiegészítő melléklet
1.15. Üzleti jelentés
1.16. Letétbehelyezés, közzététel
1.17. Könyvvizsgálat
2. RÖVIDEN A VEZETŐI SZÁMVITELRŐL
3. HOGYAN OLVASSUNK MÉRLEGET?
3.1. A mérleg felépítése és tartalma
3.2. A mérleg elemzése - mérlegmutatók
4. HOGYAN OLVASSUNK EREDMÉNYKIMUTATÁST?
4.1. Az ereménykimutatás felépítése és tartalma
4.2. Az eredményesség elemzése
5. SZÁMVITELI CSEKKLISTÁK CÉGVEZETŐKNEK
VII. FEJEZET - ÜZLET ÉS ADÓZÁS A CÉGBEN
1. ADÓZÁSI ALAPTAN CÉGVEZETŐKNEK: STRUKTÚRÁK, ALAPELVEK, STRATÉGIÁK
1.1. Bevezetés, alapfogalmak tisztázása
1.2. A cég adózási struktúrája
1.3. A céges működésre vonatkozó általános adózási-üzleti alapelvek
1.4. Adózási stratégiák a cégben
2. ADÓZÁSI FELADATOK A CÉGVEZETÉSBEN
2.1. Társasági adó - és vezetői csekklistái
2.2. Általános forgalmi adó – és vezetői csekklistái
2.3. Személyi jövedelemadó – és vezetői csekklistái
2.4. Helyi adók – és vezetői csekklistái
2.5. Járulékok - és vezetői csekklistái
2.6. Egészségügyi hozzájárulás
2.7. Adózás rendje: adóeljárási útmutató - és vezetői csekklistái
2.8. Illetékek – és vezetői csekklistái
2.9. Eva
2.10. Cégautó adó
2.11. Egyéb adók
3. A BÉREZÉS NAGYON SOKBA KERÜL – AVAGY CAFETERIA RENDSZER A CÉGBEN
3.1. Kedvezményes lehetőségek a magyar adórendszerben
3.2. Egyes juttatások kiadása, felhasználása
3.3. Cafeteria rendszer kialakítása
4. A CÉG, MINT BEFEKTETÉS ADÓZÁSI KÉRDÉSEI
4.1. Adóoptimalizálás
4.2. Offshore cég tudnivalók
4.3. Hogyan vegyük ki a pénzt a cégből? Leltár és kockázatelemzés
4.4. A privát vagyon és adóellenőrzési kérdései
VIII. FEJEZET - ÚTMUTATÓ A CÉG JOGVÉDELMÉNEK ÉS JOGSZERŰ MŰKÖDÉSÉNEK MEGSZERVEZÉSÉHEZ
1. JOGI ALAPOK
1.1. A jog fogalma
1.2. Jogágak – és a jogrendszer
1.3. Jogcsaládok
1.4. Jogalanyok
1.5. A jog hatálya
1.6. Jogforrások - jogalkotás
1.7. A jogalkalmazás
2. POLGÁRI JOG – A VAGYONI VISZONYOK ALKOTMÁNYA
2.1. A polgári jog alapjai
2.1. Polgári jogi csekklista cégvezetőknek